Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gino
#1428035
IK geef al bijna een jaar mijn honden kvv en ben zeer tevreden.af en toe barfen we als ik er bij kan zijn.

nu is het mij een tijdje opgevallen dat de ene hond veel drinkt na het eten `s avonds.

IS iemand hier bekend mee. graag jullie reactie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1428620
Mijn honden krijgen altijd water bij hun eten en ze drinken eerst hun bak leeg en beginnen daarna pas aan het eten. Verder drinken ze niet/nauwelijks.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1428653
[quote="Rovanna"]
Mijn honden krijgen altijd water bij hun eten en ze drinken eerst hun bak leeg en beginnen daarna pas aan het eten. Verder drinken ze niet/nauwelijks.
[/quote]
:o nog nooit van gehoord  :D
Door Anne in Zweden
#1428686
Onze Scotch krijgt zelfgemaakte kvv en die drinkt ook altijd meteen na het eten. Ik weet niet of dat een overblijfsel is uit zijn brokkenjaren, of dat hij zich pas na het eten realiseert dat hij dorst heeft (ze krijgen hier de maaltijd na de laatste wandeling, om een uur of tien 's avonds, en dan is het aanvalluuh...)

Ik weet niet of het schadelijk is. Aangezien de botten fijngemalen zijn, komen ze niet in te grote stukken in de maag aan door de toevoeging van het water. Wat het drinken met de voedingswaarde (of liever gezegd, met de opname van de voedingsstoffen door het lichaam) doet, weet ik niet. Waarschijnlijk is het ook bij kvv beter dat ze er niet meteen een plens water achteraan gooien, dus moet ik er gewoon om denken dat ik de waterbak weghaal terwijl ze eten. Na een uurtje weer terugzetten, en ya está, zoals de Spanjool zegt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1428774
na het eten van kvv drinken ze hoegenaamd niks, maar na een flinke maaltijd barf met aardig stevig botwerk willen ze wel aardig wat drinken, wat ik ze trouwens gedoseerd aanbied
Door Xanadu
#1429009
[quote="Anne in Spanje"]
Onze Scotch krijgt zelfgemaakte kvv en die drinkt ook altijd meteen na het eten. Ik weet niet of dat een overblijfsel is uit zijn brokkenjaren, of dat hij zich pas na het eten realiseert dat hij dorst heeft (ze krijgen hier de maaltijd na de laatste wandeling, om een uur of tien 's avonds, en dan is het aanvalluuh...)

Ik weet niet of het schadelijk is. Aangezien de botten fijngemalen zijn, komen ze niet in te grote stukken in de maag aan door de toevoeging van het water. Wat het drinken met de voedingswaarde (of liever gezegd, met de opname van de voedingsstoffen door het lichaam) doet, weet ik niet. Waarschijnlijk is het ook bij kvv beter dat ze er niet meteen een plens water achteraan gooien, dus moet ik er gewoon om denken dat ik de waterbak weghaal terwijl ze eten. Na een uurtje weer terugzetten, en ya está, zoals de Spanjool zegt.
[/quote]

Hier drinkt een van de dames ook een hele of soms wel twee hele bakken water leeg direct na de kvv maaltijd. Soms denk ik ook wel eens dat het een gewoonte is, want als ze BARF krijgt en na een uur pas een bak water, dan drinkt ze door de bank genomen veel minder. Vraag me ook wel eens af wat al dat water voor invloed heeft op de opname van voedingsstoffen. Dus als iemand hier een antwoord op heeft... ik hoor het graag.
Door Nadia
#1429507
Wellicht eens proberen om wat water over de KVV te gieten. Zodat ze tijdens het eten extra vocht binnen krijgen, dan weet je of het een aanwensel is of niet..

Twee hele bakken water leegdrinken lijkt me sowieso niet goed..

Kain drinkt heel weinig, soms dat ik naar zijn bak 's avonds kijk en me afvraag of hij uberhaubt wel gedronken heeft. Het zijn altijd maar een paar slokjes na het opstaan en na het wandelen..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1438731
[quote="Rovanna"]
Is dat zo vreemd dan?
[/quote]
Voor mij wel ja...Yuki kan namelijk niet wachten totdat de smulpartij kan beginnen....zijn water is dan absoluut ondergeschikt  ;)
Door roos79
#1441013
Hier wel ervaring met het drinken van water na KVV. en ook het een uur later weer lozen.. in huis  :(

Sam is zo'n veelvraat dat hij zijn portie KVV in een keer opsloekt, blijkbaar is het nog niet genoeg maagvulling dus moet de waterbak er achteraan.
Het duurde even voordat we door hadden hoe en wat (mn het incontinente gedrag erna baarde ons zorgen).

Inmiddels krijgt hij alleen z'n kvv nog in de Kong (dus moet er voor werken) of een barfmaaltijd. Probleem opgelost.
Hij had dus geen dorst, maar "honger".
Ook krijgt hij nu nog maar 1x per dag eten, dat heeft het gedrag van de altijd hongerige labrador ook opgelost.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door