Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#1429541
Halo allemaal,
na een lange tijd afwezig geweest kom ik hier weer eens wat vragen, hopelijk willen jullie antwoord geven.

Mijn hond heeft nierproblemen, nu ging dat met kvv best wel goed, hebnu alleenhet idee dat ze toch wel misselijker wordt en ik vind haar erg slaperig, weet niet of dat er mee te maken heeft ze is nl ook al 11 jaar oud.
Wil haar nu toch wel op een echt nierdieet gaan zetten.
Zat te kijken op de link over het nierdieet maar zag dat er door lizzy een aanvulling is geschreven.
Nu weet ik niet precies mer wat ik moet doen en hoe ik het dieet moet samen stellen.
Jan iemand mij daar mee helpen??

groetjes Saskia
Door Lizzy
#1429547
Hoi Sakia34, welkom terug! Vervelend, dat ze misselijk is en slaperig... Geef je ook Solidago? Dat kan ik je echt aanbevelen. De tabletten van Dr Vogel zijn echt super en daarvan kun je er 1 per dag door het eten doen. Laat je het eten even op kamertemperatuur staan, valt de tablet prachtig uit elkaar en eten ze ze zo op.

Ik zou me gewoon aan het eerste deel van het dieet houden, als ik jou was. Dus: 20% vleesbot, 25% groentes, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en nier en lever, 5% vetten, 20% spiervlees, 5% eieren en zuivel en eventueel gezonde tafelrestjes.

Geef geen zeewier/kelp: dat bevat teveel zout!
Door saskia34
#1429826
Ik heb het vandaag gehaald, ze weegt 30 kilo hoeveel mag ze er van hebben???
Ik ga vanavond lekker rustig zitten en dan vlees bestellen en dan kijken hoe ze het daar op gaat doen.

Saskia
Door Lizzy
#1430171
Dat hangt er vanaf van hoe dun/dik ze nu is en hoeveel ze beweegt. Gemiddeld denk ik dat je zo'n 20 gram per kg lichaamsgewicht nodig zal hebben per dag in totaal. Dus zo'n 600 a 700 gram.
Door saskia34
#1430555
En hoeveel solidag mag ze op een dag, heb de pilletjes van Dr Vogel, heb haar gister 1 tablet gegeven is dat genoeg of mag ze er meer??
Ze is nu wel mooi aan de maat denk dat ze aan ong 600 gram genoeg heeft.

groetjes Saskia.
Door Lizzy
#1430560
[quote="saskia34"]
En hoeveel solidag mag ze op een dag, heb de pilletjes van Dr Vogel, heb haar gister 1 tablet gegeven is dat genoeg of mag ze er meer??
Ze is nu wel mooi aan de maat denk dat ze aan ong 600 gram genoeg heeft.

groetjes Saskia.
[/quote]

Volgens mij is de volwassen mensen dosering 1 pil per dag. En dat is wat je haar dan ook moet geven, maar niet meer dan dat.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1431175
Kan ik solidago ook preventief geven aan mijn 12 1/2 jarig hondje?
En hoeveel mag zij? Ze weegt 13 kilo.
Door Borke
#1431242
Onze Sofi heeft een tijd het door Lizzy genoemde barfnierdieet gegeten en dat ging prima, haar waardes gingen goed naar beneden en ze deed het er prima op. Op zich verbaasde me dat, want ze is gevoelig voor dunne ontlastig, maar had er toch geen problemen mee!
Door saskia34
#1431377
Dank je wel.
Ga vanavond een menu maken en zet ik dat hier neer, willenjullie dat dan controleren of het  goed is??

groetjes Saskia
Door Lizzy
#1431383
[quote="roksefloks"]
Kan ik solidago ook preventief geven aan mijn 12 1/2 jarig hondje?
En hoeveel mag zij? Ze weegt 13 kilo.
[/quote]

Waarom zou je dat preventief willen geven? Persoonlijk geloof ik niet zo in het geven van homeopathische of fytotherapeutische middelen, preventief. Ik denk dat je ze beter kunt gaan geven wanneer het nodig is....
Door mandje
#1823676
Heb via Lizzy een nierdieet gekregen (wat wel en niet goed is) maar mijn printer werkte niet goed. 2 van de 5 pagina's heb ik de rest niet. Zou het alsnog willen ontvangen.  Verder heb ik nog een vraagje over de vleesbotten. Wat verstaat men daaronder? Heb vandaag mijn hond (42Kg) rijst. sperciboontjes en vers vlees geven. Ze vond het zalig. Maar hoeveel(qua gewicht) mag ik haar geven? Verder had ik ook een vraagje over Solidar. Mijn hond weegt dus 42 kg. Hoeveel mag zij hebben? Alle tips zijn welkom. Cindy is bijna 8. Maar met al haar gebreken wil ik haar nog lang houden. Marion
Door Too
#1823879
Hallo mandje welkom op Barfplaats!

Ik denk dat je t nierdieet met alle do's en dont's ook vindt als je de zoekfunctie [bovenaan de pagina ] gebruikt

Onder vleesbot verstaan we dingen met bot erin die voor 50% uit bot bestaan en 50% vlees -kippen- en eendennekken bv of goed bevleesde kippen- eendenrug, karkasjes... t is een kwestie van ervaring en inschatten ; als je denkt dat iets te weinig vlees bevat geef je er wat extra vlees bij

Solidar... bedoel je Solidago?  lizzy zegt eerder in dit topic dat 1x daags 1 pilletje solidago volstaat

Ik zit even te denken... waarom geef je rijst?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1823904
Welkom hier!

@ Too zal ik de link even plaatsen  :biggrin2:

Mandje hier de link naar het nierdieet voor honden van Lizzy: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34598.0.html
Lees hier algemene info over barf: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17448.0.html

In de onderste link vindt je alle info over barf, dus hoeveel je hond mag hebben, welke vleesbotten geschikt zijn en nog veel meer.
Als je dat weet kun je daarna een nierdieet voor je hond samenstellen.
Niet heel moeilijk, maar je moet het even weten  ;)
Door Lizzy
#1832248
[quote="mandje"]
Heb via Lizzy een nierdieet gekregen (wat wel en niet goed is) maar mijn printer werkte niet goed. 2 van de 5 pagina's heb ik de rest niet. Zou het alsnog willen ontvangen.  Verder heb ik nog een vraagje over de vleesbotten. Wat verstaat men daaronder? Heb vandaag mijn hond (42Kg) rijst. sperciboontjes en vers vlees geven. Ze vond het zalig. Maar hoeveel(qua gewicht) mag ik haar geven? Verder had ik ook een vraagje over Solidar. Mijn hond weegt dus 42 kg. Hoeveel mag zij hebben? Alle tips zijn welkom. Cindy is bijna 8. Maar met al haar gebreken wil ik haar nog lang houden. Marion
[/quote]

Oh? Het nierdieet staat hier op het forum!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door