Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door millyckk
#1425343
Daarnet hebben we 2 van de katten gedruppeld met Bolfo Gold, nu zit de ene vreselijk te kwijlen en de ander met grote schrikogen onder het bed zich om de bek te likken..... :'(  Ze hebben al eerder Bolfo gehad maar toen was er niets aan ze te merken..... Wat kan dit zijn? Een allergische reactie op de Bolfo?
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 22 nov 2009, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1425351
ik heb meer van dat soort dingen gehoord. het kan zijn dat ze wat van de druppels hebben opgelikt en dan gaan ze schuimbekken. die grote ogen kan een reactie op het middel zijn, of schrik van de vieze smaak.
goed in de gaten houden en bij geen verbetering toch maar even dokter bellen.

als ik mn katten druppel, doe ik dat precies tussen de schouderbladen, zodat ze het niet weg kunnen wassen (kunnen katten net niet zelf bij). elkaar wassen mag dan even ook niet.
Door millyckk
#1425355
Het kwijlen wordt nu minder gelukkig, ik schrok me rot  vooral omdat ik het niet zo op de chemie heb: teveel nare dingen meegemaakt :-\
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze er wat van binnen hebben gekregen, want ze zijn idd precies tussen de schouderbladen gedruppeld.
Ze zijn ook niet zo close dat een wederzijdse wasbeurt aan de orde zou zijn, ik kijk het maar even een half uurtje aan en als alles dan niet bij het oude is ga ik bellen met de DA!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1425357
je hebt toch wel gewoon de kattenvariant gebruikt en ook voor het juiste gewicht?
zoja, idd even afwachten hoe het zich ontwikkeld.
zonee, dokter bellen en vergiftiging doorgeven en acuut langsgaan.
Door millyckk
#1425362
koekje schreef: je hebt toch wel gewoon de kattenvariant gebruikt en ook voor het juiste gewicht?
zoja, idd even afwachten hoe het zich ontwikkeld.
zonee, dokter bellen en vergiftiging doorgeven en acuut langsgaan.
We hebben de goede variant gebruikt: de ene kat is meer dan 4 kilo en de ander 2 kilo dus ook nog eens 2 verschillende verpakkingen i.v.m. verschillende gewichten dus dat kan het niet zijn....
De "kwijlkat" ligt hier nu weer voor de laptop, de ander is inmiddels onder het bed uit maar loopt nog wel wat onrustig rond,pfffff, had even mijn hart in de keel daarnet!
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 22 nov 2009, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1425373
Nou, de rust lijkt weer te keren........wat het is geweest, geen idee, maar ik ga het niet weer gebruiken! ( 1 kat moet nog :-\) dus maar weer even op zoek naar ander spul.

edit: heb de topictitel maar even aangepast ;)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1425440
Ik sluit me bij Koekje aan.

Ik heb hier ook weleens een kwijlende kat gehad na het gebruik van een chemische vlooienmiddel
Door Mevroi Kruim
#1425607
Ik ook, maar die had een andere kat gelikt en dus het spul binnengekregen.
Ik had drie katten die zich niks aantrokken van de druppels, gewoon 'druppel ' klaar' ; de twee dikkerds gaan er allebei hard van gillen en blazen dus ik denk dat zij nogal gevoelig zijn voor het spul op deenofdanderewijze. Dat gillen en blazen duurt trouwens maar heele even, daarna merk ik niks meer aan ze.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1425640
ot moet ook altijd hard spartelen als ik haar druppel hoor. maar dat is denk ik meer omdat ze vindt dat het stinkt. bij sien heb ik naderhand een keer een kaal plekje gezien, maar bij ot nog nooit.
Door millyckk
#1425693
Ik snap die heftige reactie ook totaal niet: ze hebben het 6 weken geleden ook gehad en toen was er totaal geen reactie ???

Nu was het echt binnen 10 minuten bingo, van Snoes, de stresskip misschien nog te snappen, maar  van Thor, onze onverstoorbare rooie,
daar had ik het nooit bij verwacht. Ik vraag me af of ze ook een opbouw-allergie kunnen ontwikkelen? 

Gelukkig ligt het hele spul hier weer voor me op tafel, pfffff.....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1425760
maar waarom gebruik je het zo vaak dan?
hier krijgen ze ongeveer 2x per jaar een pipetje stronghold.
Door millyckk
#1425784
koekje schreef: maar waarom gebruik je het zo vaak dan?
hier krijgen ze ongeveer 2x per jaar een pipetje stronghold.
Dit is de tweede keer...... Had 2 maanden geleden een ernstige vlooienbesmetting hier in huis ( snoes is ernstig allergisch voor vlooien) en heb begrepen dat je dus minimaal 3 maand alert moet blijven en het huis en de dieren moet behandelen. Daarvoor was het jaaaaaren geleden dat ze vlooien hadden ( binnenkatten) maar sinds de komst van onze hond is dat veranderd, helaas :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door