Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door knor
#1429783
Over een weekje krijgen wij een pupke van 8 weken.
Aangezien ik tegenstander ben van preventief ontwormen met chemische rotzooi ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Zo kwam ik op de site van  verm-x, een natuurlijk ontwormingsmiddel.
Heef iemand hier op het forum hier ooit van gehoord of ervaring mee?
Ik ga op hun advies de liquid versie geven aan mijn pup.
Gebruikersavatar
Door pike
#1430095
Ik weet er niets van, maar er zijn hier wel al eens topics over verm-x geweest. Als je even de zoekfunctie gebruikt kun je ze nalezen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1430123
Preventief ontwormen met chemische meuk ben ik ook geen voorstander van, maar ik ben ook van mening dat pups niet preventief ontwormd worden, maar gewoon echt ontwormd omdat ze van moeders een wormbesmetting hebben meegekregen.
Nu houd ik mij niet aan voorgeschreven schemaatjes en hebben we hier de laatste nestjes geen wurm gezien, maar ik neem wat dat betreft toch geen risico en ontworm ze met een lilluk maar op zeker effectief middel.

Verm-X ken ik niet uit de praktijk, maar ben natuurlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen. Lost dat de wormen ook op, of ga je bij deze daadwerkelijk zien of er wormen geweest zijn.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1430177
Ik denk dat als je pup niet bomvol wormen zit, het het proberen waard is om hem op verm-x te zetten. Maar ik ben wel nieuwsgeirig naar de resultaten. Het is wel een experiment.
Door dogsunlimited
#1431494
Ik gebruik voor mijn honden de Parasieten Compositum, maar ken wel mensen die Verm-X gebruiken. Zowel voor de honden als voor de paarden en naar zeggen zijn ze er tevreden over.
Onze honden worden al tijden niet meer chemisch ontwormd. Een pup wordt ook niet preventief chemisch ontwormd. Daar gooi ik eerst een kuur alternatief tegenaan, daarna ontlastingonderzoek om er zeker van te zijn dat ze wormvrij, giardiavrij etc. is.
Door 202Spots
#1431569
knor schreef: Aangezien ik tegenstander ben van preventief ontwormen met chemische rotzooi ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Ik ben tegen elke vorm van "preventief" onwormen...
ik vraag me trouwens af hoe je kan ontwormen wanneer er geen worm aanwezig is?
Ik denk dat elk middel , chemische of 'n "natuurlijk" middel, dan beide overbodig zijn.
Ik doe zoals de meeste BP leden doen, alleen ontwormen wanneer ik zelf de wormen kan zien of na poep onderzoek.
Door dogsunlimited
#1431605
202Spots schreef: Ik ben tegen elke vorm van "preventief" onwormen...
ik vraag me trouwens af hoe je kan ontwormen wanneer er geen worm aanwezig is?
Ik denk dat elk middel , chemische of 'n "natuurlijk" middel, dan beide overbodig zijn.
Ik doe zoals de meeste BP leden doen, alleen ontwormen wanneer ik zelf de wormen kan zien of na poep onderzoek.
Is ook een optie....over dat onderdeel ben ik nog niet helemaal uit voor een pup, want de Parasiet compositum in mijn geval doet meer dan 'ontwormen' alleen. Op andere lists wordt wel vaak preventief begonnen met een alternatieve kuur en daarna volgt dan ontlastingonderzoek binnen de 3 maanden. Verder wordt er niet meer preventief ontwormd en gewoon jaarlijks ontlastingonderzoek gedaan. Als ik van de moeder weet dat die worm had en meerdere pups vanuit het nest wormen hebben, zou ik zeker wel overwegen om met een alternatieve kuur te beginnen. Ontlastingonderzoek blijft voor mij het belangrijkste. Absoluut. Veel wormafdrijving komt voornl. uit de voeding van de honden. Mijn volwassen honden worden niet 'preventief' behandeld, alleen als ik een vermoeden heb en dat is bijna nooit.
Door Mevroi Kruim
#1431683
Volgens mij is ontwormen bij puppen niet echt preventief omdat ze eigenlijk altijd wel wormen hebben, totdat hun immuunsysteem goed werkt en ze ze zelf baas kunnen. Ik vind dus pups en volwassen honden niet echt te vergelijken wat dat betreft.
Maar eerlijk is eerlijk, Kátur heeft als pupsel ook maar 1x een reguliere wormpil gehad en daarna nooit meer  :P
Door 202Spots
#1431692
Mevroi Kruim schreef: Volgens mij is ontwormen bij puppen niet echt preventief omdat ze eigenlijk altijd wel wormen hebben, totdat hun immuunsysteem goed werkt en ze ze zelf baas kunnen. Ik vind dus pups en volwassen honden niet echt te vergelijken wat dat betreft.
Maar eerlijk is eerlijk, Kátur heeft als pupsel ook maar 1x een reguliere wormpil gehad en daarna nooit meer :P
Ja dat bedoel ik dus met puppers...ik vind dat je geen keus hebt dan chemisch te ontwomen..
maar Knor will de pupper dus preventief ontwormen wat dan eigenlijk niet mogelijk is omdat er waarschijnlijk wel wormen zijn,
en het dan geen preventie is maar echt ontwormen...toch?
Over een weekje krijgen wij een pupke van 8 weken.
Aangezien ik tegenstander ben van preventief ontwormen met chemische rotzooi ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Door Mevroi Kruim
#1431773
Je kunt idd volgens mij niet preventief ontwormen, sowieso niet omdat het wormmiddel de wormen doodt die op dat moment aanwezig zijn (en een korte periode erna) maar niet verhindert dat er een besmetting ontstaat. Je kunt ook een pup niet preventief ontwormen omdat een pup eigenlijk altijd wel wormen heeft, je bestrijdt dus de aanwezige wormen en dat is geen preventie maar curatie  :D
Je kunt vervolgens je pup curatief ontwormen met chemie, of met alternatief.
Door knor
#1431911
Ik heb het woord preventief even verkeerd gebruikt denk ik. Wat ik bedoel te zeggen dat er tegen ben om 4x per jaar mijn (volwassen) hond te ontwormen terwijl er geen aanwijzingen zijn voor wormen. Dan is het toch eigenlijk preventief, in de zin van er zijn geen wormen maar toch maar even voor de zekerheid een chemisch goedje erin poppen.

