Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#14242
ik ben heel nieuwschierig wat mijn katten hier van een "kippenkluifje" vinden.. ik heb vandaag in de supermarkt al met kippenvleugels in m'n handen gestaan.. maar kan je dat je kat geven? ik bedoel, hup zo uit de verpakking naar de kat?? ik heb hier ook twee kleintjes , van nu ong. twaalf weken, zouden zij ook al een kluifje mogen? het waren zwerfertjes dus ze zouden wel wat gewend moeten zijn...
ik lees hier wel altijd over kippenekken, maar die heb ik nog niet gevonden, maar kippenvleugels  zijn gewoon te koop...
Door 202spots
#14243
Probeer het gewoon!! :D
Zorg wel dat de vleugel op kamer temperatuur is,of leg ze anders in wat warm water.
Wanneer ze niet weten wat ze met de hele vleugel moeten doen,dan kan je er eerst effe met de hamer op slaan,of als het nodig is kan je ze met de keukenschaar in stukjes knippen!
Succes!!
Door zurca
#14244
vandaag bij de poellier twee kippenvleugels gehaald. jaja, een hele bestelling... thuis netjes op kamertemp. laten komen en toen ermee naar de katten.... eerst naar de oudste van het stel, heel gemeen van mij want ze heeft haast geen tanden meer... maar dat luste ze wel, dus ik wat stukkies voor d'r afgesneden..toen naar de volgende kat, snuffelen....snuffelen...tja euhnou...nee..eet dat zelf maar op...(had ik kunnen verwachten, kipfilet, biefstuk e.d. mot ze ook niet) ok, ik gaf de hoop nog niet op... naar de kittens... nou dat was smullen...euh alleen hoe krijg je dat nou in je bek, kauw,kauw... tja ze vonden het echt leuk en lekker ze zijn alleen nog iets te jong denk ik om echt het vlees 'te schuren'. ik heb dus braaf de rest van de kippenvleugel zitten ontleden en zij hebben heerlijk zitten eten..dat gaan we dus blijven doen en ik hoop dat als ze straks wat ouder zijn ze zelf kunnen kluiven...
Gebruikersavatar
Door chooky
#14245
Wij hebben ook zo'n poes met maar twee tanden. (en goh! wat is ze opgeknapt door carnibest!!!, tja tandjes krijgt ze niet meer terug, maar ze heeft niet meer constant honger en haar vachtje..... zooooo zacht!!!)
Wat ik haar een keer gegeven heb (en dat ga ik vaker doen) is een eendagskuiken. Dat ikzachter als kippevleugel. Ze heeft het ook helemaal ontleed (de eerste keer was ze flink op dreef en toen jatte chooky het onder haar neus weg >:( ) Het enige wat overbleef was een pootje een kopje en wat binnenkant, maar het grootste gedeelte had ze op. En ze was ontzettend trots op zichzelf, voor zover je dat kan zien aan je poes, maar zo zag ze eruit. Echt zo'n tevreden koppie van goh! dat was lekker en dat heb ik maar mooi voor elkaar! ;D
Misschien kunnen je poes zonder tanden en kittens eendagskuikens wel aan..
groetjes Eva
Door 202spots
#14246
ik heb dus braaf de rest van de kippenvleugel zitten ontleden en zij hebben heerlijk zitten eten..dat gaan we dus blijven doen en ik hoop dat als ze straks wat ouder zijn ze zelf kunnen kluiven...
Leuk Zurca!! het begin is er hoor! ;D
geef die ene kieskouwer maar 'n paar dagen de tijd,en voordat je 't weet eet ze net zo lekker mee!
met ontleden...bedoel je dat je alleen het vlees hebt gegeven??Botjes OOK geven hoor!!
Je kan alles ook behoorlijk klein knippen,net alsof het gemalen is,maar die eendagskuikens waar Eva het over had is ook 'n goed idee!
Of rauwe visje mischien??
Lekker doorgaan zo!
Door zurca
#14247
leuk, al die ideeen... eendagskuikens, ik ga eens even informeren of ik daar aan kan komen..de oudste kat heeft nog maar een hoektand en een zielig kiesje..maar inderdaad ze is zo opgeknapt sinds ze carnibest eet (met een beetje blikvoer want anders wil ze het echt niet..) maar ze had altijd jeuk en dus korstjes maar nu... nix meer. ze is zelfs weer wat aangekomen, ze bgon al een beetje in te vallen door ouderdom.(ze is nu 17 jaar) 'k ben benieuwd wat ze van zo'n kuiken zou vinden..als ik die maar niet voor haar in stukkies moet maken :-X die kieskeurige kat..tja..ben bang dat die niet overstag zal gaan... ze wil echt niets van vlees of worst weten, alleen junkfood vind ze geweldig... pizza,chips(het liefst paprika)..maarja dat krijgt ze dus niet euhh nouja, afentoe een klein stukkie dan :-[ en dan die kittens, 't was zo leuk om te zien.. alleen ze kregen het niet echt voorelkaar om er ook echt wat van af te bijten en dus vloog de kippenvleugel de hele kamer door ;) maar ik ben zeker van plan om dit meer te gaan geven.. de carnibest vinden ze ook helemaal het einde, de bodem van de bakjes blijven er maar net in. vooral tobias eet er niet van maar vreet ervan... leuk hoor ;) maar ik begrijp dus dat (als ze wat groter zijn) ik ze dus ook rustig het bot kan geven van de vleugel?! maar eten ze dat ook echt helemaal op dan?? 'tis toch best hard, krijgen ze dat kapot??
Door Robian
#14248
Ik heb gisteren voor het eerst mijn dames een kippe vleugel gegeven. Wel even plat geslagen.
Nou er bleef helemaal niets over..... :o  ongelofelijk.

