Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1431851
Ik ben Kim. Heb twee honden een franse bulldog (Jacky) van 6 jaar die voor bijna alles allergisch is. Met hem kunnen we dus geen kvv en barf doen. En we hebben nog een boerboel (Gamble) van 18 maanden met haar doen we kvv.

Haar menu is als volgt:
Maandag: 1000 gr Lupa vleesmix
Dinsdag: 1000 gr Naturis kip compleet
Woensdag: 1000 gr Lupa vleesmaaltijd compleet
Donderdag: 1000 gr Naturis lam compleet + 1 rauw ei
Vrijdag: 1000 gr Lupa penscompleet
Zaterdag: 1000 gr Lupa vleesmix + panharing
Zondag: 1000 gr Lam compleet

Hierbij krijgt ze af en toe nog een runderkarkas, borstbeen, kalfbot en iedere dag krijgt ze als snack nog een stukje runderlong, pensstaafjes of stokvis.

Hoor graag wat jullie ervan vinden want moet eerlijk zeggen heb nog weinig ervaring hiermee en lees en leer graag bij  ;)
Door Gamble
#1431886
[quote="Lizzy"]
Nou, het ziet er voor een KVV menu lekker afwisselend uit! Je geeft 2 merken KVV? En dan wat extra's. Lijkt me prima.
[/quote]

JA ik geef idd twee merken omdat Lupa geen kip en lam heeft en ik wilde idd iets afwisselds dus niet alleen vlees of pens vandaar in januari als de vriezer weer bijna leeg is ga ik misschien nog iets anders erbij proberen.

Wil zowieso wat meer botten erbij geven net als runderkarkas of borstbeen daar was ze ook gek op dus heeft iemand misschien nog een goed idee. Waar ze eff mee bezig is en lekker aan kan kluiven. De runderkarkas had ze ook al binnen een halfuurtje op ofzo  ::)
Door tieneke
#1432112
De runderkarkas is niet geschikt,er zijn hier op Bp al enkele honden geopereerd en zelfs overleden na het eten van runderbotten.
Nooit!!!! geven dus!
Door Gamble
#1432129
[quote="tieneke"]
De runderkarkas is niet geschikt,er zijn hier op Bp al enkele honden geopereerd en zelfs overleden na het eten van runderbotten.
Nooit!!!! geven dus!

[/quote]

Hmm oke bedankt  :-[
Door **Jolanda**
#1432357
Dragende botten (dus botten van poten) zijn niet geschikt. Alleen van kleine dieren zoals kip en konijn.

Je zou ipv runderkarkas beter lams/geitenribben kunnen geven, nu zijn deze ook weer redelijk hard, maar als er jonge lammetjes zijn, zijn de ribben erg geschikt om te knagen. (minimaal 3 ribben per keer geven, want 1 kan ingeslikt worden en is dus gevaarlijk!)

Ook kun je, wanneer je hond meet barf gewent is, lamskoppen geven, daar zal hij ook even zijn best op moeten doen.

Lees ook eens in de bieb, daar vind je heel veel info over wat je wel en niet moet voeren.
Door Lizzy
#1435229
[quote="tieneke"]
De runderkarkas is niet geschikt,er zijn hier op Bp al enkele honden geopereerd en zelfs overleden na het eten van runderbotten.
Nooit!!!! geven dus!

[/quote]

Oh! Goed dat je het zag zeg!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door