Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nolly
#1416128
Hallo,
Sinds kort geef ik Gabber en Tapas Carnivoer en dat bevalt goed. S' morgens geef ik Gabber echter nog Hill's j/d caloriearm speciaal voor honden met artrose enz.
Wat als ik besluit om s'morgens ook vers te geven , wat geven jullie dan erbij of erin tegen de artrose. Zelf doe ik er sávonds een 1/2 schepje glucosamine van de groene os door.
nolly,gabber en tapas
Door charmed
#1416151
Het beste is honden witvlees geven als ze artrose hebben, dat zet nl. niet aan op de botten. Rood vlees doet dat nog wel. Bij Carnibest heb je kip en eend, daarnaast kan je ook rauwe vis voeren met graten, ook heel goed voor artrose. Nadat mijn honden overgestapt zijn van brok naar vers hebben ze een heel nieuw leven gekregen. Op brokken lagen de oudjes met artrose veelal in de mand. Nadat ze overgestapt zijn begonnen ze ineens weer verdere wandelingen te maken, ze sprongen ineens weer op de bank en van de bank (wat ze al jaren niet meer gedaan hadden) De brokken voor artrose kan je gerust laten staan als je vers gaat geven, ik zou zoveel mogelijk witvlees geven, gevogelte en vis :)
Glucosamine is altijd goed om te geven :)
Door hamada
#1417079
Hier krijgt Ramses cortaflex HA  en zalmoliecapsules bij zijn CB. Visolie wordt vaak aangeraden voor dergelijke klachten. De brokken zijn hier al lang de deur uit, juist omdat we hartpatienten en Ramses met zijn gewrichten hebben. Ik heb wel de indruk dat hij soepeler beweegt en minder pijn heeft.
Door Lil
#1417108
Meteen stoppen met de brok.
Hier krijgt Boris glucosamine, groene lipmossel, zalmolie en pijn compositum. Na de behendigheidstraining of na het schapendrijven krijgt hij een halve portie metacam, verder nooit.
Ik wandel met hem twee maal daags een uur en in het weekend ook wel vaker ander half uur of twee uur aan 1 stuk.

Ik zou niet weten hoe hij op brokken zou hebben gelopen, want hij zat al geruime tijd aan de barf. Wel geef ik regelmatig wat extra kraakbeen in de vorm van luchtpijp, slokdarm, strot en kippenrug.
Mij is niet bekend dat er verschil zou zijn tussen rood en wit vlees maar ik zal het eens nakijken  ;)
Door claudiaB
#1417327
BLack-dog heeft een kvv waar glucosamine enz. inzit voor honden met artrose en andere bewegings problemen.
Door Mevroi Kruim
#1417514
Ik zou idd liever zelf toevoegen dan een kantenklare kvv kopen met glucosamine er in. Op die manier kun je veel beter doseren. Het is vaak ook ff uitproberen op welk merk de hond het het beste doet.
Door roos79
#1422544
[quote="charmed"]
Het beste is honden witvlees geven als ze artrose hebben, dat zet nl. niet aan op de botten. Rood vlees doet dat nog wel. Bij Carnibest heb je kip en eend, daarnaast kan je ook rauwe vis voeren met graten, ook heel goed voor artrose. Nadat mijn honden overgestapt zijn van brok naar vers hebben ze een heel nieuw leven gekregen. Op brokken lagen de oudjes met artrose veelal in de mand. Nadat ze overgestapt zijn begonnen ze ineens weer verdere wandelingen te maken, ze sprongen ineens weer op de bank en van de bank (wat ze al jaren niet meer gedaan hadden) De brokken voor artrose kan je gerust laten staan als je vers gaat geven, ik zou zoveel mogelijk witvlees geven, gevogelte en vis :)
Glucosamine is altijd goed om te geven :)

[/quote]

Kun je daar iets meer over vertellen? Dit is me niet bekend, waarom, hoezo etc?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425597
Ik denk dat ze bedoeld dat rood vlees verzuurd....waardoor ook bv jicht kan ontstaan.
Het is ook wel mijn ervaring dat rood vlees de gewrichten extra belast...maar hoe dat precies in zijn werk gaat.......(zoeken we op)  :D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425608
Het eten van rood vlees verhoogd de zuurgraad in t bloed. Hierdoor kunnen urinezuurkristallen zich afzetten in de gewrichten..en dat kan dus voor klachten zorgen.
Door roos79
#1425802
He Yuki, dank! :-)

Maar ik vraag me wel af... merken eigenaren van honden dit ook echt? Zijn er artrose honden die alleen op witvlees zitten? en dan klachten vermindering hebben?
En wit vlees, das dus alleen gevogelte toch? Dat is dan toch veel te eenzijdig?
wat een vragen... maar voor mij is dit ineens nieuw  :-\.

