Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

is een barf menu goed voor een bull dog

1
Geen stemmen
0%
2
Geen stemmen
0%
ja
9
90%
nee
1
10%
Door hummer bull
#1427907
goede dag,

ik heb gehoort van mensen dat het voedsel niet goed is voor mijn bull. (royal canin)

en hebben ze mijn barf aan geraden.

allen weet ik niet wat ik mijn bull precies moet geven en hoe veel ik moet geven van elk soort.

ik hoop dat ik snel een reactie krijg met het antwoord.

al vast bedankt


ps: mijn hond is een engels bull dog van rond de 28kg en is bijna 11 maanden
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1427933
Welkom op dit forum  :)

Fijn dat je over wil schakelen naar BARF, dat is inderdaad enorm veel gezonder dan R*yal C*nin of welke brok dan ook.
Ik denk dat het verstandig is als je begint met lezen in de bibliotheek, want het is een beetje lastig om alles hier in een berichtje uit te leggen.  ;)

Hier kan je bijvoorbeeld al heel veel beginnersinformatie vinden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html

Héél in het kort komt BARF neer op geschikte vleesbotten, spiervlees, organen, groenten en een eitje, wat yoghurt enz.

Als je je wat meer ingelezen hebt kan je bijvoorbeeld je menu plaatsen, zodat de meer ervaren barfers kunnen kijken of de percentages kloppen en of er genoeg afwisseling is. Wat je precies gaat voeren is ook een beetje afhankelijk van wat je kan krijgen bij jou in de buurt.

Succes!
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op di 24 nov 2009, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1428020
Hi welkom op Barfplaats!

Tja hier zal je iedereen je vertellen dat vers voor elke hond gezonder is!

Als je onmiddellijk over wilt op vers voer is een kvv [compleet vers voer] de aangewezen methode.
Er zijn diverse merken te verkrijgen.
Als je zelf wilt samenstellen is t wel van belang je eerst goed in te lezen en dat kan op dit forum.
Door Lizzy
#1428278
hummer bull schreef: goede dag,

ik heb gehoort van mensen dat het voedsel niet goed is voor mijn bull. (royal canin)

en hebben ze mijn barf aan geraden.

allen weet ik niet wat ik mijn bull precies moet geven en hoe veel ik moet geven van elk soort.

ik hoop dat ik snel een reactie krijg met het antwoord.

al vast bedankt


ps: mijn hond is een engels bull dog van rond de 28kg en is bijna 11 maanden
Welkom op Barfplaats.
Je kunt niet van de een op de andere dag, omdat je iemand wat hebt horen roepen, overschakelen van brokjes naar BARF. Daar moet je je toch even op inlezen! Want met BARF is het de bedoeling dat je geschikte vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groenten en diverse gaat voeren in de juiste hoeveelheden. En die kennis, over wat je moet voeren en hoeveel je hond van wat moet eten: moet je jezelf eerst eigen maken. Ik heb een "beginners" topic gemaakt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html. Ik zou zeggen: begin daar eens rustig in te lezen. En als je snel van die droge bagger af wilt, zou je alvast kunnen beginnen je hond over te schakelen op een kant en klaar vers voer. We noemen dat ook wel KVV. Hier in dit topic meer over KVV: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
Door evenstar
#1428394
Ik ben het helemaal met Lizzy eens.  :)

Onze Engelse Bullen krijgen vers. Persoonlijk vind ik een geitenribben en lamsribben vanwege de hardheid ongeschikt voor de EB maar ik weet dat er EB zijn die het wel eten. Wij zelf voeren alleen de zachtere botsoorten die eerst door een slagers gehaktmolen gaan. Strotten gaan weer prima. Ik zou eerst ook beginnen met kant en klaar vers die je in alle soorten en prijsklasse heb.
Door hummer bull
#1429128
bedankt allemaal

het is niet de bedoeling om gelijk over te schakelen naar barf.
het is de bedoeling dat ik het langzaam in breng bij me bull zo dat hij der aan kan wennen en met de tijd alleen nog maar barf eet.
zo is het me namelijk ook verteld dat je neit gelijk moet beginnen met barf

groeten
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1429365
hummer bull schreef: bedankt allemaal

het is niet de bedoeling om gelijk over te schakelen naar barf.
het is de bedoeling dat ik het langzaam in breng bij me bull zo dat hij der aan kan wennen en met de tijd alleen nog maar barf eet.
zo is het me namelijk ook verteld dat je neit gelijk moet beginnen met barf

groeten
Mooi :)  Dan zet je 'm eerst op de gemalen rauwe prak wat kvv heet en ondertussen lees je je rustig in en introduceer je beetje voor beetje de onderdelen die uiteindelijk gaan leiden naar een compleet BARFmenu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door