Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1424987
Hoihoi,
Ik mag graag op de dingen vooruit lopen ;-)  en over dingen nadenken.

Guinnie (ruim 12,5 jaar oud nu)  is "braaf" door haar vorige eigenaren elk jaar (op 1 na, dacht ik uit mijn hoofd) een volledige cocktail enting ingejast, laatst in mei 2009 door het asiel, met een geldigheid van 1 jaar elke keer, al die jaren (natuurlijk...)
In mei 2009 heeft ze ook Rabies -enting gekregen (voor 3 jaar, dat dan weer wel).

Guinnie komt normaal buiten, begeeft zich op allerlei veldjes, in het bos, op de hei...  geen hondenschool, geen club, geen grote groepen honden tegelijk bij elkaar. Wel natuurlijk dat ze op straat of waar ook 's  een hond (of 2) ontmoet.
Uiterst zelden dat ze buiten uit een plasje water een slok neemt, natte pootjes halen in een plas is uitgesloten ;-) en zwemmen in open water heeft ze volgens mij nog nooit van gehoord.

Ik wil met haar naar het buitenland kunnen (Duitsland en Belgie).

Eigenlijk wil ik haar gewoon stomweg niet meer laten enten.. niet eens titeren... ;-) Kan me namelijk niet voorstellen dat ze niet voldoende antistoffen tegen van alles heeft. Behalve (uiteraard) als het zover is, Rabies-enting.
Maar, als iemand overtuigende argumenten heeft om daarvan af te wijken.... ik hoor het graag, dan kan ik er 's op gemak over nadenken.

Heeft iemand goede argumenten om haar toch nog een enting te geven, anders dan Rabies? Kennelhoest? Krijgen de jongens ook niet (eh.. de enting krijgen ze niet).
Heeft iemand een goed argument om wel te titeren en eventueel aanvullend toch te enten? Waartegen dan? ;-)
Neem ik, juist ivm haar leeftijd een extra (onverantwoord) gezondheidsrisico door haar niet meer te enten?

De jongens staan op het nobivac/intervet-schema trouwens, dus 3-jaars-schema. Zij komen op shows, hoewel niet frequent en ik voel me er op dit moment goed bij dat zo te houden. Het gaat me dus puur om 'wat te enten met Guinnie'?

Tsja.. wie biedt?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425030
Ik bied;

niet titeren, niet enten!
(niet titeren, omdat ik je toch zou adviseren niet te enten) en niet enten omdat ik denk dat ze meer dan genoeg antistoffen heeft ondertussen.

;)
Door Suzanne
#1425039
yuki11 schreef: Ik bied;

niet titeren, niet enten!
(niet titeren, omdat ik je toch zou adviseren niet te enten) en niet enten omdat ik denk dat ze meer dan genoeg antistoffen heeft ondertussen.

;)
Ja, maar ;-)
Ik wilde juist biedingen op een andere mening dan deze.... je vertelt mij niets wat ik nog niet in overweging had genomen ;-)

Goed, alle gekheid op een stokje.. ik merk toch dat ik, ondanks dat ik eigenlijk zeker weet dat ik er een goed gevoel bij heb niet te enten en niet te titeren, ik onzeker wordt en of ik niets over het hoofd zie. Ik wil namelijk voor mijn meissie wel het beste...

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425114
Suzanne schreef: Ja, maar ;-)
Ik wilde juist biedingen op een andere mening dan deze.... je vertelt mij niets wat ik nog niet in overweging had genomen ;-)

Goed, alle gekheid op een stokje.. ik merk toch dat ik, ondanks dat ik eigenlijk zeker weet dat ik er een goed gevoel bij heb niet te enten en niet te titeren, ik onzeker wordt en of ik niets over het hoofd zie. Ik wil namelijk voor mijn meissie wel het beste...

Suzanne
Zo dacht ik ook...maar heb gisteren even t laatste restje onzekerheid weg laten nemen bij de lezing van Tannetje....(die nu niets meer zegt ;D )
Door Suzanne
#1425117
Hitam schreef: Ik zeg niets.
Kijk, gelukkig is DAT dan weer een echte hulp ;-)

Want, zolang je niet komt met een alternatief voor mijn gedachten ga ik ervan uit dat jij vindt dat ik goed denk.

Er wordt dus niet getitert, niet geent. Zit al genoeg in dat lijf.

Thanks, mede namens Guinnie.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425119
Suzanne schreef: Kijk, gelukkig is DAT dan weer een echte hulp ;-)

Want, zolang je niet komt met een alternatief voor mijn gedachten ga ik ervan uit dat jij vindt dat ik goed denk.

Er wordt dus niet getitert, niet geent. Zit al genoeg in dat lijf.

Thanks, mede namens Guinnie.

Suzanne
Nou, en bedankt hè!!...ik dus niet >:(...terwijl ik gisteren heel erg goed op heb zitten letten!!! >:(
Door Suzanne
#1425171
yuki11 schreef: Nou, en bedankt hè!!...ik dus niet >:(...terwijl ik gisteren heel erg goed op heb zitten letten!!! >:(
Sorry ;-(
Had niet in de gaten dat ik jou ook tot de ZeerGoedIngewijdde had moeten rekenen.
Ik kwam niet verder dan GoedIngewijdde.

Mijn oprecht gemeende excusus; ik wist niet dat je bij Tannetje was geweest.

Sorry !


:-)

Suzanne
Door Nadia
#1425312
Het oude hondje dat bij mijn moeder woont word al een jaar of 7(?) niet meer geent...

Ze is nogsteeds even gezond!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1425536
Suzanne schreef: Sorry ;-(
Had niet in de gaten dat ik jou ook tot de ZeerGoedIngewijdde had moeten rekenen.
Ik kwam niet verder dan GoedIngewijdde.

Mijn oprecht gemeende excusus; ik wist niet dat je bij Tannetje was geweest.

Sorry !


:-)

Suzanne
Geeft niet hoor ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door