Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#1424366
M'n moeder heeft 2 honden uit Spanje. Die verder helemaal gezond zijn.

Flaka van 2,5 jr een kruising podenco en Pop een kruising labrador van 3.5 jr.
Pop heeft eiegnlijk wel van mensen in huis gewoond maar toch geen leuk leven gehad en heeft ook neurotische trekjes al gaat het nu steeds beter.
Flaka heeft wel op straat geleefd maar is met ca 10mnd naar NL gekomen.

Flaka is een hond die op zich niet veel op heeft met eten, op zich wel apart want ze heeft toendertijd echt honger geleden.

Maar m'n moeder krijgt ze met geen mogelijk over op volledig vers. Want hoe dan ook Flaka krijgt overal flinke diaree van. Het enigste waar ze het goed op doet is Diner met een Rodi worst, en dan heeft ze ook geen diaree.

Ondertussen is ze al ruim 1.5 jr bezig om ze over te krijgen op kvv. Barf wilt Flaka helemaal niets van weten.
Als ze bv bij ons zijn en ik geef onze honden kvv op barf dan wilt ze het ook hebben. Voer ik haar stukjes uit de hand dan eet ze een hapje ervan, maar je ziet gewoon dat ze ervan grilt.
Met gekookt water overgieten dan gaat het redelijk maar dan krijgt ze evengoed na een paar dagen diaree en ze eet dan slecht.
Heb van de week (ze logeren nu hier) gekookt eendenhart gegeven met diner, en dit ging goed. Maar ja het is niet de juiste oplossing. Maar ze vind het wel super lekker!

M'n moeder heeft ook al een tijdje probiotica erbij gegeven maar ze blijft dan de diaree houden...

Iemand tips? Of ziet het erna uit dat ze toch niet overkunnen op kvv zonder diaree :'(
Door Happy Tail
#1424519
ik zou dan eerst eens na laten kijken waarom de hond altijd diaree krijgt. Diner en rodiworst is nu net iets wat echt niet geschikt is voor honden, maar dat weet je zelf ook.
als gekookt wel lukt, waarom bouw je dan niet op met gekookt vlees. steeds iets minder laten koken en dan lukt het wellicht wel.
hoe gaat het met pens, dat lijkt mij voor de meeste honden echt niet te weerstaan, geef dan wel de gemalen versie, want anders maak je het weer te moelijk.

ze moeten de smaak wellicht even leren waarderen en als je alleen te eten krijgt met extreem veel smaakversterkers en zout zoals rodi, dan is het natuurlijk best raar dat zoutloze hapje
Door Wendy (boxer gek)
#1424610
De diner is ze uit einelijk maar mee begonnen, omdat ze meer ten einde raad was.
Flaka werdt alleen maar magerder.....
In het opvang gezin waar ze zat kreeg ze brokken maar daar at ze ook heel slecht. Omdat het voor ons merk onbekend was dachten we eerst dat daar de oorzaak lag.
Dus langzaam aan over gezet op vers. Het rare is dus ook bij haar dat ze walgt van pens :-\ De meeste kvv die duidelijk naar pens ruiken moet ze ook niet...
Het is al bij de da na gekeken en daar is niet iets uitgekomen.....

Het rare is dat je haar bv wel blikvoer kan geven, daar heeft ze dus geen last van (m'n schoonmoeder heeft dit eenmaal aan die van ons gegeven, jee wat een stink scheten ze daar van lieten en over de diaree maar te zwijgen)
Ze is bv  wel dol op hert, kip, hart, eend zolang het maar goed door gekookt is. Maar ook dan gaat ze uiteindelijk na een paar dagen van aan de diaree. En het vocht wat uit het vlees lkomt moet je er al zeker weten niet aan toevoegen want das is het gelijk klaar...

