Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cookie
#1429728
Hoi,
We hebben sinds kort een Bulletje van 2 jaar uit het asiel ; het blijkt jammer genoeg een probleemhondje te zijn.
In tegenstelling tot onze vorige Bull is deze zeer allergisch en heeft hij , op de koop toe , nog een aortavernauwing .
Wie kan me raad geven of heeft er ervaring mee ?
Cookie
Door Nynke
#1429737
wat voor Bulletje?  Een Franse of een Engelse? Krijgt hij medicijnen? Waar is hij allergisch voor?


Oja, welkom op Barfplaats  :) :)
Door cookie
#1429956
Het gaat hier over een Bull terrier ; ik ben begonnen met Dr. Vogel anti-allergie te geven en inzake jeuk lijkt dit mee te vallen .
Toch denk ik dat we , qua voeding , er ook nog niet zijn ; zijn stoelgang blijft vrij lopend.

Die aortavernauwing blijkt aangeboren te zijn en hij krijgt nu een kleine dosis betablokkers om zijn hart wat te leiden ; ik hoop dat er iemand reageert die het probleem kent , want het is best wel raar dat hij elke keer 'flauwvalt ' na een keer ' de gek uithangen .
Door cookie
#1430520
Multifit Sensitive in combinatie met Malvarijst
Het jammere aan versvleesvoeding vind ik dat hun gebit er zo van afziet ; droge brokken helpen het mee schoon houden.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1430530
cookie schreef: Multifit Sensitive in combinatie met Malvarijst
Het jammere aan versvleesvoeding vind ik dat hun gebit er zo van afziet ; droge brokken helpen het mee schoon houden.
:boo:
wij moeten nog maar eens even  :gathering:  :D
Bottenwerk, Cookie  ;)
Door Stef@nie
#1430535
cookie schreef: Multifit Sensitive in combinatie met Malvarijst
Het jammere aan versvleesvoeding vind ik dat hun gebit er zo van afziet ; droge brokken helpen het mee schoon houden.
Aangezien je hier op een versvoerforum zit, denk ik dat we het bijna allemaal hierin met je oneens zijn ;) . In dit topic kun je er een heel duidelijk antwoord van Lizzy over lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 768.0.html

Is het (nog) niet bekend waar je Bull Terrier allergisch voor is?
Juist honden met allergieën hebben vaak baat bij het voeren van vers vlees!! Ik zou zegen, lees maar eens wat rond hier :D ;) !
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1430536
Stef@nie schreef: Aangezien je hier op een versvoerforum zit, denk ik dat we het bijna allemaal hierin met je oneens zijn ;) . In dit topic kun je er een heel duidelijk antwoord van Lizzy over lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 768.0.html

Is het (nog) niet bekend waar je Bull Terrier allergisch voor is?
Juist honden met allergieën hebben vaak baat bij het voeren van vers vlees!! Ik zou zegen, lees maar eens wat rond hier :D ;) !
Ja, de mijne heb je ook!!!  :D

(om over te stappen)  :biggrin2:
Door Suzanne
#1430875
cookie schreef: Multifit Sensitive in combinatie met Malvarijst
Het jammere aan versvleesvoeding vind ik dat hun gebit er zo van afziet ; droge brokken helpen het mee schoon houden.
Vraagje...wat versta jij onder "vervleesvoeding".... ik doe de gok..... blik?  "met vers vlees bereid"? (je zou de eerste niet zijn!)


Suzanne
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1430893
cookie schreef: Multifit Sensitive in combinatie met Malvarijst
Het jammere aan versvleesvoeding vind ik dat hun gebit er zo van afziet ; droge brokken helpen het mee schoon houden.
Groot misverstand dat in de wereld is geholpen door mensen die jou graag brokken verkopen. Brokken helpen absoluut niet om het gebit schoon te houden, integendeel zelfs: het merendeel van de honden krijgt brokken te eten en toch is tandsteen/tandplak een veel voorkomend probleem bij honden. Hoe zou dat komen?  ;)
Lees even wat rond hier op deze site. Links zijn al gegeven.
KVV en Barf zijn geen wondermiddelen. Je honds aortavernauwing kun je er niet mee oplossen, maar honden met allergieklachten kunnen er wel enorm van opknappen.
Door cookie
#1430895
Ik heb hier en daar zo al wat rondgelezen en blikbaar zit ik er met mijn ' brokkenopvatting' wel naast.
Op gebied van eten kan ik niet zeggen waarvoor hij allergisch is ( de rest heeft met huisstof en pollen te maken ) , maar zijn stoelgang blijft te lopend .
Hij eet echter goed en ziet er ook goed uit.

Nog een vraag : als ik zie hoe Barf e.d. hier verheerlijkt wordt , wil dat dan ook zeggen dat het betaalbaar is ?
Door Cathelijn
#1430914
Mijn 2 honden eten samen een kg per dag. En ik ben nog geen 2 euro per kg kwijt. Dus ze eten maximaal per hond voor 1 euro per dag, de meeste dagen zit ik daar nog onder. Met de brokken die ik ooit voerde zou ik daar iets boven zitten.
Door Suzanne
#1430916
cookie schreef: Ik heb hier en daar zo al wat rondgelezen en blikbaar zit ik er met mijn ' brokkenopvatting' wel naast.
Op gebied van eten kan ik niet zeggen waarvoor hij allergisch is ( de rest heeft met huisstof en pollen te maken ) , maar zijn stoelgang blijft te lopend .
Hij eet echter goed en ziet er ook goed uit.

Nog een vraag : als ik zie hoe Barf e.d. hier verheerlijkt wordt , wil dat dan ook zeggen dat het betaalbaar is ?
Ja, zeker!

Dat wil zeggen..... ;-)

Ik koop af en toe bij een bezorgdienst, maar er zijn ook mensen die "adresjes" hebben rechtstreeks bij een slachter bijvoorbeeld. Die zijn goedkoper uit.

Zelf vind ik het geen probleem om 's 4 euro voor een kg "ree-snippers" (ofzo) neer te leggen omdat ik dat dus maar uiterst zelden geef. Alle honden krijgen 150 gram per portie en dat 2 x daags. Dan boeit het mij niet zo als dat 's 4 euro de kg kost ;-)
Ze krijgen namelijk ook kvv wat wel tussen de 2 en 3 euro de kg kost.

Er zijn er onder ons die heeeeeeel goed weten waar je wat moet kopen tegen welke prijs (vaak groot ingekocht) maar ook los daarvan... het is zoveel beter voor je hond. Wel belangrijk dat je goed laat testen waar hij allergisch voor is!!!  Stel dat dat voor rundvlees is.... dan moet je dat dus niet geven.
OH ja, en je heeeeeeeeeel goed inlezen.. dat je niet zomaar wat in de bak mikt! ;-)

Suzanne
Door Too
#1430936
Wat betreft de allergie, afgezien van pollen en huisstof, lijkt t me om te beginnen een goed begin granen te mijden
Veel honden en katten] met overgevoeligheid/allergie reageren daar al heel goed op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door