Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#14277
Hallo Allemaal,

Ik heb twee katten waarvan er 1 sinds een half jaar gezondheidsproblemen heeft.

Ze heeft problemen om eten binnen te houden. Het komt er net zo hard vooruit als achteruit.
Dit heeft als resultaat dat ze van een gezonde kat van 4,5 kilo nu net 3 kilo weegt.

Tevens eet ze als een idioot en heeft continue honger.
Ik heb al twee keer een controle op het bloed laten uitvoeren bij verschillende laboratoria, maar men kan niets vinden. Volgens de uitslagen zou haar niets moeten mankeren.

Om eventuele allergie uit te sluiten heb ik haar een hele tijd alleen maar eendags kuikens gegeven.
Resultaat: minder braken maar nog steeds schijten. :-/

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en/of heeft iemand een tip wat ik nog kan gaan doen?

Ze miauwt me de oren van het hoofd en ze wordt met de dag magerder.
Pijn heeft ze volgens de DA niet, en volgens mij heeft ze dat ook niet.

Helluppppp
Gebruikersavatar
Door chooky
#14278
Wat krijgt het poezebeest nu te eten (behalve eendagskuikentjes)? en waarop is het bloed precies getest?
Door Robian
#14279
Volgens mijn DA is het bloed getest op:
Schildklierproblemen
Suikerziekte
Nierfuncties

Hij wilde ook het eiwit gehalte in de ontlasting laten testen maar ik weet niet of dat zinvol is met al die eendagskuikens.

Op dit moment krijgt ze brokjes van het merk Nutro, afgewisseld met eendagskuikens. (1 dag brok, 1 dag kuikens)
In oktober ga ik voer ophalen en neem ik meteen wat bibi voor katten mee, kijken of dat effect heeft.

Ik ben met haar ook al naar een alternatieve arst geweest die de energie stromen in haar lijfje na heeft gekeken.
De signalen die hij kreeg waren erg tegenstrijdig en hij had geen idee wat het veroorzaakte.
Volgens hem was de schildklier o.k. Haar linker nier zou wat minder functioneren en bij haar staart was de ruggegraat instabiel (wat dat ook betekend).
Hij heeft me uiteindelijk Silicea D30 meegegeven.
Het enige effect wat dit middel had was dat ze nu minder vaak braakt (ongeveer 50% minder), de diaree blijft hetzelfde.

Ik ben nu op een punt dat ik in principe alles wel wil proberen.
Ze moet soms zo in een keer zo nodig naar de bak dat ze het vaak niet eens red. (je wilt niet weten hoe de kattekamer er dan uitziet)
Gebruikersavatar
Door chooky
#14280
Ik neem aan van wel, maar is de poes al op wormen gecontroleerd? Dit kan zowel braken als diaree veroorzaken.
Verder vond ik dat maagontstekingen of zweren ook braken, diaree en vermagering kunnen veroorzaken.
ik zoek nog even verder, sterkte en groetjes Eva
Gebruikersavatar
Door chooky
#14281
Dit vond ik over spoelwormen. Lijkt er wel erg op. Braken, diaree, meer eten...:
KLACHTEN.

Indien de infectie mild is, zullen U en uw huisdier hier weinig schade van ondervinden.

Naar gelang de besmetting toeneemt, zullen maagdarmklachten, zoals braken en diaree op gaan vallen. Ook eten de wormen natuurlijk mee, zodat voerverbruik hoger komt te liggen. Als de infectie ernstig is zal de patiënt er toch veel last van gaan ondervinden. In zeer ernstige gevallen kan het slachtoffer er zelfs aan overlijden, door pure uitputting.
Door Robian
#14282
Hoi Eva,

Ja, je zou zeggen dat het daar erg veel er op lijkt.
Daar had ik namelijk zelf ook al aan gedacht en heb haar dus van voor naar achteren ontwormt. :)

Waar ik zelf ook aan had zitten denken was een storing van de schildklier.
Daar heb je namelijk soortgelijke symptomen.
Veel eten, aan de diaree, etc.
Maar dat is door het bloedonderzoek uitgesloten.

