Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karin H
#1425232
Nou, Zen heeft het eerste kwarteltje  op, het smaakte hem goed :) Ik durfde amper te kijken, maar ik moet zeggen, hij heeft het netjes gedaan. Al schrok ik me wezenloos toen hij het aanpakte (nou ja aanpakte, hij sleurde het uit de handen...) en driekwart van die kwartel in zijn bek verdween  :o Rennen naar zijn mand (viespeuk) en smullen maar.
Vannacht  hoorde ik hem ineens kotsen, oh jee, die kwartel, tis toch niet goed gegaan! was mijn eerste gedachte. Snel gaan kijken, maar gelukkig had het niets met de kwartel te maken, s'middags  waren er paardenhoeven bekapt en had hij wat stukken straal gegeten, niet goed gekauwd en die kwamen er nu uit...pfffffttt...     

De pens gaat ook goed, die hebben we in lange dunne repen geknipt , die kunnen we goed vasthouden en hij kan er zo mooi stukjes afkauwen/snijden en het volgende stukje uit handen trekken. Is ie lekker mee bezig, het jammere is dat je handen zo stinken :P

Wat ik me nog afvraag: Zen krijgt nog 3x per dag eten, 2x KVV (voornamelijk Bibi en energique) en 1x iets barfigs (hertenvlees, pens, kippennek, rundersnijdsels, zalmfilet, kipfilet en alle soorten van all animal en nu dan een kwarteltje)
Moet ik met deze verhouding KVV/barf gaan rekenen in de procenten spiervlees enz? En groenten? Wel krijgt hij zo nu en dan een tafelrestje bloemkool, broccoli, krootje, wortel oid maar dat zal maar ongeveer 2 keer in de week zijn. Oja, manderijn en banaan krijgt hij ook een stukje als wij die eten.
Is dat zo oke voor een pup van 4,5 maanden?


groetjes
Karin
Door Lizzy
#1425274
Karin H schreef: Nou, Zen heeft het eerste kwarteltje  op, het smaakte hem goed :) Ik durfde amper te kijken, maar ik moet zeggen, hij heeft het netjes gedaan. Al schrok ik me wezenloos toen hij het aanpakte (nou ja aanpakte, hij sleurde het uit de handen...) en driekwart van die kwartel in zijn bek verdween  :o Rennen naar zijn mand (viespeuk) en smullen maar.
Vannacht  hoorde ik hem ineens kotsen, oh jee, die kwartel, tis toch niet goed gegaan! was mijn eerste gedachte. Snel gaan kijken, maar gelukkig had het niets met de kwartel te maken, s'middags  waren er paardenhoeven bekapt en had hij wat stukken straal gegeten, niet goed gekauwd en die kwamen er nu uit...pfffffttt...     

De pens gaat ook goed, die hebben we in lange dunne repen geknipt , die kunnen we goed vasthouden en hij kan er zo mooi stukjes afkauwen/snijden en het volgende stukje uit handen trekken. Is ie lekker mee bezig, het jammere is dat je handen zo stinken :P

Wat ik me nog afvraag: Zen krijgt nog 3x per dag eten, 2x KVV (voornamelijk Bibi en energique) en 1x iets barfigs (hertenvlees, pens, kippennek, rundersnijdsels, zalmfilet, kipfilet en alle soorten van all animal en nu dan een kwarteltje)
Moet ik met deze verhouding KVV/barf gaan rekenen in de procenten spiervlees enz? En groenten? Wel krijgt hij zo nu en dan een tafelrestje bloemkool, broccoli, krootje, wortel oid maar dat zal maar ongeveer 2 keer in de week zijn. Oja, manderijn en banaan krijgt hij ook een stukje als wij die eten.
Is dat zo oke voor een pup van 4,5 maanden?


groetjes
Karin
Je geeft dus 3/4 KVV en 1/4 BARF? Dan hoef je niet te letten op verhoudingen.

Barfplaats wordt gesponsord door