Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door annouschka
#1425832
tot mijn grote verbazing doet Ellis het al enige tijd minder op BARF
Vooral haar stoelgang is een groot probleem, de ene dag is het keihard (bijna steentjes) de andere dag is het dan plat, geen diarree maar totaal niet vast zoals ik gewend ben.  Ook heeft ze moeite als ze zich moet ontlasten.  De andere 2 doen het nog steeds supergoed op BARF en eten net hetzelfde als zij, daar totaal geen problemen mee.
Vorige week had ze een dag echt slijmerige ontlasting en zat er zelfs wat bloed bij  (was eenmalige, maar toch..)  ook ziet haar anus er soms wat raar uit.. kan het niet goed uitleggen, staat wat open maar ze moet dan niet ontlasten ofzo

Ik ben donderdag enkele pakken Duck gaan halen (wegens geen andere kvv verkrijgbaar hier in de buurt) en de dag na het eten van die Duck was haar stoelgang mooi vast en had ze volgens mijn man ook geen problemen met stoelgang maken


Haar bloed is deze zomer nog genomen en alles was tiptop in orde (behalve de eosinofielen die te hoog stonden maar dat was bij onze reu Gaïko ook).  Ze heeft wel een hystiocytoma gehad enkele weken geleden, die is ondertussen wel al mooi genezen.

Ik vind het heel raar, ze staat nu bijna 2 jaar op rauw (wegens maag en darmproblemen met brokken, het gekende verhaal) en deed het er zeer goed op.. ze staat wel op dieet en is al 5kg kwijt, de problemen zijn sedertdien begonnen

Zou dit een verband met elkaar kunnen hebben of zou dat eerder toeval zijn?

Ik ben van plan om haar op 50% kvv te zetten (degomeat, dat at ze vroeger ook en was ze heel goed mee) en 50% BARF... 

Wat denken jullie?? 
Door ulla
#1425842
ik denk dat je haar menu aan moet passen,waarschijnlijk kom je dan een heel eind.
En ik weet niet hoe, en wat je voert,maar misschien is het handig om dat per dag hier neer te zetten.
Door ulla
#1425871
Nynke F schreef: het is toch helemaal niet erg om half kvv te geven? als ze het daar beter op doet?
nee dat is zeker niet erg, maar als haar menu eventueel aangepast kan worden, en ze het daar dan wel goed op doet,lijkt mij beter dan voor de helft kvv voeren. :)
#1426014
Luna doet het ook vreselijk slecht op Barf. Heb haar toen over gezet op oa allemaal verschillende KVV en vlees. Dus nu krijgt ze 7 dagen per week een verschillende soort of merk. Bibi Schaap, Naturis Kip, Lam, Rund, Odin, CB Natuurmix en een vleesmix gemengd met een deel botmix van Herby. Soms krijgt ze ook Kivo.

De laatste weken dacht ik ik probeer het weer eens met kleine stukjes Barf samen met haar KVV. Dit ging telkens goed. Vandaag kreeg ze alleen Barf..... Nou vanaf morgen gaat ze weer gewoon op haar KVV. Arm beest. Weer volop last van maagzuur.

Luna zat al 3 maanden aan de Bibi en "opeens" kon ze niet meer tegen Bibi natuurmix. Ik had niks veranderd.

Ik heb zelf toen gedacht om weer aan de brok te gaan maar ben blij dat ze dit, na veel experimenteren en uitproberen zonder problemen kan eten.
Kijk naar je hond en zij zegt wat je het beste kan geven
#1426019
annouschka schreef:
ze staat wel op dieet en is al 5kg kwijt, de problemen zijn sedertdien begonnen

Zou dit een verband met elkaar kunnen hebben of zou dat eerder toeval zijn?

Ik ben van plan om haar op 50% kvv te zetten (degomeat, dat at ze vroeger ook en was ze heel goed mee) en 50% BARF... 

Wat denken jullie?? 
Is misschien het dieet-menu niet helemaal goed? Ik zou het menu eerst even goed onder de loep nemen, evt hier plaatsen, en narekenen! Als haar ontlasting net steentjes zijn, geef je misschien die dag in verhouding te veel bot etc.
#1426040
hey mensen, alvast bedankt voor de reacties ;)
Op brok zet ik haar zowieso niet meer (of het zou echt heel erg slecht moeten gaan) want dat was een en al ellende met haar maag.  Nu heeft ze geen problemen met haar maag maar enkel haar stoelgang..

Ik maak vandaag toch een inventaris op van mijn vriezers en ga haar menu nog eens herbekijken en het dan hier plaatsen, misschien doe ik idd iets verkeerd :-\

Ziek lijkt ze me iig niet, ze heeft sedert haar gewichtsverlies (nu al 5kg, nog een kg of 3 te gaan, gesteriliseerde teef  :-[) veel meer energie, ze is terug de energiebom die ze vroeger was ;D en daar ben ik heel erg blij om ;D
Door Lizzy
#1426051
Het kan zijn dat er op zich niks mis is met je menu en de percentages. Maar wat wel kan is dat de combinaties die je maakt er voor zorgen dat ze het niet goed doet. Misschien is Ellis een hond die het bijv. nodig heeft om elke dag iets van van alle groepen voedingsmiddelen te geven. Dus bijv. elke dag vleesbot + spiervlees of orgaanvlees + groenten.

