Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1431409
In mei ben ik begonnen met Smuldier voor beide honden. Het ging zonder enig probleem. Langzaam begon ik steeds meer BARF toe te voegen, beginnend met wat kippennekken. Ook nu geen problemen. Ik ben steeds meer en meer BARF gaan geven, nog steeds zonder problemen. Op 11 november kwam Herby de bestelling leveren en vanaf die tijd hebben ze alleen nog maar BARF gekregen. Op 15 november kreeg Eddy de eerste keer diarree, 17 november, 26 november en vandaag weer. Hij heeft het telkens bij verschillende eten gehad. Bij eendenkarkas, kippenkarkas, haaskarkas met spiervlees en gisteren had hij zalmkarkas met groenten gekregen. Ik heb het echt heel langzaam opgebouwd, zet het tijdig uit de koelkast zodat het op kamertemperatuur kan komen.

Wat gaat er mis? :-\ Is er een verband met het alleen nog maar BARF eten? Eddy is zeer gevoelig en zwak van gestel.
Door sil59
#1431413
Snoopy had deze week ook plots 2 dagen diarree, dit hoorde ik van meer hondenbezitters in het park.
Bij navraag bij mijn dierenarts bleek dat er een virus heerst.
Misschien bij jullie ook?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1431425
Het stikt momenteel echt van de honden die aan de virusdiarree zijn, zelfs hier loopt er eentje rond. Ik zou het dus niet in het BARFmenu zoeken, maar wel zolang er diarree is het menu aanpassen naar wat slappere hap.
Door Benjy en Misty
#1431495
Inmiddels is het duidelijk dat het deze keer meer is dan alleen diarree. Zojuist heeft Eddy een hoop slijm overgegeven en is ook het eten opnieuw terug gekomen.

Wat me trouwens wel opgevallen is, Eddy stinkt al een tijdje enorm. Hij heeft heel veel last van winderigheid. Dit is trouwens vóór het volledig op BARF al begonnen. Hij rekt zich nu constant uit en kreunt ook regelmatig tijdens het ontlasten en bij het liggen gaan. Wanneer het niet betert toch maandag maar weer naar de DA.

Vanavond staat hart op het menu. Hun eerste keer dat ze hart krijgen. Misschien toch maar wat anders geven aan Eddy? 
Door Happy Tail
#1431619
die zalm kan best wat te vet zijn geweest. en dan met groenten erbij werkt dat dubbelop

orgaanvlees werkt in de meeste gevallen laxerend, dus ik zou het dan even combineren met bijv wat kipkarkas

en het zou inderdaad ook wel een virusje kunnen zijn.
Door Lizzy
#1431723
Ik zou het hart ook geven in combinatie met wat zacht vleesbot. Of een scheutje yoghurt. Misschien is het een goed idee om hem eens een mild ontgiftkuurtje te laten doen met probiotica + chlorella!
Door Benjy en Misty
#1431777
Het gaat inmiddels steeds slechter met Eddy. Hij drinkt nu niet meer, is lusteloos en hij braakt nog steeds. Vanavond heb ik wat karkasjes voor hem ontdooit. Hoop dat hij een beetje trek zal hebben want anders ga ik me echt zorgen maken. Probiotica heeft Eddy al. De chlorella kon ik niet.

Voortaan dus beter geen groenten meer geven bij zalm maar denk niet dat dit de oorzaak is. Zal in ieder geval niet geholpen hebben.
Door Benjy en Misty
#1431964
Vlak voor het avondeten opnieuw een restand eten terug gekomen. Gelukkig heeft hij nu wat gedronken en ook gegeten maar gezien zijn slechte gezondheid maak ik me toch zorgen. Ik kijk het nog even aan tot morgenochtend en anders maar de weekenddienst bellen. :(
Door Benjy en Misty
#1432321
Zijn eten heeft hij nu voor een gedeelte laten staan en dat zint me niet want Eddy heeft door de prednison grote eetlust. Hij heeft na vanmorgen niet meer geplast. Gelukkig niks meer terug gekomen...tot nu... Wanneer het morgenochtend niet verbetert is bel ik de DA want ik ben er niet gerust op.
Door Benjy en Misty
#1433012
Om 5.20 uur vanmorgen begon Eddy opnieuw te braken. Later vanmorgen eten gegeven, hij had minder dan een kwart opgegeten en een paar uur later kwam het ook weer naar buiten. Rond 12 uur begon ik aan hem te merken dat hij honger had en ja hoor, hij at zijn bak leeg. Niet dat ik er veel in had gedaan want ik wilde er zeker van zijn dat hij zijn medicijnen in kreeg.

Na zijn bak leeg te hebben gegeten lijkt het nu weer wat beter te gaan met hem. Vanavond had hij ook weer trek en alles opgegeten maar hij drinkt nog wel te weinig en hij is nog steeds lusteloos. Diarree heeft hij niet meer gehad maar wanneer alles er weer even hard uitkomt is dat zo vreemd niet. Wanneer het morgen niet verder betert ben ik om 16.00 uur bij de DA. Ik wil niet te lang wachten want hij al zo vreselijk broos.
Door Nynke
#1433058
sterkte met Eddy !!!!  misschien kun je een beetje vocht toevoegen aan zijn eten? wat ongezouten bouillon ofzo ??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door