Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arenda
#1427699
Ik hink op twee benen....Quinty is loops, vraag me niet precies hoe lang....Ik weet het, ik ben af en toe een zwaar ontaarde hondenmoeder  :-[
Zwarte plavuizen en Dreamer heeft het al achter de rug. Ik denk dat Quinty nu in de derde week zit. Maar mijn hemel, wat verliest die hond een bloed..... Ze maakt ook zelf niks schoon, dus dr staart en poten zijn rood!!!! t Gaat me door merg en been eigenlijk. Nu is ze nog nooit loops geweest zonder dat ze bij een andere hond zat, die haar dus wel ff lekker oppoetste, dus tja..... ik heb geen vergelijk.
Het is vrij helder, stinkt als loopsheid, niet erger of zo en ze oogt fit genoeg. Drinkt wel behoorlijk ( maar heeft ook iets teveel gedroogde pensstukkies gehad de laatste tijd  :-[) maar ook weer niet oneindig of zo. Eet nog steeds als een dijkwerker en voelt zich volgens mij niet overdreven klote. Niet zo als anders, maar das ook weer normaal voor mijn honden tijdens de loopsheid.
Pfff bij Dreamer had ik al visioenen over baarmoederontstekingen, maar nu is dat verzoveelvoudigd!!! Wat een ellende....
Wat is nou nog normaal bloedverlies? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1427704
per hond is het heel verschillend hoeveel ze bloed verliezen.
Mijn teef houdt zich goed schoon, haar zusje die bij mijn vader zit is altijd "stralend" loops.

Is het bloed echt rood en helder of begint het al wat roze te worden??
Meestal hebben ze de eerste week tot een dag of 10 rood, helder bloed, daarna wordt het roze tot uiteindelijk echt helder/wit.
Als het echt nog rood is, dan zal ze nog maar aan het begin zitten en niet al in de 3e week.
Door Happy Tail
#1427705
ik denk dat de hoeveelheid per hond verschilt. ik zie hier naarmate ze ouder wordt steeds minder bloed....alleen als ze opstaat van de bank een druppeltje. Stinkt/ruikt verder ook niet, behalve dat ze wel een sterkere hondenlucht heeft aan het eind.
Misschien een broekje aandoen? dat hebben wij bij Baya de eerste keer ook gedaan toen ze zo veel bloed verloor. inlegkruisje erin.

na 3 weken al een baarmoederontsteking weet ik niet zeker of dat al kan. Maar er zijn vast  mensen die dat wel kunnen vertellen
Door arenda
#1427710
t Kan wel, tijdens een loopsheid een baarmoederontsteking...Lees me rot erover, maar misschien is dat wel behoorlijk stom....
Ik weet wel van Quinty dat ze altijd wel behoorlijk loops is, met een kleine pauze in t bloedverlies, maar dat het daarna dus wel weer helderrood tot bruinig verkleurd.... Maar daar heb je het weer, dat bruinig kan dus weer duiden op een ontsteking  :-X
Ze is nu ruim zeven en t wordt eigenlijk alleen maar heftiger die loopsheden....
Gebruikersavatar
Door choopy
#1427729
Heb je haar al getemperatuurd?
Als ze verhoging heeft, dan is dat een indicatie dat er misschien inderdaad een ontsteking zit.
Als ze geen verhoging heeft, dan is een ontsteking niet uit te sluiten, maar met verhoging weet je in ieder geval zeker dat er iets in het lichaam niet helemaal lekker bezig is.
Gebruikersavatar
Door kira
#1428033
baarmoederontsteking kan tijdens loopsheid, dat had theemuts vorig jaar en theemuts had geen verhoging, tis dat we voor een enting naar de da gingen en die haar volgens het boekje lichamelijk ging onderzoeken.
Dan het vloeien. Onze buren hadden vroeger een dog. Als die loops was mocht ze alleen in de gang. Die gang zag eruit alsof er dan net een grote schiet en slachtpartij tussen twee rivaliserende bendes uit Miami had plaatsgevonden. Als je het niet vertrouwd zou ik denk ik even bij de da langsgaan.
Door tessa
#1428034
Mijn eerste boxer heeft een keer een baarmoederontsteking gehad tijdens de loopsheid, nou geloof me,
zodra je die lucht ruikt  weet je het gelijk.
Deze uitvloeing stinkt zo vreselijk, daar heb je dan geen twijfels meer over of het normaal is of niet.
Mijn teven ruiken ook duidelijk sterker tijdens de loopsheid, echt een driedubbele hondenlucht.
Baarmoederontsteking ruikt naar oude pus :P
Door arenda
#1428195
Geen verhoging, wel lui, maar niet ziek zo te zien. Dan zal ik er ook maar aan moeten wennen dat Quinty en omgeving eruit ziet alsof er een moord gepleegd is  :-X Ze is ook zo licht he, je ziet elk spatje op haar.  Ze stinkt wel, maar niet echt vreselijk, maar ik vind ze zowiezo altijd nogal onaangenaam ruiken als ze loops zijn, dus ik zal toch best wel een goede neus hebben. Ik ga er maar vanuit dat ik het zal ruiken als het echt fout blijkt te zijn en voor de rest hou ik het gewoon goed in de gaten. Voor nu kan ik niet veel meer doen, behalve natuurlijk naar de da rennen, maar dat lijkt me vooralsnog onnodig  :-\
Door charmed
#1428362
Onze Keshia was ook zo'n smeerpoets ;) Wie weet wordt jou dame nog wel schoner in de loop der jaren. Keshia nu bijna 14 jaar is ook schoon op zichzelf geworden tijdens loopsheden, maar vroeger was het een bloedbad in huis, gelukkig hadden we er een poetser bij die alles zo goed als mogelijk opruimde :)
Waar Keshia liep was een spoor te volgen, waar ze sprong was een plas te vinden. De haren tussen de benen zagen er uit als een oerwoud, dus geregeld even soppen dat oerwoud (met water afspoelen, zodat alle bloed niet kan aankoeken) Ach en dan rook ze ook wel weer lekker.

