Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#142968
Morgen ga ik naar de DA met Lothar, hij heeft opeens kale plekjes op zijn ruggegraat, is nog steeds mager (je ziet zijn heupen en ruggegraat helemaal zitten)en heeft nog, naar mijn mening, te vaak rare poep. Ik vindt hem gewoon niet erg lekker gaan.
Toen hij 8 maanden was, is er bij hem een bloedonderzoek gedaan omdat hij op sterven na dood was, en daar kwamen verhoogde waarden in voor van geloof ik zijn alvleesklier of lever. Maar het was niet alarmerend, toch wil ik nog zo'n bloedonderzoek aanvragen. Tuurlijk zal ik de DA uitgebreid vertellen wat er aan de hand is,
maar misschien zijn er dingen waarvan jullie zeggen: vraag daar ook eens naar, of let daar eens op, gezien de omschrijving van de klachten?
Laatst gewijzigd door Lind@ op do 12 aug 2004, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#143082
Hij eet goed, en met rare poep bedoelde ik dat er 's ochtends meestal wel een normale drol :-X komt, maar daarna blijft hij maar persen en komt er dunne donkergele zooi uit, ik had het weleens aan Paul beschreven en die dacht dat hij het vet niet goed kan opnemen.
Bovendien als hij eens een noodgedwongen een dagje brokken kreeg, krepeerde hij van de buikpijn en kreunde gigantisch tijdens het poepen (diarree) Dat doe ik dus absoluut niet meer nu. ;)
Door Eidos
#143166
Jeetje Lin das ook niet prettig... dacht dat het inmiddels stukken beter ging met lothar... Hopelijk vind de DA iets wat vrij makkelijk te verhelpen is ... Sterkte morgen :-* en knuffel voor lothar
Door Lind@
#143266
Laatst heb ik nog iets geplaatst over een dilemma rond het wel of niet castreren van Lothar.
Op advies van de gedragstherapeute en in overleg met de DA en lang nadenken hebben we toch besloten Lothar te laten castreren en wel vandaag dus. Hij is gewoon zichzelf niet meer, loopt al weken hijgend en schuimbekkend buiten om nog maar te zwijgen over het drama toen Josie loops was, plus dat we hem nooit als dekreu kunnen gebruiken omdat hij een (waarschijnlijk erfelijke) oogafwijking heeft. En het gedrag naar andere reuen.
Ik wil hier ook verder liever geen punt meer van maken. Ik hoop dat onze keuze hierin enigszins gerespecteerd kan worden.

De dierenarts is nu bezig, hij neemt bloed af voor een tweede onderzoek en is van mening dat een voedselallergie nog steeds niet uit te sluiten is.
Naar aanleiding van de klachten die ik opnoemde en dan met name het eindeloos persen tijdens het uitlaten, denkt hij aan OF een tumor in zijn darmen, een plaatselijke ontsteking in zijn darmen, of een darmparasiet; Giardia.
Verder gaat hij hem even helemaal nakijken.

Het was trouwens wederom een ramp om de narcosespuit toe te dienen. Met snuitband om. Hij is werkelijk DOODSbang! Eerst kon de DA alles met hem, niks aan de hand, hij was altijd heel rustig en totaal niet bang. Totdat hij een keer oogharen uit zijn oogleden zonder verdoving of wat dan ook eruit heeft getrokken, toen is de ellende begonnen, heel erg jammer.
De assistente kon hem niet houden, na 3 pogingen heeft de DA er een wat potigere assistente bijgehaald die hem ook nog maar net kon houden. Hij heeft onderhuids gespoten ipv in zijn kontspier daar dit wat minder pijnlijk is, al duurt het dan wel langer tot 'ie van de wereld is.
Ik ga hem zo weer ophalen.
Laatst gewijzigd door Lind@ op do 12 aug 2004, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#143281
Sterkte joh, ik hoop dat ze erachter komen wat hij heeft. En als je hond er mee 'geholpen'is is het alleen maar goed voor hem toch?
Door Lind@
#143282
Sunshine schreef: Sterkte joh, ik hoop dat ze erachter komen wat hij heeft. En als je hond er mee 'geholpen'is is het alleen maar goed voor hem toch?
Dat hopen we maar........ ;)
Door Lind@
#143348
Om 16.00 was ik weer bij de DA, dat had 'ie gezegd.
Toen ik daar kwam, was de DA weg en Lothar lag nog helemaal voor pampus en was nog niet bij.
Wel was er een andere DA, die mij vertelde dat het bloed goed was. Vorige keer moest het opgestuurd worden, maar nu hadden ze zelf zo'n machine.
Ze zei ook dat de DA aan Giardia denkt en daarvoor medicijnen heeft klaargelegd. Ik vroeg haar of 'ie dat ondezocht had of alleen maar dacht, dat wist ze niet.
Ik had met de DA een gesprek vooraf gehad wat ik allemaal onderzocht wilde hebben en hem een lijstje gegeven.
Ik vroeg dus aan de andere DA hoe de rest was; tumor? kale plekjes? ogen? etc. Dat wist ze allemaal niet >:( Ik probeerde wel vriendelijk te blijven, maar heb wel laten merken dat ik dat erg jammer vond, want dat ik natuurlijk nogal nieuwsgierig ben.
Dan moest ik morgenochtend maar even bellen. Als er complicaties kwamen moest ik vanavond naar de DA bellen, want degene die Lothar heeft gecastreerd en nu weg was heeft dienst. ''Dan bel ik hem vanavond wel'' zei ik. Maar dat was lastig zei ze. Jammer dan, toch? Echt wel dat ik vanavond dus even ga bellen ;)
Maar goed, als er iets ernstigs was, had ze 't vast wel geweten.
Ik heb net Lothar met de buurvrouw de auto uit gesjouwd en hem in zijn bench gelegd, daar ligt hij nu zijn roes uit te slapen......
Door Lind@
#143352
202spots schreef: Linda,heb je wel is aan 'n thyroid(schildkier) test gedacht ???
Ik weet niet of dat meegenomen is bij het bloedonderzoek, of kan dat niet met een bloedtest?
Wat zijn daar de symptomen van dan?
Door Lizzy
#143361
Nou, ik geef je groot gelijk dat je even gaat bellen! Beetje raar wel...., ze "denken aan" giardia. Zoiets moet je inderdaad niet denken maar zeker weten!

Hoe hebben ze nou een darmtumor uitgesloten dan?

Groetjes, Liz en sterkte met Lothar hoor!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#143364
nou weet je nog niet zoveel... ::) maar goed; laat Lothar lekker zijn roes uitslapen en bel vandaag of morgen je DA even dan weet je meer. Succes met het kereltje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door