Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#136877
Ééndagskuikens ben ik van kind af aan gewend , die werden bij ons vroeger per baal vers aangeleverd dus draai ik mijn hand niet voor om, muizen........uiteindelijk draai ik daar ook mijn handen niet voor om,huppetee in het bakje van boris heeft de dood van de muis nog zin.\
En vandaag was het zover, Boris vond een dode cavia in zijn voerbak , ik zal het even verder verklaren het was een dode baby cavia, dus niet een grote :-X maar echt een piepkleintje, er zijn er gisteren 3 piepkleine witte caafies geboren bij 1 had ik zoiets van die gaat het niet redden, en inderdaad net lag hij dood, ik dacht ...ok, kliko of Boris...heb heeeeeeeel diep adem gehaald en toen Boris geroepen en die vond hem heeeeeeeeeeerlijk :o


o ja hij viste hem uit zijn bak en rende ermee over de voiliere ik dacht nog sjiiiiiiips als de buren hem maar niet zien die gaan gelijk gillen, zo'n witte bungelende cavenbaby :o
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 02 aug 2004, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#136922
sylvia schreef: Ééndagskuikens ben ik van kind af aan gewend , die werden bij ons vroeger per baal vers aangeleverd dus draai ik mijn hand niet voor om, muizen........uiteindelijk draai ik daar ook mijn handen niet voor om,huppetee in het bakje van boris heeft de dood van de muis nog zin.\
En vandaag was het zover, Boris vond een dode cavia in zijn voerbak , ik zal het even verder verklaren het was een dode baby cavia, dus niet een grote :-X maar echt een piepkleintje, er zijn er gisteren 3 piepkleine witte caafies geboren bij 1 had ik zoiets van die gaat het niet redden, en inderdaad net lag hij dood, ik dacht ...ok, kliko of Boris...heb heeeeeeeel diep adem gehaald en toen Boris geroepen en die vond hem heeeeeeeeeeerlijk :o


o ja hij viste hem uit zijn bak en rende ermee over de voiliere ik dacht nog sjiiiiiiips als de buren hem maar niet zien die gaan gelijk gillen, zo'n witte bungelende cavenbaby :o
Grenzzzzzverleggend ::)

Maar het scheelt, hij had een goed leven gehad :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137261
Angelique schreef:

Grenzzzzzverleggend ::)

Maar het scheelt, hij had een goed leven gehad :P
ja wel één hele dag :-\ ik zie me dit trouwens niet doen met een volwassen cavinees :o
Zo'n ééndagscaafie is wel iets anders, maar een grote caaf gaat vooralsnog de kliko in als de accu leeg is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137270
Lizzy schreef: Pfffff Syl....... dit is wel heeeeeel gedurft zeg! :o
Ja het was erg grensverleggend :o Boris vond het niet bijzonder, die vond het gewoon lekker, hij heeft nog een kwartier lopen likkenbaarden :P
Laatst gewijzigd door sylvia op do 12 aug 2004, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137301
Nou zeg............baby caaf schijnt echt goed te smaken, die andere twee zijn door de caafies zelf opgegeten :o
Waarschijnlijk toch te klein geboren en het niet gered en dan ruimen ze het soms zelf op, feit is dat die dingen er niet uit kunnen, maar toch spoorloos vertrokken zijn :-\
Laatst gewijzigd door sylvia op di 03 aug 2004, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#143009
Nou ik weet het zeker, cavia is als maaltijd wel heel erg lekker. Door het warme weer waren er twee drie weken oude caafies dood gegaan ( als ze gewoon buiten leven overleven alleen de sterke, hard maar waar)
Ik denk dat ze het misschien ook aan hun hartje hebben gehad, maar oke deze waren natuurlijk wel iets groter van formaat :-\ maar nog niet zo groot dat boris ze niet op zou kunnen eten.
Verbazingwekkend was te zien dat hij zo'n caaf pakte en dat Phoebe die nu zo'n week of 11 is met hem meeliep en zeer geintereseerd was, Boris de buit heel interesant voor haar ging maken door hem voor haar neus te laten bungelen, de prooi toen iets kapot maakte en het door Phoebe liet vangen ......Phoebe voelde zich een ras echte Tijger of Leeuwin en zelfs de honden durfde niet in haar buurt te komen zo beschermde ze haar prooi. Boris was ondertussen de andere prooi gaan halen en heeft die opgegeten waarna hij de caafies toch eens heel uitvoerig en met hernieuwde blik is gaan bekijken, gelukkig maakt hij onderscheid tussen een levende caaf en dat wat ik hem aanbied, hij pakt dus geen levende caafies (kan ook niet ze zitten in een ren, maar ja die klep gaat wel eens open en dan zou het niet handig zijn als hij ze wil vangen)
Phoebe is een uur bezig geweest maar heeft haar hele prooi verorberd en ze voelde zich wel heel erg dapper.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#143113
pam schreef: pffffffffffffff,manhaftig hoor!ik had al moeite met dat babyvogeltje zondagmiddag in Chaam :-\ :-[
Ja wie niet, alleen was het voor dat vogeltje veel zieliger geweest als hij heel langzaam had moeten kreperen :-\ Dit was de beste oplossing voel je er niet rot over.
Door zurca
#143189
Wat mooi Sylvia, dat Boris zijn prooi zo wilde delen! En dan ook nog laten zien hoe het moet en een beginnetje voor haar maken..Hier komt "delen" niet in het woordenboek voor.."Eten wat je eten kan en het beschermen met je leven, een ander ook wat geven; ammenooitniet" ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#143200
Het is hier helemaal feest. Toen Phoebe in huis kwam , ze was net 8 weken liep Gail met haar naar Boris en zei: kijk Phoebe dat is je vader. Vervolgens liep ze naar M de P en zei; en dit is je moeder. Waarop M de P onder een grote grom Phoebe bijna terug mepte vanwaar ze vandaan kwam :o Boris vond haar vanaf minuut 1 al erg leuk, hij geeft haar ook jachtles en hij speelt tikkertje met haar. Een tijd geleden melde ik dat ik dacht dat M de P zwanger was, maar dat was niet zo, maar nu zou ze wel haar baby's gehad hebben.
Vorige week komt ze binnen loopt naar Phoebe en probeert haar in haar nekvel op te tillen, toen dat niet lukte ging ze lokgeluidjes maken en lokte Fiebs mee onder het dressoir. Nu ligt Phoebe dus een paar keer per dag melk te drinken bij M de P en wordt ze daarna natuurlijk geheel gewassen, de billen gekuist en de buik gemasseerd en na een tukje wordt er even gespeeld.
Dus Gail had gelijk het is een gezin ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door