Sommige honden houden zich gewoon niet schoon, die hebben het drukker met andere dingen en als ze ouder worden doen ze niet meer veel van die andere dingen en als ze dan toch lekker rustig liggen en alle tijd hebben, hebben ze ook tijd en zin om zichzelf schoon te houden :) Suc6 met de loopse dame. Soms zijn loopse dames wat luier/slomer, hier heb ik er ook wat die waren echt anders dan normaal. Als ze loops waren wilden ze ineens niets meer, zelfs niet wandelen. Maar ze moesten gewoon mee met wandelen. Juist extra wandelen is goed voor ze :)
Door bloemetje
#1428364
Ik weet precies wat je bedoelt  :(. Ik ben er ook altijd als de dood voor geweest een ontsteking  :-X. Idd maar gewoon tempen en als het er pussig of raar uit gaat zien dan weet je het. Ik moest Nimmie ook meestal zelf schoonhouden. Hele vloer zat ook altijd onder  :-X
Door Lizzy
#1428379
Linga verloor ook altijd veel bloed. En ze had ook zo'n typische loopsheid geur. En mijn smeerkees ruimde ook niks zelf op dus ik liep de hele dag schoon te maken, want een broekje vond mevrouw te min :biggrin2:
Door arenda
#1428471
Pfff ben dus niet de enige muts met een smeermutshond  :biggrin2: t Was me gewoon ook nooit zo erg opgevallen omdat mijn honden natuurlijk altijd samen zijn geweest en dan werd ze wel door de ander gesopt.....
t Gaat nu gelukkig al wat minder worden, manmanman wat een bloedbad was t ff..... :-X
Door arenda
#1431324
Het blijkt toch maar weer dat ik beter gewoon op mijn instincten af kan gaan. Eergisterenavond ging het snel bergafwaarts met Quinty, de koorts kwam opzetten en dat liet ze blijken ook. Wat had ik met haar te doen. Dus gisterenmorgen direct naar de da, zodra ik de riem pakte kreeg mevrouw natuurlijk een opleving van jawelste, springen en blij! Ik begon bijna weer te twijfelen.... Eten bleef ze al die tijd ook gewoon doen dus.

Maar kortom, bij de da bleek dus dat ze idd een beginnende open vorm van baarmoederontsteking had. Ik was er toch nog heeel vroeg bij, uitvloeisel was nog hoofdzakelijk helderrood, maar wel met veel slijm dus. Prik erin, medicijnen mee en Quinty knapte zienderogend op. Per uur ziet ze er beter uit, wordt ze vrolijker. Op dit moment was castreren niet noodzakelijk, maar ik moet het wel in mijn achterhoofd houden. En goed in de gaten houden natuurlijk! En op dit moment ben ik daar wel blij om, met zo n rotdure maand in t vooruitzicht, een lege rekening op de bank....Nu had ik het geld hoe dan ook wel ergens vandaan gehaald hoor, maar toch, ik haal nu dubbel opgelucht adem. Allereerst omdat Quinty zo snel aan het opknappen is, en ten tweede dat ik op dit moment even niet zo n grote uitgave hoef te doen.
Door Lizzy
#1431342
Ai! Dus toch! Jeetje, wat is dat toch een gedoe he, met die loopsheden en baarmoederontstekingen.... Zou UteroVetsem ter ondersteuning een goed idee zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door