En die snuitjes van de dames ;D
complete waspartijen nadat de vleugel op was.
Door sylvia
#14249
Ik heb gisteren voor het eerst mijn dames een kippe vleugel gegeven. Wel even plat geslagen.
Nou er bleef helemaal niets over..... :o ongelofelijk.

En die snuitjes van de dames ;D
complete waspartijen nadat de vleugel op was.
Leuk he,weet je wat ook leuk is als ze dat eenmaal doorhebben ,dan denken ze dat ieder pak vlees wat je open maakt eigenlijk hun vlees is.....zo wilde ik een riblap uitpakken en hing daar een grommende tijger in :o ;D Nu had ik die riblappen voor de honden dus hij heeft wel een stuk gehad maar het beest is wakker hoor ;D ;D ;D
Door Robian
#14250
Leuk he,weet je wat ook leuk is als ze dat eenmaal doorhebben ,dan denken ze dat ieder pak vlees wat je open maakt eigenlijk hun vlees is.....zo wilde ik een riblap uitpakken en hing daar een grommende tijger in :o ;D Nu had ik die riblappen voor de honden dus hij heeft wel een stuk gehad maar het beest is wakker hoor ;D ;D ;D
Ik moest zo om Gina lachen....
Ze was zo aan het zwoegen op die vleugel, dus dacht ik "ik ga die vleugel even inknippen" en pak de vleugel vast.
Wilde ze hem niet loslaten!! :o Grommen joh, het leek wel een hond ;D ;D
Door sylvia
#14251

Ik moest zo om Gina lachen....
Ze was zo aan het zwoegen op die vleugel, dus dacht ik "ik ga die vleugel even inknippen" en pak de vleugel vast.
Wilde ze hem niet loslaten!! :o Grommen joh, het leek wel een hond ;D ;D
Ja geweldig he,dat maak je met een bak brokjes niet mee,ook niet met een bak whiskas ;D
Door zurca
#18854
Afbeelding

hier even een fotootje van een smullende Tobias...
Laatst gewijzigd door zurca op di 28 okt 2003, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#18897
die is toch van de wereld.die afwezige blik..........die geniet als een gek ;D
Door zurca
#18984
Afbeelding

Tobias vind het inderdaad helemaal geweldig... Noa is wat voorzichtiger, zij vind het veeeel makkelijker om zo wat stukken voor haar neus te krijgen..
Door Nelly
#19226
Effe een beetje ot; Kuif heeft me vandaag "geholpen" met spruitjes schoonmaken. Lijkt op die foto's van de barfende katten. Kuif middenin de bak met spruiten, aan het gooien met de spruiten, hij wist niet waar hij 't eerst moest grijpen :D, en iedere keer als ik een spruitje pakte om schoon te maken, schelden tegen mij, ik heb me tranen gelachen :D :D :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door