Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door paul36
#1424478
Mijn kitten Lucifer van 13 weken geef ik het volgende menu:

Ma: Vogel a 150gr
Di: 50gr organen + 50gr kiprib
Wo: 50gr ei + 50gr Gehakt/kip/rund + kipribje
Do: 50gr kiprib + duck/chickwing kluif
Vr: 100gr vlees + eitje + kipribje
Za: vogel a 150gr
Zo: 50gr organen + eitje + // 25gr vlees + kipribje OF visje van 50gr

Ik ga ervanuit dat hij 100gr per dag krijgt maar eigenlijk geef ik hem zoveel als hij wil! Hij eet altijd wat en laat de helft liggen voor later en als ik zie dat het bakje leeg is gooi ik er weer wat nieuws in.

Mag dat zo of ben ik hem aan het vetmesten? Niet zoveel zin om er met de weegschaal naast te gaan zitten...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#1424511
ziet je kitten er nu zo uit?  :o
het beestje is graatmager en heeft een vieze vacht en vieze oogjes. zsm mee naar de dierenarts voor onderzoek! dan ontvlooien/ontwormen en daarna pas laten vaccineren.

voor kittens kan je ongeveer 10% voedingsbehoefte van hun lichaamsgewicht aanhouden, maar zo veel laten eten dat ze willen kan ook goed op die leeftijd. verdeel het eten over meerdere keren per dag (4x ofzo), want ze hebben nog kleine maagjes als ze zo jong zijn.
Door paul36
#1424553
Ja is hij zo mager? Ik heb hem 10 dagen geleden van de straat meegenomen bij wijze van spreken. Hij leefde bij een boedistische tempel hier in Thailand en zal wel niet zoveel te eten hebben gehad aangezien het daar stikt van de zwerf katten en honden en ze leven van de vangst en leftovers.

Zijn oogje is ontstoken en daar heeft ie spuitjes voor gehad en heb nu oogzalf.

Maar zijn vachtje is heel mooi zo hoor! Alle vaccinaties en ontvlooi en ontmijt zitten erop.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1424622
ow, een straatpoesje. dat verklaart het eea. ik dacht dat je het kitten zo in NL ergens had gehaald, ik schrok me een hoedje.

ja, hij is wel erg mager. ik zou hem goed en vooral niet te weinig eten geven, in meerdere porties per dag. ik neem aan dat je ook een lekker warm en gezellig mandje of dekentje voor de zielepiet hebt.
ik vind de vacht erg happig, dat is meestal geen goed teken. het kan ook door zijn ondervoeding komen, dus dan moet dat met de tijd zeker verbeteren. laat hem over 2 maanden ofzo weer ontwormen en ontvlooien. hou het oogje in de gaten of er niets chronisch (bv chronische nies of een slecht oog) kan ontstaan.
en natuurlijk veel aaien en kroelen  ;)

een kitten van 13 weken moet normaal toch wel 1,5 kilo wegen.
met een maandje moet hij ongeveer beter op gewicht zitten.
Door paul36
#1425139
Het is een thaise Siamees en geen kat uit Holland... Ik weet niet of dit jullie mening over zijn vacht veranderd, volgens de dierenarts hier was er niks mis met hem! Zal hem morgen als ik terug ga voor zijn oogje eens laten wegen. Inentingen tegen niesziekte etc heeft ie gehad.

Meneer komt niks tekort qua knuffelen en slaapt in mijn bed 's nachts. Haha ik hoop dat die ontworming en vlooien druppers werkten  :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door