Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1420192
Hallo,

Zoals sommige van jullie weten zijn we al een aardige tijd met onze Jes aan het rommelen met zijn achterbeen. Na vele onderzoek en rust en gips en medicatie nu te horen gekregen dat de pees niet meer uit zich zelf zal gaan genezen.

Dus twee optie's over. in ieder geval operen maar dan zijn er nog twee mogelijkheden:
1. pees opnieuw hechten aan het bot en dan gips en brace voor een periode van 6 tot 12 weken
2. hak vastzetten met een plaat schroef constructie zodat de pees niet meer gebruikt zal gaan worden....

Nu moet ik ook naar Arnhem om een brace aan te laten meten, heeft een van jullie hier ervaring mee?

Wat kunnen jullie mij nog adviseren omtrent de voeding van  Jes?? hij mag namelijk al 16 weken niet meer dan 3 x 10minuten lopen per dag en er komt nog een periode aan van niet lopen.
om de resterende gewrichten te ontlasten heeft de DA mij gevraagd om Jes voor die periode ( afgelopen tijd)de helft van de normale voeding te geven, dit betreft op dit moment 650 gram KVV voor een hond van 58 kilo zeker erg weinig maar goed hij vraagt niet om meer en is ook nog 3 kilo aangekomen in deze tijd  ....

Hebben jullie nog tips?

Hoor ze graag...

groeten esther
Gebruikersavatar
Door essie74
#1422225
hallo allemaal,

ben ik de enige die dit mee moet gaan maken op dit forum  :-\???

GElukkig maar voor alle andere hondjes dat ze niet door die ellende heen moeten.... ;D
Is wel jammer is helaas zo weinig over te vinden..had gehoopt hier mensen met ervaring te vinden.... :-[

Maar voor alle honden en bezitters onwijs fijn dat jullie beessies gezond zijn!! ;D

gr,
Esther
Door pallas
#1422258
essie74 schreef: hallo allemaal,

ben ik de enige die dit mee moet gaan maken op dit forum  :-\???

GElukkig maar voor alle andere hondjes dat ze niet door die ellende heen moeten.... ;D
Is wel jammer is helaas zo weinig over te vinden..had gehoopt hier mensen met ervaring te vinden.... :-[

Maar voor alle honden en bezitters onwijs fijn dat jullie beessies gezond zijn!! ;D

gr,
Esther
( Helaas ) hier ook geen ervaring met een brace.
Wel een hond een lange periode rustig moeten houden.

Qua eten zou ik misschien toch een multi vit. erbij geven , want hij krijgt dan wel een lange tijd erg weinig. (misschien die van groene oss)
Om het herstel te bevorderen zijn er homeop. med. en je kan ook traumeel geven.
Ga op zoek naar spelletjes. Leer hem met target en klicker van alles, want lichamelijk kunnen ze het wel hebben om rustig aan te doen , maar geestelijk is het dus een uitdaging om ze bezig te houden.
Koop een kong,dan kan ie daar zijn eten in krijgen.
Droog zelf je vleesjes ( lekker mager spul nemen) en wees creatief met van alles en nog wat.



Heel veel sterkte en schrijf maar hoe het met jullie gaat :)
Door Juul
#1422750
Een vriendin van me heeft onlangs een brace voor haar herder gekregen. Ook in Arnhem aangemeten, geloof ik. Tis niet echt geweldig, je hebt erg snel drukplekken. Ook al bouw je het voorzichtig op.
Haar hond is nu alsnog geopereerd. Maar goed, daar hoefde niks blijvend vastgezet te worden.
Door Fynn
#1422836
Is dat een brace van www.dierenorthopedie.nl  van Hodes?
Een kennis van ons is ermee bezig voor haar ridgeback die geopereerd is aan lpc maar niet het verwachte resultaat bracht.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door essie74
#1423276
ja RIan, dat klopt moet idd in Arnhem komen bij Dokter hodes het opperhoofd aldaar....
Weet echt niet wat we moeten verwachten... hoor er op het web niet al te veel over vandaar...


Voor Jes is er geen andere optie meer dan opereren en de brace, gips is geen optie dat houdt niet langer dan vier dagen bij hem.. dan loopt ie als een gek door de kamer heen als een piraat met een houten poot! en maar bats, beng, boem, 
MOET ER AF!!! dus dat hebben we al twee keer gedaan om de pees rust te geven, was geen succes kan ik je zeggen....

Maar zonder operatie zal hij niet meer normaal kunnen functioneren, dus tja wat moeten we dan? Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat komen...
Tis al beter dan een amputatie van zijn been zoals eerst gedacht werd ivm de kanker etc.... Maar dit is toch ook wel wat hoor, niet zozeer voor ons zelf maar wel voor hem.... het is gewoon geen hond om stil te liggen en maar af te wachten..... :'(

gr,
esther
Door Fynn
#1423956
Ik las vandaag op de fotoridgebacklijst dat Buddy van Anne de brace heeft.
Ben jij lid v/d fotolijst?


Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door