Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1432052
Vandaag een superdag maar ik maak me ook een beetje zorgen om Balou. Sinds gisteren plast hij hele grote hoeveelheden, hij blijft echt lang staan en plast een hele sloot.
Vandaag op show gaf ik hem zijn drinkbakje in de bench, voordat ik er erg in had was het bakje leeg.

Nu ben ik er op aan het letten en hij drinkt echt heel veel, net voordat hij zijn eten kreeg en daarna ook nog flink wat.

Wat zou dit kunnen zijn?
Door Mevroi Kruim
#1432150
Is dit plotseling begonnen? Heeft hij koorts/is hij ziekjes? Was het warm bij de Winner?
Diabetes en nierproblemen geven ook dit soort verschijnselen maar dat gaat meestal niet plotseling maar geleidelijk.
Door ulla
#1432151
Van alles: Nieren, blaasontsteking/gruis , cushing, ik zou gewoon maandag met hem naar de da gaan.

Een hond  die in een keer veel gaat drinken , vertrouw ik niet.
Door tt-tjes
#1432166
Mevroi Kruim schreef: Is dit plotseling begonnen? Heeft hij koorts/is hij ziekjes? Was het warm bij de Winner?
Diabetes en nierproblemen geven ook dit soort verschijnselen maar dat gaat meestal niet plotseling maar geleidelijk.
Koorts weet ik niet, heb ik niet gemeten, hij heeft een paar weken geleden wel flink kennelhoest gehad. Dat vele plassen had hij gisteren al en het veel drinken is me vandaag pas opgevallen.
Echt warm wat het niet bij de Winner eigenlijk. In de auto naar A'dam wilde hij ook al drinken, iets wat hij normaal niet vaak doet.
Door tt-tjes
#1432170
ulla schreef: Van alles: Nieren, blaasontsteking/gruis , cushing, ik zou gewoon maandag met hem naar de da gaan.

Een hond  die in een keer veel gaat drinken , vertrouw ik niet.
Ik ga maandag idd wel met hem naar de DA, neem ik meteen een plas mee om te testen.
Door tt-tjes
#1433759
Moet tot mijn schaamte bekennen dat ik vandaag niet naar de DA geweest ben. Het drinken en plassen is sinds zaterdag een stuk minder geworden. Ik kijk het toch nog ff een paar dagen aan. Wordt het dan weer meer dan ga ik deze week nog wel.
Door tt-tjes
#1434941
Ik ben vandaag toch maar ff met Balou naar de DA gegaan, maar alles is goed. Hij heeft geen blaasontsteking, glucose was goed dus geen diabetes. Bloedtest voor de lever en de nieren leverde normale waarden op. :)
So far so good, ik kijk het maar weer even aan.
Door Lizzy
#1435253
Ja, iets zouts of veel van gedroogde voertjes? (ik vind dat honden veel dorst krijgen van die gedroogde snacks. Niet vreemd natuurlijk.... Alle vocht is er aan onttrokken).
Door tt-tjes
#1435893
Lizzy schreef: Ja, iets zouts of veel van gedroogde voertjes? (ik vind dat honden veel dorst krijgen van die gedroogde snacks. Niet vreemd natuurlijk.... Alle vocht is er aan onttrokken).
Nou dat je dit zegt, ik heb pas rundvlees gedroogd, daar krijgen ze idd regelmatig iets van de laatste week (misschien iets te veel :-[). Zou daar dus idd ook van kunnen komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door