Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1429795
vince slikt nu med, waardoor hij harde ontlasting krijgt en heeft..
dus moet ik voorzichtig zijn met het botwerk, aangezien die dan helemaal moeilijk gaat..
die pillen heeft ie voor een maand lang(wil overigens niet zeggen dat ik ze zolang geef) maar kan toch moeilijk hem eventueel een maand lang te weinig bot werk geven?
of zou dat niet zo'n drama zijn..
Door De Geijsjes
#1429801
Je kunt 'm toch gemalen eierschaalpoeder geven als calciumbron voor de komende maand?
Krijgt hij toch calcium binnen  ;) Een maand lang weinig tot geen botwerk lijkt mij niet goed
voor een nog redelijk jonge hond  :-\
Misschien wat extra pens erbij geven of meer vis?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1429807
ja dat kan maar dat maakt zijn ontlasting toch ook hard?
extra pens ed doe ik al.....vis is ie geen voorstander van :-\
Door De Geijsjes
#1429815
Ik geef het wel regelmatig aan Jack maar merk niet dat het daar dan harder van wordt  :-\
Maar niet elke hond reageert er hetzelfde op dus misschien dat Vince er wel hardere
ontlasting van krijgt?
Stukjes pruimen (al dan niet gewelde pruimen) kunnen ook helpen  ;)
Door **Jolanda**
#1429874
Ik weet niet of het verandwoord is, omdat ik nog lang niet zo wijs ben, maar kun je hem niet extra lever geven?
Lever laxeerd toch, dus misschien dat je het daarmee wat kunt compenseren?
Door ulla
#1429883
Ik denk niet dat het een probleem is, als je hem voor een maand 10 tot 15% kaal bot geeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#1430064
En dan voor een maandje alleen maar het hele zachte en makkelijk verteerbare bottenspul, kipkarkasjes, geven?
Door Mevroi Kruim
#1430099
En misschien wat psylium om de boel wat beter te laten glijden  :D bij de paarden doen we dat met paraffine trouwens, dat blijft in de darm en wordt niet in het lichaam opgenomen.
Door sil59
#1430191
Sunny van mij heeft regelmatig harde ontlasting als hij bot gehad heeft.
Mijn dierenarts adviseerde (sunny is 10 kg.) een halve koffielepel zuivere haverzemelen in zijn voeding te mengen.
Het werkt fantastisch, zijn ontlasting is weer normaal zelfs als hij bot eet.


groetjes Sil
Door 202Spots
#1430801
De Geijsjes schreef: Je kunt 'm toch gemalen eierschaalpoeder geven als calciumbron voor de komende maand?
Je geeft de gemalen eirenschaal om de bot te vervangen, en heeft dus dezelfde werking als bot...
dan kan je net zo goed gewoon de bot blijven geven.. :-\
Ik zou gewoon iets meer lever of orgaan geven om de ontlasting "soepel" te houden.
Appeltje als tussendoor, of 'n eetlepel gemalen nootjes of rauw eitje bij het eten werk ook wel laxerend.
Door Borke
#1431239
Sofi heeft een paar maanden het barf-nierdieet gegeten met minder bot, meer groente en meer spiervlees en zij deed het daar prima op!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door