Wat betreft pups denk ik inderdaad ook dat er een redelijke kans is dat ze wel wormen hebben vanuit de nest en aangezien ik niet graag de chemische variant wil gebruiken wil ik hiervoor in de plaats verm-x gebruiken. Ik wil dit dan bv. een paar maanden doen en daarna niets meer. Gewoon voor de zekerheid en omdat het natuurlijk is vind ik het dan geen probleem.

Bij een volwassen hond gebruikte ik ook niets voorheen en wil ik nu eigenlijk ook niet gaan doen.
Maar SandraH jij schrijft dat als je een vermoeden hebt van wormbesmetting je jou honden behandeld. Ik vraag me wel af of en waaraan je kunt zien dat er een wormbesmetting is.

En Hitam je schrijft dat het wel een experiment is maar de vraag is natuurlijk ook, hoe weet je dat Verm-x heeft gewerkt. Wellicht was er zonder het gebruik ook geen wormbesmetting geweest, dat blijft altijd moeilijk natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties, ik denk nog even na wat ik ermee doe.
Door dogsunlimited
#1431959
knor schreef: Bij een volwassen hond gebruikte ik ook niets voorheen en wil ik nu eigenlijk ook niet gaan doen.
Maar SandraH jij schrijft dat als je een vermoeden hebt van wormbesmetting je jou honden behandeld. Ik vraag me wel af of en waaraan je kunt zien dat er een wormbesmetting is.
Als mijn honden ineens extreem zouden afvallen zonder oorzaak, kokken, doffe vacht, sleetje rijden en geen verstopte anaalklieren, jeukscheuten hebben etc. Op die extreem zeldzame momenten zou ik mijn honden behandelen met de Parasieten Compositum en ze doortrekken tot aan hun reguliere ontlastingonderzoek. Ontlastingonderzoek laat ik elk jaar verrichten, dus elk half jaar 1 hond. Toevallig heb ik gisteren weer de uitslag van Stanley binnen. Mijn volwassen honden zijn al zo'n 5 jaar worm- en eivrij, giardiavrij etc.etc. Voorheen gaf ik chemische ontworming elk half jaar. Een pup zou ik bij voorbaat niet chemisch ontwormen, maar wel met de Parasieten Compositum behandelen bij binnenkomst en dan ook ontlastingonderzoek laten doen. Gezien de positieve ervaringen van fokkers op de diverse vaccinosislists 'durf' ik dit experiment wel aan te gaan. ;)
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op za 28 nov 2009, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1432258
SandraH schreef: Ik gebruik voor mijn honden de Parasieten Compositum, maar ken wel mensen die Verm-X gebruiken. Zowel voor de honden als voor de paarden en naar zeggen zijn ze er tevreden over.
Onze honden worden al tijden niet meer chemisch ontwormd. Een pup wordt ook niet preventief chemisch ontwormd. Daar gooi ik eerst een kuur alternatief tegenaan, daarna ontlastingonderzoek om er zeker van te zijn dat ze wormvrij, giardiavrij etc. is.
Waarmee dan??? :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door