Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door marnou
#1427428
Hoi,

ik heb 2 cavaliertjes die hun hele leven al op kvv staan. Ik zou ze eigenlijk wel een rauwe kip willen geven, het liefst met bot want ze kluiven erg graag. Mijn vraag is met welk deel van de kip kan ik het best beginnen, een hele poot lijkt me wat aan de grote kant :biggrin2:. en een vleugeltje is denk ik wel erg klein......een drumstickje misschien?

groeten,
Marnou
Door bloemetje
#1427457
Danny&Guus zijn dol op kippennekken! Een vleugeltje kan ook best. Even platmeppen (plastic zakkie erom) en bochtje inknippen. Ik hield het de 1e keer even vast voor ze (washandje om je hand dat is handig voor de grip).
Gebruikersavatar
Door marnou
#1427487
Oké, dan begin ik maar eens met een vleugeltje, want kippennekjes zijn hier in de buurt heel moeilijk te koop en aan karkasjes heb ik nooit gedacht dus weet ik ook niet of ik ze kan krijgen. Ik heb al bij meerdere winkels om nekjes gevraagd ooit eens dus dat wordt even verder zoeken nog. Ik ben benieuwd hoe mijn cavjes er op gaan reageren. Bedankt voor jullie antwoord,

groeten,
Marnou
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1427493
Is er geen markt bij je  waar een poelier staat ofzo?
Daar kun je dan vragen om karkasjes of misschien heb je wel een poelier bij je in de buurt zitten?
Ik zie in je profiel dat je in noord brabant woont.
Waar ergens als ik vragen mag.
In Stiphout zit ook een poelier die kipkarkassen heeft en hij staat ook op de markt.
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op di 24 nov 2009, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1427495
hoi Marnou, kippennekjes koop je bij Islam-slagers en die zitten wel in de meeste grotere steden  ;)

Als je met vleugeltjes begint, moet je wel het hoekje inknippen of doorhakken  :)
Gebruikersavatar
Door marnou
#1427520
@ Esther, je kent me wel ik woon in Cuijk en ben beter bekend onder de naam Myrrka, maar omdat zij er niet meer is ben ik maar van naam verandert. Hoe is gaat het overigens met Billy? Er is hier wel een heel klein marktje, misschien dat ik daar eens heen moet.

@Nynke, bedankt voor de tip, er zitten hier meerdere islamitische winkels in de omgeving die ook vlees verkopen. Ik heb er nooit op gelet of ze ook kip verkopen, dat ga ik eens bekijken.

Groeten,
Marnou
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1427538
Ja nu weet ik wel wie je bent.
Helaas hebben we Billy moeten laten inslapen in september van dit jaar :'(
Dan mannetje was helemaal op .We hebben het zolang mogelijk proberen te rekken met hem,maar toen hij uiteindelijk in een pijnlijke syri-aanval terecht kwam hebben we de knoop vrij snel doorgehakt.
12 jaar en 3 mnd is hij geworden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door