Geef je ook supplementen? Ik heb bijv. met Brutus gehad dat hij ineens een paar dagen in de week aan de diarree was. En dat bleek op dagen dat ik hem visolie gaf. Kan hij ineens niet meer tegen.
#1426147
Lizzy schreef: Het kan zijn dat er op zich niks mis is met je menu en de percentages. Maar wat wel kan is dat de combinaties die je maakt er voor zorgen dat ze het niet goed doet. Misschien is Ellis een hond die het bijv. nodig heeft om elke dag iets van van alle groepen voedingsmiddelen te geven. Dus bijv. elke dag vleesbot + spiervlees of orgaanvlees + groenten.

Geef je ook supplementen? Ik heb bijv. met Brutus gehad dat hij ineens een paar dagen in de week aan de diarree was. En dat bleek op dagen dat ik hem visolie gaf. Kan hij ineens niet meer tegen.
wel Lizzy, daar heb ik ook al aan gedacht, dat het daaraan zou kunnen liggen :-\ 
Toen ik net begon gaf ik iedere dag iets uit alle groepen (onzeker) daarna steeds meer eens bv een dag eendekarkas, dan een dag paardecarbonades met groentemix...

Ik geef juist veel minder supplementen dan vroeger, vroeger kregen ze schapevet en levertraan bij, nu bijna nooit meer aangezien ik eens gelezen heb dat levertraan eigenlijk niet nodig is en dat schapevet geef ik niet meer bij omdat ze op dieet staat.  Kefir geef ik ook veel minder dan vroeger, is eigenlijk al heel lang geleden dat ze dat gekregen hebben aangezien ze er wat beu ingegeten waren (behalve ons Ivita dan maar das een vuilbak ;D die verzamelt bv haar eigen vezels in de vorm van blaadjes, takjes enz ::) raar geval hoor!) 
Ze krijgen wel 2x per week yoghurt met bifidus met wat biohoning erin en een eitje (dat gaat over hun eten) en natuurlijk hun groentenmixjes (3 tot 4x per week).
Door Borke
#1426308
Ik zou toch nog eens kritisch naar je menu kijken.
Het feit dat de andere honden het op dit menu prima doen, dat zegt niets.
Hier 2 honden die vrijwel hetzelfde menu krijgen, echter Sofi heeft gevoeliger darmen en krijgt wat meer bot en Borke met zijn betonnen maag-darmsysteem krijgt juist wat minder bot omdat hij anders te harde ontlasting krijgt.
Misschien een idee om je menu nog eens op BP te plaatsen?
#1426314
op algemeen verzoek ;D  'DE MENU'  heb hem net opnieuw samengesteld omdat ik zo hard twijfelde aan de andere :-[

WEEK 1:

MA: 300gr konijnekarkas - 100gr rundslever - 100gr groentemix - 150 gr rundssnijlingen
DIN: 600gr kippennekken - 50gr groentemix + ei
WOE: 600gr vissnijlingen (hoofdzakelijk zalm maar er zit ook witte vis tussen) 100gr groentemix
DON: 650gr eendekarkas (met hart, goed bevleesd) + yoghurt met biohoning
VRIJ: 380gr lamsschouder - 220gr lamshart - 50gr groentemix
ZAT: 650gr rundspens
ZON: 320gr paardecarbonades - 220gr kippenmaag - 100gr groentemix


WEEK 2:

MA: 300gr haaskarkas - 150gr hertesnijlingen - 100gr kippelevers - 100gr groentemix
DIN: 600gr kalkoennek
WOE: 600gr vissnijlingen (idem week 1) 100gr groentemix
DON: 400gr geiteribben - 150gr schapevlees - 100gr rundshart
VRIJ: 250gr parelhoenkarkas - 200gr paardecarbonades - 100gr lamshart - 100 groentemix
ZAT: 650gr lamspens
ZON: 330gr runderstrot - 240gr kippemaag - 100gr groentemix

Wel even bijvermelden dat ik afrond qua gewichten, maar dat doet iedereen denk ik wel, zie mezelf bv geen kippemaagje in 2 knippen ofzo :-[
Verder krijgt ze ook in week 2 yoghurt maar die staat er niet bij omdat ze die extra krijgt, van het ei, idem

Pens is bij mij een volledige maaltijd
Laatst gewijzigd door annouschka op ma 23 nov 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1426475
Ziet er goed uit, je nieuwe menu. Welke percentages geef je? Ik zou pens dus niet als complete maaltijd geven. Pens is niet compleet en dus ook geen complete maaltijd. Ik zou dat ook combineren met wat vleesbot. Pens is juist een uitstekend vleessoort om in combinatie met vleesbot te geven en dat houdt de ontlasting juist stabiel.
#1426554
de enige wat ik zou veranderen is de dagen dat je pens geef, daar zou ik liever de pens verdelen over meerdere dagen in de week om zodoende niet een alleen pens dag te hebben hier krijgen ze na het eten van een grote pens maaltijd toch nog wel eens diaree ;)
#1426724
Als dit je nieuwe menu word dan zou ik ook eens een poepdagboekje bij gaan houden ::) dan weet je precies welke combi niet goed valt om wat voor reden dan ook.
als ik alleen pens geef hier, dan is het de dag erna ook vrij dun. een maaltijd alleen geitenrib gaat bij Baya prima: Samir poept kalk kogeltjes het verschilt dus ook per hond hoe het eruit komt.
Dus hier is dan een oplossing: een maaltijd met geitenribben EN pens
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door