Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1428183
Gisteravond had hij geen eetlust. Normaal rent hij de bench in en valt hij ongeveer zijn voerbak aan. Nu liep hij de bench in omdat het moest, bleef me aankijken en at pas toen ik zei dat ie moest eten. Kip-en parelhoenkarkas heb ik uit zijn voerbak moeten halen en op de grond gelegt waarna hij er eens aan begon en er voor zijn doen lang over deed.
Ik snapte het niet. Hij was al rustiger gaan eten, maar zooo??

Vriendlief meende dat de kip-en parlehoenkarkassen niet goed waren waarom hij niet at. Maar dit is onmogelijk. Toen de parelhoen binnen is gekomen heb ik het geportioneerd en in de vriezer gelegt. Dinsdagavond uit de vriezer gehaald, in de stal (buitentemperatuur) in een tempex kist gelegt met de deksel er half op. Toen ik het ging verdelen over de voerbakken was een deel zelfs nog erg koud.
De kip rook ook gewoon naar kip en stonk niet, zag er goed uit en voelde ook goed.

Nu ben ik erg vroeg wakker, hij zat hijgend in de bench. Er uitgehaald, laten drinken en even naar buiten gelaten (kon hij afkoelen)

Nu even later krijg ik toch sterk het vermoeden dat mijn knul zich niet lekker voeld.
Ik heb net de BC's weer naar binnen gehaald. Duster lag voor de achterdeur en liep op zijn ooie dooie gemak naar binnen...dat doet hij normaal rennend.
Kyra moest ik trouwens ook zowat naar binnen lokken/bevelen. (maar die doet wel vaker 'raar')

Hoe moet ik het zeggen... ::) Het klinkt misschien heeeel raar, maar Duster is rustig.
Als er iets niet te combineren valt met Duster is het dat wel. Normaal is hij ieder moment van de dag allert, enthousiast, vrolijk, energiek en heel vaak opdringerig.
Nu niks van dit, helemaal niks!
Net weer aangehaald, ge-aait en ik wil verder typen...normaal gesproken legt hij zijn hoofd dan op mijn hand (lekker irritant!) maar nu ploft hij weer op de grond neer. Ik heb al wat 'proefjes' met hem gedaan, maar hij reageerd voor zijn doen niet normaal.

Hij is vorig jaar ook al eens zo rustig en braaf geweest. Alleen schudde hij toen met zijn hoofd van links naar rechts, hele korte bewegingen, niet natuurlijk leek het wel.
Toen dus naar de DA gegaan en had hij koorts.
Ik heb geen gewone thermometer, dus zijn temp opmeten kan ik niet. Maar ik denk dat hij geen koorts heeft.

Maandag had hij een lichte kleur ontlasting (creme wit/grijzig), zachter en zelfs wat diarree erbij. Ik meende gezien te hebben dat hij iets uitgepoept heeft wat ik hem niet gegeven heb (leek wel een stuk papier of zo, maar ik weet niet zeker of dat uit hem kwam of dat dat daar al lag) Ik koppelde de slechte ontlasting maar aan de lamskop+pens de dag ervoor. Gisteren heb ik zijn ontlasting niet gecontroleerd.

Ik twijfel of ik hem voor het gerommel in zijn buik en zijn niet lekker voelen wat finidair zal geven... :-\
Door pallas
#1428242
Tja, buikklachten...wat doe je ermee.

Ik zou het goed in de gaten houden, maar aankijken kan nog wel even.
Misschien een virusje gepakt?

Okugest kan je wel geven , met finidair zou ik nog even wachten of in overleg met een  d.a. geven.
Door diergedrag
#1428806
Gaat het inmiddels wat beter?

Bij honden die sloom en/of slap worden, raad ik je aan om de slijmvliezen in de gaten te houden. Tandvlees en oogleden mogen niet heel bleek zijn maar horen mooi roze te zijn. Zijn ze bleek, ga dan met spoed naar de dierenarts! Het duidt nl. op shock.

Hopelijk is het bij Duster iets onschuldigs en voelt hij zich gewoon niet lekker maar ik ga zelf bij twijfel altijd naar een dierenarts (of bel desnoods even op voor overleg).
Door **Jolanda**
#1429376
Sorry,
Ja het gaat al wat beter met Duster. Later op de dag knapte hij goed op, werd weer levendig ect. Was dus blij dat ik smorgens vroeg die finidair er niet in gemikt heb.
Wel is hij minder opdringerig geweest, minder 'vervelend', iets rustiger dan normaal. Misschien dat dat te maken heeft dat zijn pubertijd ten einde gaat (hij is nu 1,5)??

Eten gisteravond heeft hij weer voor een deel laten staan (2 konijnenschouders van de 3 laten liggen, vlees en orgaan heeft ie wel opgegeten), maar in een ander topic over het rustige eten van Duster en dat hij niet alles opeet, kwam er uit dat hij een goed werkende 'eetrem' heeft. (nooit gedacht dat hij dat zou hebben)
Ik ga hem nu minder eten geven omdat hij toch al bijna op gewicht is en dan zal hij ook weer alles opeten denk ik.

Zijn tandvlees en oogleden had ik smorgens al gelijk gecontroleerd en dat zag er goed uit. Want als dat niet goed was, was ik indd naar de DA gegaan. Ook zijn buik bevoeld en was ook oke. Hij had verder geen vreemde ontlasting.
Misschien had ie een lichte buikgriep of zo. Maar omdat hij vorig jaar zo'n akelige koorts had en toen ook niet at was ik bang dat er nu ook wat meer aan de hand was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door