Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1426744
Arie heeft nu begrepen dat het spul hier in de voerbak eetbaar is. Eindelijk ze barft. Tot 2 dagen terug heeft ze kvv gehad (allemaal met dwang, ze wilde het niet). En nu eet ze barf. Ze is alleen niet iemand van ik hou mij aan de beginnersbibliotheek. Ze heeft een sterke voorkeur voor wat de meeste honden niet barfen, fazant en gans. Ontlasting is goed, en de fazant en gans hebben hier alles er nog in. Geef er wat extra paard bij en hoop dat het dan in balans is. Kip wil ze pertinent niet, geen vel, geen gehakt, geen nek, geen karkas. We gaan nu langzaam uitbouwen en hoop dat ze ook nog aan de kip gaat. Is voor onze portemonnaie wat beter.
Door ulla
#1426776
Fazant moet kunnen, als je hond al een tijd op kvv staat.
Gans weet ik niet, het lijkt mij vrij hard,maar als er meer vlees dan bot aan zit, en ze poept goed, zal ze het wel goed verteren.

Arie heeft eindelijk het licht gezien. ;D

Misschien is duif ook nog een optie, dat lusten veel honden ook niet. ;)
Door **Jolanda**
#1426842
Wat fijn dat ze snapt hoe het werkt!

Tja...euhm, misschien foppen? Kip met iets anders mengen? Of pens er even op laten liggen zodat de geur/smaak van pens gedeeltelijk in de kip trekt?
Gebruikersavatar
Door kira
#1427076
@ jol: foppen is er niet bij met haar. In het nest was 't ook zo'n tut hond, ik heb uren met een sonde, spuitjes en weet ik veel wat gezeten om er een beetje melk in te krijgen. Tis een kreng (maar wel een lief).

De ontlasting blijft mooi, wel met slijm, maar ze zal ontgiften. Alles lijkt wel verteerd te zijn.
Door Anne in Zweden
#1427240
Jaaaa, een hart onder de riem voor mij! Ik zit hier ook met een hond die dat rauwe gedoe schending van de universele rechten van de hond vindt... Inmiddels eet hij wel zelfgemaakte, zéér opgeleukte kvv - opgeleukt met een heet-water-behandeling, een stuk commerciële gekookte hondenmeuk uit de supermarkt en, met name en vooral, mijn zelfgemaakte groentenmix (met eieren, kefir en vis uit blik), waar hij nota bene naast gaat staan piepen als ik ermee bezig ben, zo lekker vindt hij die. Maar écht barfen, dat wordt 'm niet met deze hond. Dacht en denk ik althans, maar als ik dan jouw verhaal lees, heb ik weer goede hoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door