Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannekevdwoud
#1433543
Hallo allemaal,

Ben me nu een aantal dagen helemaal aan het 'inlezen', maar nu kwam ik op een site buiten barfplaats.nl tegen dat je absoluut geen zalmkoppen mag voeren aan je hond omdat die vol zouden zitten met antibioticum en andere gifstoffen  :o . Als ik op zalmkoppen google kom ik dat ook wel eens tegen.

Weet iemand hoe dit zit? Zalm zou ook pas roze worden door toevoeging van een kleurstof.. dat lijkt me dan ook niet heel erg gezond...  :(

grtz
Hanneke
Door Anne in Zweden
#1433579
Hm. Als je op "rauwe botten" en "honden" googelt, word je waarschijnlijk naar miljoenen sites verwezen die beweren dat rauwe botten levensgevaarlijk zijn voor een hond, en dat je beter brokken kunt voeren waar alles in zit. Met andere woorden: google is ook maar een verzameling persoonlijke meningen, vaak slecht onderbouwd. Het is daarom zinvoller te vermelden op welke site je dat hebt gelezen, en wie die tekst heeft geschreven, en of die persoon aantoonbaar verstand van zaken heeft. Want er wordt vaak veel geroepen, maar of het allemaal waar is...
Door **Jolanda**
#1433631
Omdat ik er helemaal niks van geloof even mijn vader opgebelt. Hij heeft jaren in de visbranche gewerkt.

Gekweekte zalm zou carotene bevatten voor de mooie roze kleur.
Of ze antibioticum en andere giftige stoffen zouden bevatten wist hij niet.

Persoonlijk denk ik dat dit niet het geval is, want de zalmkoppen worden ook wel eens gebruikt om soep van te maken.
Door Mevroi Kruim
#1433675
Ja, kweekzalm krijgt behoorlijk wat antibioticum tijdens het opgroeien. Dat is ook een van de milieu-bezwaren van kweekzalm, die ab komt nl rechtstreeks in het zeewater terecht omdat de kweek meestal in zee plaatsvindt. Maar in de kop zit echt niet meer dan in de rest van de zalm, en de zalm wordt gekeurd voordat 'ie in de winkel mag, oa op gehalte aan ab. Dus wat jij zelf op je bordje krijgt bevat wsch ook dezelfde hoeveelheid restanten ab, het als overigens het andere vlees dat jij en je honden eten. Bij alle soorten van bio-industriele kweek van dieren komen behoorlijke hoeveelheden ab te pas.

Met andere woorden, als je je zorgen maakt over dit soort zaken zit er maar een ding op en dat is biologisch te gaan voeren (en eten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door