Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1422291
Het valt me op dat ik bij het maken van m'n bestelling voor het IC wel eens benieuwd ben naar bepaalde "aparte" producten, maar ze niet "durf" te bestellen omdat ik niet weet of het wel goed of lekker is.

Wat zijn jullie ervaringen met de volgende producten?

• Kalfshersenen
• Kalfsstaartjes
• Kalfsmilt

• Lamsnekken
• Lamstesten
• Lamsstaartjes

• Strotjes


Ik wil Kay ook weer eens een hele kip geven. Wat kan ik dan het beste nemen, de grill kuiken of de soepkip?

En qua ribben, maakt het nog uit of je lamsribben of jonge geitenribben neemt? Welke tijd van het jaar is het best om ribben te kopen? Ik neem aan dat de ribben nu niet jong genoeg zijn...
Door Barbaravh
#1422311
Lamstesten worden hier gegeten, maar is zeker niet hun lievelingskost.
Lamsstaartjes heb ik zelf nog niet gehad, maar iemand wist me te vertellen dat ze er heel tevreden over was.
Strotjes worden hier heel graag gegeten en bestel ik elke keer terug.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1422404
Testen en strotjes bestel ik regelmatig, vinden ze lekker hier.
kalfshersenen ook weleens over gedacht, maar vindt ik net te duur.
Nekbeen, staarten is maar net afwachten hoe die zijn denk ik.
Door *Natasja*
#1422412
*Kay* schreef: Ik wil Kay ook weer eens een hele kip geven. Wat kan ik dan het beste nemen, de grill kuiken of de soepkip?
Ik heb altijd de verse braadkippen van het IC. Bestel vooral niet de scharrelkip, die is knoerhard...
Door pieterendiaan
#1422535
De strotjes zijn altijd goed geweest bij mij, laatst waren ze ineens heel vet, heb van 10 kilo vlees 2 kilo vet en andere toebehoren weggesneden  :-\
maar dat is echt meer uitzondering dan regel..
de testes zijn erg goed (kan ook niets mis mee zijn volgens mij). en de hersenen vind ik ook te prijzig.
De rest bestel ik eigenlijk nooit...
Door Linda & Kay
#1422562
*Natasja* schreef: Ik heb altijd de verse braadkippen van het IC. Bestel vooral niet de scharrelkip, die is knoerhard...
Hoeveel weegt die braadkip ongeveer? Braadkip kost € 2,95 per kilo en de grill kuiken is € 2,50 per stuk.
En zitten de orgaantjes er nog in?


De strotjes zijn bij de meeste van jullie, over het algemeen, dus wel in trek. Die zal ik er ook op zetten volgende keer.
Door *Natasja*
#1422569
*Kay* schreef: Hoeveel weegt die braadkip ongeveer? Braadkip kost € 2,95 per kilo en de grill kuiken is € 2,50 per stuk.
En zitten de orgaantjes er nog in?


De strotjes zijn bij de meeste van jullie, over het algemeen, dus wel in trek. Die zal ik er ook op zetten volgende keer.
Degene die ik tot nu toe heb gehad, wogen 2 à 2,5 kilo per stuk, orgaantjes zaten er niet meer in.

Strotjes vonden ze hier :yucky:
Door Linda & Kay
#1422572
*Natasja* schreef: Degene die ik tot nu toe heb gehad, wogen 2 à 2,5 kilo per stuk, orgaantjes zaten er niet meer in.

Strotjes vonden ze hier :yucky:
Dus je betaald ruim € 6,- voor een braadkip, dat is best prijzig, toch?
Door judith1967
#1422751
Van heel jouw lijst heb ik alleen de strotjes gegeven en die vond ie erg lekker.

Kip koop ik bij de Jumbo. Braadkuiken 900 gram voor 1,99.
En anders bij Bas.Braadkuiken 1200 gram voor 2,59.
Hier zitten de organen ook nog bij,apart verpakt in een blauw zakje.
Door Nynke
#1422873
van je lijstje koop ik alleen strotjes bij het IC, verder koop ik er weleens lever, milt en veel kippennekken. van strotjes krijgen ze wel vaak dunne poep, dus ik geef het niet puur  ::)
Door Mevroi Kruim
#1423498
Hier hebben ze alles wel eens gegeten, de strotten geven hier geen problemen maar milt geef ik in hele kleine porties want dat scheurt er vlotjes doorheen  :-X nekken krijgen ze goed weg mits van niet te ouwe lammeren, ballen eet alleen Tara  :D en de kalfsstaart gaat hier ook goed, maar ik heb nette eters die niet schrokken.
Door Happy Tail
#1424668
jummie strotjes....
die staan hier in de top 10.
staarten vind ik persoonlijk wat te hard en dus te gevaarlijk
testikels blieven ze hier niet:
milt: zie ik  het nut niet van in
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door