Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#1423923
Mijn zusje loopt stage bij een asiel waar ze opvang nodig hadden voor een binnengekomen kater.
Het diertje is aangereden en heeft zijn bekken gebroken. Jip staat nu met zijn bench en al bij mijn ouders thuis.
Het arme dier heeft pijn....Hij kreeg 5ml metacam per dag (Ik geloof dat die verdeeld over twee keer gegeven werd) maar omdat hij pijn blijft houden hebben ze nu tolfedine gekregen. Daar mag hij er 2 van op een dag.

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie misschien betere ervaringen hebben met een andere pijnstiller of mischien wel deze maar een hogere dosering?
En wat zouden we hem naast deze pijnstiller(s) nog anders kunnen geven? Zelf dacht ik aan traumeel....maar is dat er ook vloeibaar?
Het moet echt iets zijn wat door iets te eten kan want hem vastpakken en in zn bek doen is eigenlijk geen optie. (Dat geeft te veel stress en pijn)
Ik heb zo met het diertje te doen....ligt daar maar op zn dikke kussen....kan niet van zn plekkie....moet zo zn ontlasting laten lopen :'( en 't is zo'n lieverd....

Graag hoor ik tips voor Jip ;)
Door Too
#1423940
Geen wijsheden maar wel heel veel bewondering... en sterkte voor Jip en iedereen die voor m zorgt!

Traumeelpilletjes zijn niet zo heel groot, ik klei ze in een stukje leverworst [zulke sterke luchten kan bijna niemand weerstaan]
Door zurca
#1423944
Too schreef: Geen wijsheden maar wel heel veel bewondering... en sterkte voor Jip en iedereen die voor m zorgt!

Traumeelpilletjes zijn niet zo heel groot, ik klei ze in een stukje leverworst [zulke sterke luchten kan bijna niemand weerstaan]
Heb je het idee dat ze dan nog voldoende helpen?
Ik bedoel, ze moeten eigenlijk zonder andere etenswaren ingenomen worden en dan ook laten smelten in de mond. Voor de honden maal ik ze altijd fijn en strooi het dan op een mondslijmvlies.....
Het is wel een idee om zo'n pilletje in wat smeerleverworst oid te doen!
Door Too
#1423951
T is nooit echt te controleren natuurlijk maar in dit soort gevallen ga ik maar even uit van: binnen is binnen,
ook al is t misschien niet optimaal.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1424517
zurca schreef: Mijn zusje loopt stage bij een asiel waar ze opvang nodig hadden voor een binnengekomen kater.
Het diertje is aangereden en heeft zijn bekken gebroken. Jip staat nu met zijn bench en al bij mijn ouders thuis.
Het arme dier heeft pijn....Hij kreeg 5ml metacam per dag (Ik geloof dat die verdeeld over twee keer gegeven werd) maar omdat hij pijn blijft houden hebben ze nu tolfedine gekregen. Daar mag hij er 2 van op een dag.

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie misschien betere ervaringen hebben met een andere pijnstiller of mischien wel deze maar een hogere dosering?
En wat zouden we hem naast deze pijnstiller(s) nog anders kunnen geven? Zelf dacht ik aan traumeel....maar is dat er ook vloeibaar?
Het moet echt iets zijn wat door iets te eten kan want hem vastpakken en in zn bek doen is eigenlijk geen optie. (Dat geeft te veel stress en pijn)
Ik heb zo met het diertje te doen....ligt daar maar op zn dikke kussen....kan niet van zn plekkie....moet zo zn ontlasting laten lopen :'( en 't is zo'n lieverd....

Graag hoor ik tips voor Jip ;)
Wordt daar niks aan gedaan dan???  :-\
(lijkt me dat stabiliseren de pijn ook kan reduceren??)
Door zurca
#1424580
Nee er word niets aan gedaan.
Met rust moet dat genezen....Na een week of drie zou hij al zover moeten zijn dat hij weer op vier pootjes kan staan.
Voor nu ligt zijn achterlijf er "dood" bij :-X Het is echt naar om te zien.

