Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wendela
#1426144
Hoe vaak plast een pup?
Onze stabij is 9wk en moet bijna om het uur eruit om te plassen.
gr Wendela
Door bloemetje
#1426156
Dat is vrij normaal Wendela. Het moet vanzelf minder worden. Als het niet heel erg stinkt of wat ook dan is er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1426207
is dus nog een baby die haar blaas niet onder controle heeft .........trainen door middel van de plas/poep tijden op te bouwen op vaste tijden of bv als ze wakker word even buiten zetten.....
geeft t tijd en geduld .......
Door Borke
#1426305
Welkom op Barfplaats!
Dat is volstrekt normaal Wendela en hoe meer opwinding (kinderen, katten, visite, wild met de pup spelen) hoe vaker er geplast moet worden.

Wat wel kan helpen is om geen brokken maar alleen vlees te voeren aan je pup, daar drinken ze veel minder bij en dat helpt zeker om zindelijk te worden!
Door Hanny
#1426322
Bij brokjes hebben ze vocht nodig en bij vleesvoer zit het vocht er al in. Waarschijnlijk maakt dat niet veel verschil.
Denk, dat je de gewone zindelijkheidstraining kunt gebruiken. Ieder uur is best wel veel. Slaapt hij dan nooit eens langer, dan een uurtje?
Hoe doe je dat dan 's nachts?

Hanny
Door Esther Q
#1426421
Ik vind het best vaak ieder uur. Je zegt dat je hem naar buiten moet laten, bedoel je dat hij niet binnen plast, maar dat je ziet als hij moet plassen en dan vlug naar buiten gaat? Drinkt hij soms erg veel en de hele dag door? Heb je het idee dat hij zijn blaas leeg plast, of dat hij slechts een klein plasje doet?
Door Wendela
#1426706
Hallo Allemaal,
Onze Dribbel plast ook wel in huis en ik kan het ook merken als hij moet
met intensief spelen kinderen kat etc zie ikhet ook direct dat hij vaker moet.
Ben in staat dat als de kinderen tussen de middag thuiskomen de hond in de bench te laten.
En s'nachts houdt hij het wel vol, alleen hij heeft nu sinds 2 dagen zijn kleed nat als we om 6.00u
bij hem komen.
Ik ga nu in ieder geval er 1 keer s'nachts uit.
Poepen geeft hij aan gaat dan janken en voor de buitendeur staan en soms ook als hijmoet plassen.
gr W
Door tt-tjes
#1426738
Ik heb met het zindelijk maken van Chendo hem ook elk uur buiten gezet, af en toe zelfs elk half uur, of hij het nu aangaf of niet. Hij werd 's avonds om 11 uur de laatste keer uitgelaten en 's morgens weer om 6 uur. 's Nachts was hij altijd droog.
Het resultaat van dit intensief bezig zijn was dat hij met 11 weken zindelijk was.
Door Elf
#1426822
Hier ook de honden als pup minimaal 1x per uur naar buiten. En daarnaast na het eten, na het drinken, na spelen, na het wakker worden enz. enz.. Heel intensief maar wel met snel resultaat! 9 weken is ook nog echt een baby.... Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door