Hoewel ik ooit wel gehoord heb dat je inderdaad (als mens) moet oppassen met roodvlees. Ik dacht dan altijd (ehh erg blond geloof ik  :-[) dat daarmee bedoeld werd dat je je biefstukje meer moet doorbakken en dus geen rood-rauw vlees meer moet eten. ahum  :-\
Door Mevroi Kruim
#1425873
Gevogelte eenzijdig? Hoezo? Er zijn heel veel vogelsoorten om te voeren. Meer dan er grote grazers op het menu kunnen, zeker qua bot. Katten leven vaak op vogels en kleine knagers en doen het daar puik op.
Volgens mij is trouwens tam konijn ook aardig wit van vlees.
Door roos79
#1425909
Oke, misschien niet goed en lang genoeg nagedacht, maar als ik zo snel over wit vlees denk, dan denk ik inderdaad alleen aan gevogelte, kip/kalkoen/eend/parelhoen/fazant dat zijn toch zomaar al 5 diersoorten  :).

Rood vlees is volgens mij: rund/schaap/varken? paard?

en wild dan? dat is toch ook "rood"?

Bij katten is toch artrose ook niet zo bekend als bij honden? Oke als ik naar onze oude poes keek had ze best wat artrose hier en daar maar niet zoals veel honden artrose hebben.

Is de samenstelling van tam konijn vs wild konijn dan zo anders? of gaat het dan nu alleen nog maar over de kleur van het vlees. Ik vind dan varkensvlees weer meer richting witvlees gaan.
(oke dat voer je dan wel niet aan je hond, maar ik trek het hier dan even wat breder en neem ons mensen ook even mee).

Eigenlijk vind ik het alleen nog maar warriger worden.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425930
[quote="roos79"]
He Yuki, dank! :-)

Maar ik vraag me wel af... merken eigenaren van honden dit ook echt? Zijn er artrose honden die alleen op witvlees zitten? en dan klachten vermindering hebben?
En wit vlees, das dus alleen gevogelte toch? Dat is dan toch veel te eenzijdig?
wat een vragen... maar voor mij is dit ineens nieuw  :-\.

Hoewel ik ooit wel gehoord heb dat je inderdaad (als mens) moet oppassen met roodvlees. Ik dacht dan altijd (ehh erg blond geloof ik  :-[) dat daarmee bedoeld werd dat je je biefstukje meer moet doorbakken en dus geen rood-rauw vlees meer moet eten. ahum   :-\
[/quote]

Ja, en ja, dus  ;)
Yuki krijgt geen rood vlees, voornamelijk vanwege zijn gewrichten.

Toen ik pas begon met vers vlees (kende BARF toen nog niet) kreeg hij Rodi en laten worstjes van de plaatselijke dierenwinkel. Vleesworsten die de man zelf samenstelt en die gemaakt zijn van rundvlees. Yuki vond het super lekker, maar telkens als ik hem meerdere dagen achter elkaar vers gaf (ben begonnen met 1 of 2 vleesdagen in de week), ging het slechter lopen (en ook werd hij er hyper van)....
En steeds als ik hem weer volledig wilde overzetten op vers, liep ik tegen deze problemen aan.
Ik kreeg sterk het idee dat het vanwege het soort vlees kwam en niet vanwege het vers.

Heb Yuki uiteindelijk via bioresonantie laten testen, en wat bleek; hij verdroeg geen rundvlees, schaap, geit, etc. (eigenlijk alle grote dieren, behalve lam, geloof ik).
Dus ja, Yuki is een hond die leeft op (voornamelijk) witvlees  ;)
(soms krijgt hij wat wild, of kangaroe oid)

Ow ja, en over dat hypergedrag; als hij meerdere dagen vers (rund)vlees kreeg, werd hij merkbaar hyperactief. De beste man van de winkel zei; misschien onderdruk je juist zijn eigenlijk gedrag altijd met de br*kken en is hij nu meer zichzelf. Ik vond dat goed opgemerkt en ook best aannemelijk, ware het niet dat ik zag dat Yuki zich ook geen raad wist met zichzelf. Hij MOEST vervelend doen tegen andere reuen bv....en ik zag telkens die 2strijd bij hem. Alles in mij zei dat het niet zijn eigenlijke gedrag was, maar dat hij een overschot van iets had, wat hem dwarszat. Ook wel omdat hij steeds weer mank ging lopen na een paar vleesdagen.
Ik heb hem op witvlees gezet en hij was weer heerlijk relaxed!  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425933
[quote="roos79"]
He Yuki, dank! :-)

Maar ik vraag me wel af... merken eigenaren van honden dit ook echt? Zijn er artrose honden die alleen op witvlees zitten? en dan klachten vermindering hebben?
En wit vlees, das dus alleen gevogelte toch? Dat is dan toch veel te eenzijdig?
wat een vragen... maar voor mij is dit ineens nieuw  :-\.

Hoewel ik ooit wel gehoord heb dat je inderdaad (als mens) moet oppassen met roodvlees. Ik dacht dan altijd (ehh erg blond geloof ik  :-[) dat daarmee bedoeld werd dat je je biefstukje meer moet doorbakken en dus geen rood-rauw vlees meer moet eten. ahum   :-\
[/quote]
Dat is niet alleen vanwege de zuurvorming (met kans op artritis/jicht), maar ook vanwege de in rood vlees aanwezige toxinen, die (darm-)kanker kunnen veroorzaken  ::)
Door charmed
#1427839
:-[ Ik zie dit nu pas. Heb niet zo goed opgelet.  :-[ :-[ Gelukkig heb je al antwoord gehad :)

[quote="roos79"]
Kun je daar iets meer over vertellen? Dit is me niet bekend, waarom, hoezo etc?
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door