Ik kan haar voor de zekerheid natuurlijk nog wel een keer ontwormen, maar in hoeverre kan dat haar lijfje misschien schaden?

Is het met spoelwormen nou zo dat je die ook in de ontlasting tegenkomt? (ik haal die wormbeesten altijd door elkaar )
Haar ontlasting kom ik namelijk oooveral tegen en daar zit niets in.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14284
weer ontwormen zou ik dan inderdaad niet doen.
Ik las weer ergens anders dat vezelrijke voeding ook kan helpen tegen diaree. Ik zoek nog even verder voor je
Gebruikersavatar
Door chooky
#14285
Die lintwormen zou je inderdaad (zeker na zo'n lange tijd ) moeten zien in ontlasting en braaksel.
Ik las op een site over colloidaal zilver dat dit ook kan helpen bij chronische diaree zonder scht aanwijsbare reden. Misschien ook een idee?
Gebruikersavatar
Door chooky
#14286
Nog een vraagje. Wanneer braakt ze (als ze braakt) vlak na het eten, of met enige tijd ertussen. Hoe ziet de diaree er uit? donker? slijmerig? als koeievlaai?
Door Robian
#14287
Hoi Ine,

De DA gaf aan dat we de ontlasting na konden gaan kijken, maar hij zei er meteen bij dat ik daar niets van moest verwachten.

Het enige wat ze er volgens hem uit konden halen was of de eiwitten wel goed verteerd werden.
Aangezien ik Gina op dat moment helemaal op de kuikens had zitten zal dat eiwit gehalte natuurlijk erg hoog zijn. Aangezien we het bloed al twee keer hadden laten testen hebben we besloten om het niet te doen.

Eva, bedankt dat je zoveel moeite voor me doet.
Ik heb vorige week nog met de DA gesproken en hij stelde voor om een voer te gaan gebruiken waar geen eiwitten in zou zitten ???
Dit om een eiwit allergie uit te sluiten.
Door Robian
#14288
Wat ben je snel, ik kan er niet tegen typen.... ;D

Braken doet ze onmiddellijk na het eten. Maximaal 5 minuten later.

Haar ontlasting, ja hoe zal ik het omschrijven.
SPUITPOEP komt er het dichtst bij.
Licht gekleurd (licht bruin/ gelig), waterig en het stinkt......... poeh!!
Zo nu en dan dreigt het stevig te worden, maar dat is maar een paar dagen en dan zijn we terug bij af.

Sylvia
Gebruikersavatar
Door chooky
#14290
Over colloidaal zilver staat denk ik wel iets op deze site (type maar eens in bij de zoekfunctie) Ellen (lobbes) weet er volgens mij wel veel vanaf. Het is een vloeibaar spul. Water geëlectroliseerd met zilveren polen, waardoor er heeeeele kleine deeltjes zilver in het water terecht komen. het werkt als een natuurlijk antibioticum. Heeft een zeer breed spectrum (waardoor er heel veel soorten bacterieen enzo mee bestreden kunnen worden) zonder de gebruikelijke bijwerkingen. Volgens mij tast het het darmstelsel ook niet aan.
Waar woon je eigenlijk in de buurt? Anders zou ik nu al eens proberen hoe de poes reageert op versvlees (omdat het met de kuikens al wat beter leek te gaan). Als je bijvoorbeeld bij mij in de buurt woont, kan je eens carnibest uitproberen. Dat geef ik aan mijn poesjes.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14291
Ik las het al... Almelo. Tja, da's niet dicht in mijn buurt, maar wie weet zijn er anderen in jouw buurt of heb je al een adresje? Ik denk dat Paul ook nog wel zal reageren. Misschien kan hij je helpen met een advies. Ik zoek gewoon gestaag verder, maar met even een pauzetje erin. Moet eventjes weg om de boodschapjes te doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door