Er is wel een pluspuntje voor Jip....of zeer waarschijnlijk Floppie....morgen komen er mensen kijken die zeer waarschijnlijk zijn baasjes zijn.

Qua pijnstilling zijn we nu een beetje aan het zoeken naar, wat binnen de voorgeschreven hoeveelheid, het beste "past". Zo heeft hij gisteren voor het slapen gaan een halve tablet tolfedine gekregen en is mijn zusje er halverwege de nacht uit gegaan voor de andere helft. Nu leek hij vanmorgen minder pijn te hebben....
Door Sella
#1424693
traumeel is ook vloeibaar te bestellen.
Je kan sowieso wat rescue remedie voorzichtig op de vacht aaien, dat werkt ook relaxend en kan het dier wat meer ontspannen wat ook vaak de werking van pijnstilling verbeterd.
Er kan tevens wat rescue druppels in drinkwater gedaan worden.
Virtueel knuffie voor de stakker dat doet geen pijn :-*
Door vitess
#1424774
Zou ik mogen vragen waarom er niks aan wordt gedaan? Is dat omdat het diertje van iemand anders is? Onze poes heeft vier jaar geleden na een aanrijding ook haar bekken gebroken en ze is hieraan geopereerd. Ze liep wonderbaarlijk snel weer als vanouds en er is niets meer van te merken. Wij konden toen kiezen tussen in laten slapen,  zes weken complete benchrust of operatie. We hebben voor het laatste gekozen. Wat moet het erg voor jullie zijn om hem zo te zien, en ondanks jullie inspanning toch te zien dat het diertje zo'n pijn heeft. Geef hem maar een (voorzichtige) knuffel, laat je weten of die mensen de eigenaren zijn?
Door zurca
#1427207
Jip is inderdaad Floppie :biggrin2: (Wat een naam :-[)
Mensen waren heel blij, er was een meisje bij van een jaar of 10 en die was helemaal in tranen....
Hoe of wat weet ik niet precies, ik ben er niet bij geweest toen ze langs kwamen, maar ze hadden eerst kontakt gehad met de dierenarts waar de dierenambulance de kat als eerste had gebracht....en van hun hadden ze begrepen dat de kat wel ingeslapen zou zijn want er werd gedacht dat het een zwerfertje was :-\ (Die dierenarts wou dus de kat zo zonder pardon een spuitje geven, de dierenambulance is toen met kat weggegaan en zo bij het asiel uitgekomen waar mijn zusje stage loopt. Die hebben de kat naar hun eigen da gebracht die wel alle dieren wil behandelen.)

Maargoed, die mensen zijn verder gaan informeren en hebben hun kat dus teruggevonden.
Kat reageerde ook op hun! Vanuit het asiel zou de rekening opgemaakt worden en als die is betaald mag de kat bij mijn ouders gehaald worden, ik geloof dat dat morgen gaat gebeuren.
Ze hebben mijn moeder en zusje het hemd van het lijf gevraagt over de verzorging. Ik had mijn moeder laten weten dat ze kontakt moesten zoeken met hun eigen da over een mogelijke operatie!
Want wat ik dus begrepen had was dat dit soort breuken niet geopereerd kunnen worden en benchrust de enige optie is. Het zal er dan misschien mee te maken hebben hoe/waar de breuk precies zit en of het dan dus te operenen is....
Maargoed, Floppie kan iig naar huis en dat alleen al zal een oppepper voor 'm zijn.
Door zurca
#1429568
Floppie gaat vanmiddag naar huis :)
En hij gaat zich steeds beter voelen! Hij poetst zichzelf weer, probeert ook zn acherwerk al te wassen...Hij wil kroelen en knuffelen en zelf al een beetje spelen!
Hij had geprobeerd om zichzelf om te draaien maar dat was nog niet helemaal gelukt maar ook dat zal wel snel beter gaan....
Gelukkig maar want het was echt een rotgezicht hoe hij daar de eerste dagen erbij lag.

Zijn baasjes zouden m'n zusje op de hoogte houden over zijn verdere herstel dus dat is wel fijn.

Dus Floppie...het gaat je goed jochie :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door