Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1426045
Sinds gisteravond loopt Sofi wat mank.
Wij kunnen er niets aan zien, maar het lijkt iets aan haar voet te zijn, ze probeert er zo min mogelijk op te stqaan.
We gaan nu eerst met de honden naar buiten - daar zal ze er wel volop mee rennen denk ik - daarna wil ik de DA bellen.
Ik heb haar al traumeel gegeven vanochtend.
Het begon gisteravond laat, maar toen heb ik niet meer aan de traumeel gedacht.

Nu mijn vraag: ik wil haar poot schoonmaken met een soda oplossing alvorens naar de dierenarts te gaan, wie weet de dosering van de soda?
Op het pak staat een eetlepel per 10 liter water als algemene schoonmaak dosering, is dat voldoende?
Door Borke
#1426079
Lizzy schreef: Ik doe altijd maar een dotje met soda. Zo'n kleine eetlepel op een emmertje va 5 liter bijv.
Dat is wel heel erg weinig, dan klopt dat dus.
Net even gespoeld in een koelkastbakje en daarna met schoon water weer nagespoeld, hopende dat ze ere dan wat minder aan zal likken na de soda. Ze likt er natuurlijk toch aan, maar niet excessief.

Met wandelen kon je wel zien dat ze haar poot wat ontziet, maar verder dus niets.
Tja... wanneer ga je naar de DA?
Eerst maar eens even proberen met traumeel en spoelen met soda.

Heeft iemand nog andere tips?
Kan het van haar nagels komen?
Haar nagels zien er aan de onderkant holler uit dan die van Borke, die van Borke zijn 'dicht' en van Sofi zijn ze meer hol. Ze zijn echter niet veel langer dan die van Borke zoals het geval was toen ze actieve Leishmaniose had.
#1426087
vanaalst schreef: misschien een stomme vraag hoor, maar waarom in de soda, je ziet geen wondjes oid?
We dachten in eerste instantie om meteen naar de DA te gaan vanochtend (als die tijd had vanochtend) en dan wilde ik dat ze wel met schone poten daar kwam, zodat hij alles goed kon zien.
Zelf ook nog even gekeken na het spoelen en met goed daglicht, maar er is niets te zien.
Nu lijkt ze de poot minder te ontzien na het spoelen.
Toeval of 'wishful thinking' en zie ik wat ik wil zien?
#1426326
Ik doe bij zoiets gewoon niets anders dan een paar dagen wachten en kijken wat er gaat gebeuren.
Dat kan een heel simpele oplossing zijn.
Ik weet wel, een mens wil altijd iets doen, maar een paar dagen wachten, kan heel goed.

Hanny
#1426830
nikèdog2000 schreef: astrid
even de tenen van de voet langzaam ombuigen
misschien is het wel een pees
en dat geneest alleen met rust
Hoe bedoel je dat Rita, naar binnen toe ombuigen (naar de voetzooltjes toe)?

Vandaag hebben we minder gewandeld - toch maar een beetje rustig aan gedaan en de honden steeds terug geroepen als ze wild samen wilden spelen buiten.
Na de wandelingen telkens met soda gespoeld en daarna met schoon water nagespoeld en de hele dag er traumeel in gestopt.
Het lijkt iets beter te gaan, nu eens kijken hoe ze morgenochtend uit haar bench komt.
#1427054
En? Hoe is het vandaag met Soofje?

Mocht het in de morgen nog niet lekker gaan, maar trekt het in de middag weer wat weg, dan zou ik het zelf nog wel een paar dagen aandurven kijken. grote kasn dat ze een teen verzwikt heeft oid.

Maar bij alles: volg je hart :-*
#1427157
Het gaat beslist beter met Sofi, ook toen ze vanochtend uit haar bench kwam.
Je ziet er bijna niets meer van.
Ik denk nu toch dat ze zich verstapt heeft, wild als ze is verbaast me dat niet en dat het zich pas in de avond liet zien nadat ze een tijd had liggen slapen.

Ik ga nog maar even door met de Traumeel en rustig aan doen en als het zo blijft dan heb ik een consult bij de DA uitgespaard  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door