Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1431145
Ik heb een vriendin die heeft 2 katten, hebben allebei blaasgruis staan al 10 jaar op blaasdieët zijn allebei 11 jaar, ze ging pas weer een zak halen van 6 kilo en de dierenwinkel zei dat het weer was opgeslagen, ze zeiden we hebben wel een andere in de aanbieding van hill's die heb ze toen genomen was een stuk goedkoper.
Gevolgen de kat zat helemaal verstopt en kon niet meer plassen dierenarts heb hem leeg moeten halen.
Nou zei ik tegen haar waarom ga je je kat geen vers voeren dat is volgens zeggen voor blaasgruis veel beter.
Daar ging ze wel op in maar moet nu even voer geven wat de dierenarts heeft voorgeschreven.
Wat is het advies om deze kat te voeren, nog een vraag ze zei dat hij met dat blaasgruis absoluut geen vis mocht is dat zo??
Door flin
#1431281
'k kan 't me alleen voorstellen met tè zure urine...

Cystine Calculi: Deze stenen vormen zich in een pH zure urine. Deze stenen worden veroorzaakt door een nierafwijking. Er is een probleem met de reabsorbtie van cystine.

voer  dat bijzonder rijk is aan cystine.
wat analyses :

Lever is rijk aan cystine
Kip is redelijk rijk aan cystine
Zeevis is zeer rijk aan cystine

dus ja? wat voor blaasproblemen hebben de katzels?

  tè zure urine, of juist niet?
Door ibbi
#1431672
flin schreef: 'k kan 't me alleen voorstellen met tè zure urine...

Cystine Calculi: Deze stenen vormen zich in een pH zure urine. Deze stenen worden veroorzaakt door een nierafwijking. Er is een probleem met de reabsorbtie van cystine.

voer  dat bijzonder rijk is aan cystine.
wat analyses :

Lever is rijk aan cystine
Kip is redelijk rijk aan cystine
Zeevis is zeer rijk aan cystine

dus ja? wat voor blaasproblemen hebben de katzels?

  tè zure urine, of juist niet?

weer wat geleerd  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door