Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sil59
#1433297
Sunny is na zijn kruisbandoperatie flink aangekomen.
Hij volgt wel hydrotherapie maar ik wil ook een dieet met hem beginnen, geef hem al regelmatig kip/boontjes.
Hebben jullie mss gevarieerdere ideeen?
Hij mag van de dierenarts nu 20/30 min wandelen, 6x p.d. maar schiet niet op met afvallen :-\
Door sil59
#1433319
Hi Rian, barf dus sinds een maand of 2.
Klopt is wel niet weinig 6x p.d. maar Sunny sjokt echt en beweegd niet veel, dus dat schiet niet op.
Door Lizzy
#1433325
Ik zou gewoon minder voer in totaal gaan geven en eventueel meer groentenmix en minder vette vleessoorten. Niet alle vette vleessoorten schrappen hoor, want die zijn ook gezond. Maar wel minder.
Door sil59
#1433348
Oke ze krijgen naast kip ook schaap/geit en lamssnippers van het IC en lamspens 115 gr 2 x p.d..
Eronder doe ik per keer 100 gr. broccolie,boontjes,worteltjes en soms ertjes, is toch niet veel of moet ik dan inderdaad nog minder?
Voor het na bed gaan een half plakje kipfilet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1433374
nou is het vergelijken in gewicht met een andere hond niet altijd representatief..
maar kiki weegt 20 kg en die krijgt 440 gram per dag..
dan krijgen ze in verhouding best veel..
2% v. h. lichaamsgewicht is de bedoeling, en dan op t het oog zien of dat goed is..

300 gram per dag zou 2% zijn als jouw hondje ongv.15 kg weegt (normaal gewicht, niet te dik gewicht) :P
Door sil59
#1433381
Oops dan krijgt Sunny dus echt teveel  :-[ hij weegt nu 10,5 en moet echt terug naar 8,5/9 kg.
Snoopy is 16 kg dus voor hem zouden die 300gr dus goed zijn.
Ik ga radicaal aan het dieet werken, is beter voor Sunny vooral na die operatie.
Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door