Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Botcher
#1428395
Hallo,

Sinds een dag of 3 is Micky (kruising mechelaarxlabrador) regelmatig aan het niezen.
Hij doet verder niet echt vreemd of gedraagd zich niet ziek (holt nog steeds achter zijn balletje aan als een achterlijke ;D).
Nou heb ik wel eens gehoord dat je een hond dan echinacea kan geven, kan ik dan het beste druppels nemen of pilletjes en hoeveel mag hij hebben?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Micky
Door Mevroi Kruim
#1428407
Kan een vorm van kennelhoest zijn, maar het kan ook zijn dat er iets in de neus zit. Ik zou zelf toch ff de da in de neus laten kijken; vindt die niks dan zou ik me zeker geen ab-kuurtje 'voor de zekerheid' laten aansmeren maar idd aan de Echinaforce gaan. Gewoon druppeltjes door het eten kan goed, het is geen homeopathisch middel. Ik hou meestal de kinderdosering aan.
Door Botcher
#1428416
Bedankt voor de snelle reactie!

Dacht zelf aan een verkoudheidje, hij is gek op water en het maakt hem niet uit hoe koud het is :D.

Kan natuurlijk ook zijn dat er wat in zijn neusje zit, het opvallende is dat als hij gewoon rustig op zijn plaats ligt hij amper niest maar zodra je met hem gaat lopen dan begint het.
Nou nieste hij altijd al als we gingen stoeien of zo maar dat doen er wel meer volgens mij, maar nu niest hij ook gewoon tijdens het lopen enzo.

Zal beginnen met de Echinacea en als het blijft de DA even in zijn neus laten kijken.

Vitamine-C, kan ik dat ook geven en gewoon de pilletjes?
Door Mevroi Kruim
#1428572
Vit C zou ik niet geven, honden maken dat zelf en als je bij gaat geven verstoor je de eigen productie van de hond. Ook verzuurt het de urine, erg fijn als de hond blaasontsteking of gruis heeft, maar niet als dat allemaal prima in orde is, dan kun je juist een andere soort gruis veroorzaken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door