Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1429834
Beste mede-BARF-ers,

Ik heb net bij de AH een bakje noten gekocht. Walnoten, hazelnoten en amandels. Hoeveel gram mogen honden van 25kg en 30 kg hebben per week? Ik ga ze morgen even malen zodat het een mixje wordt.

Alvast bedankt weer voor de reacties  ;)
Door ulla
#1429887
Ongezoten rauwe noten geef ik twee keer per week een eetlepel van.
Ik let eigenlijk niet zo op de hoeveelheid, ik denk als jij 3 x per week een theelepel geeft je wel aardig zit.
Het zal niet zo nauw komen met noten.

misschien iemand anders met een exacter antwoord voor je???
Door Truus
#1430086
Nadia schreef: Moet je noten perce malen?
Het is beter voor het verteringsproces anders komen ze er heel weer uit.
Door 202Spots
#1430107
Ik weet niet of de nootjes die je nu hebt rauw en ongezouten zijn?
Of zijn het greoosterd en gezouten noten?
Voor de hond gebruiken we alleen rauwe en ongezouten noten.
Het ligt eraan hoe groot je hond is,ik weeg ook niet hoeveel 't is,maar je kan elke dag 'n theelepel geven of
ik geef vaak 'n eetlepel 2-3 keer per week of wanneer ik er aan denk.
En Ja, zoals Truus al heeft gezegd, de noten moet echt wel gemalen worden anders heeft 't weing nut.
Niet TE lang malen (in de koffie molen)anders krijg je pinda/notenkaas :P
Door Nadia
#1430113
Uhhhhh Zo'n zakje cashew noten dat ik gewoon in de winkel kan kopen.. Die zijn toch rauw he?? Ik nam het eigenlijk altijd wel voor lief aan.. (ik heb altijd de ongezouten, de gezouten vind ik niet lekker)

In een vijzel, is dat de toen??
Door rheawithpixels
#1430151
@ 202 Spots: Natuurlijk zijn ze rauw en ongezouten  ;D ;D ;D

@ Truus, ik heb gisteren beide een walnoot gegeven om te zien wat ze er mee deden. Ze gingen ervoor liggen en hij werd geknaagd alsof het een stukje bot was  :D

Vandaag even malen in de blender.
Door Lizzy
#1430172
Nadia schreef: Uhhhhh Zo'n zakje cashew noten dat ik gewoon in de winkel kan kopen.. Die zijn toch rauw he?? Ik nam het eigenlijk altijd wel voor lief aan.. (ik heb altijd de ongezouten, de gezouten vind ik niet lekker)

In een vijzel, is dat de toen??
Nee, die zijn dus niet rauw.
Door Nadia
#1430358
huuu??? Wat is daar dan mee gebeurd.. Wowwie, een nieuwe wereld gaat voor me open. Hoe weet ik waneer noten rauw zijn?
Door Lizzy
#1430377
Nadia schreef: huuu??? Wat is daar dan mee gebeurd.. Wowwie, een nieuwe wereld gaat voor me open. Hoe weet ik waneer noten rauw zijn?
De gemiddelde noot die je bij een supermarkt koopt is altijd gebrand of gefrituurd. Bij de reformwinkel vind je wel een heel scala aan rauwe noten. Die zien er ook anders uit. Rauwe noten zijn veel bleker. Rauwe cashewnoten zijn bijv. bijna wit.
Door rheawithpixels
#1430413
Lizzy schreef: De gemiddelde noot die je bij een supermarkt koopt is altijd gebrand of gefrituurd. Bij de reformwinkel vind je wel een heel scala aan rauwe noten. Die zien er ook anders uit. Rauwe noten zijn veel bleker. Rauwe cashewnoten zijn bijv. bijna wit.
Thanx voor de informatie! Ik ga ze maar eens halen daar. had nu een klein doosje meegenomen om te kijken of ze het hier uberhaubt lekker vinden, maar dat zit wel goed want ze knagen ze gewoon in tig stukken.
Wat is de gemiddelde prijs wat jij betaald Lizzy? Om even te voorkomen dat ik mezelf weer laat afzetten in de winkel :-(
Door Kiba
#1430556
rheawithpixels schreef: @ Truus, ik heb gisteren beide een walnoot gegeven om te zien wat ze er mee deden. Ze gingen ervoor liggen en hij werd geknaagd alsof het een stukje bot was  :D

Vandaag even malen in de blender.
Heb je die met schil en al gegeven? Nee toch? Of wel... :)
Door Lizzy
#1430557
Bij de AH hebben ze ook een bakje gemengde rauwe noten. Dat ligt bij de gewone noten en heet volgens mij iets van mix naturel ofzo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door