Je zou juist verwachten van een ex straathond dat ze alles lusten...... Helaas niet dus
Door Happy Tail
#1424673
raar zeg dat ze geen pens blieft....
kun je dan niet mengen met blikvoer en zo langzaam meer vers gaan toevoegen? het lijkt mij nog steeds een verhaal van ik mis smaak/zout.

maar ik blijf het een raar idee vinden dat ze na een paar dagen aan de diaree gaat. zou het niet een vorm van ontgifting kunnen zijn, aangezien er met dinner en Rodi wel erg veel troep het lichaam inkomt.
Door Wendy (boxer gek)
#1424746
Ik had zelf ook het idee dat het van ontgiftigen kon komen maar hoe lang kan dat aanhouden.....
Want na een maand of 4 heeft m'n moeder het opgegeven. Want ze was het wel goed zat dat ze minimaal 3/4 keer per week 'smorgens dunne derrie van d'r laminaat kon halen.
Ze is toen begonnen met diner erbij te geven en toen ging het gelijk een stuk beter. Maar na verloop (maandje) van tijd ging het toch ook toen mis...
Nu staat ze dus ong. 3mnd op diner met rodi of blik en dat gaat tot nu toe super.
Maar m'n moeder staat er zelf niet achter. Want ze geeft gewoon liever kvv!

Van de week hier heb ik ze stiekem gekookt eendenhart gegeven met diner en dat ging prima, ik hoefde geen derrie te ruimen 'smorgens.

Ja dat van die pens snap ik ook niet...... Hier eten beide katten het zelfs. Moet zelfs met Misty uitkijken want als ze kans krijgt gaat ze er met een hele lamspens vandoor ;D
Door Xanadu
#1424778
Weet uit ervaring hoe vervelend het is (op de eerste plaats voor de hondjes, maar zeker ook voor de baasjes) die terugkerende darmproblemen. Mijn hondjes doen het na veel experimenteren behoorlijk goed op kvv en barf, maar het wil ook nog wel eens mis gaan. Ik geef dan een paar dagen darmclear van Groene Os en eigenlijk na de eerste dosis zie ik direct verbetering. Daarna blijft het doorgaans maanden goed gaan. Wellicht het proberen waard. Succes en een dikke knuffel voor Flaka en Pop.
Laatst gewijzigd door Xanadu op ma 23 nov 2009, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1425519
Ik zou eerst een keer grondig op parasieten laten testen, en dan vooral op giardia en zweepworm. En honden uit Spanje hebben ook nogal eens dingen als ehrlichiose en babesiose, waar dierenartsen lang niet altijd op testen.
Door Wendy (boxer gek)
#1426093
[quote="Mevroi Kruim"]
Ik zou eerst een keer grondig op parasieten laten testen, en dan vooral op giardia en zweepworm. En honden uit Spanje hebben ook nogal eens dingen als ehrlichiose en babesiose, waar dierenartsen lang niet altijd op testen.
[/quote]
Als ik het goed heb begrepen is ze hier toen op getest toen ze naar NL kwam en had ze het niet.
Maar het kan natuurlijk nooit geen kwaad om zelf de test eens te laten herhalen.[quote="Xanadu"]
Weet uit ervaring hoe vervelend het is (op de eerste plaats voor de hondjes, maar zeker ook voor de baasjes) die terugkerende darmproblemen. Mijn hondjes doen het na veel experimenteren behoorlijk goed op kvv en barf, maar het wil ook nog wel eens mis gaan. Ik geef dan een paar dagen darmclear van Groene Os en eigenlijk na de eerste dosis zie ik direct verbetering. Daarna blijft het doorgaans maanden goed gaan. Wellicht het proberen waard. Succes en een dikke knuffel voor Pop.
[/quote]
Je kan ook idd goed merken dat Flaka het zelf ook erg vind en is dan ook echt van de leg omdat dit gebeurt is. M'n moeder is wel iemand die gelukkig weet dat ze er zelf ook niets aan kan doen en straft er dan ook absoluut niet.
Die damclear van groene os dat lijkt me wel wat. Waar haal je die?

Iedereen super bedankt voor het meedenken :biggrin2:
Door bloemetje
#1426150
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Als ik het goed heb begrepen is ze hier toen op getest toen ze naar NL kwam en had ze het niet.
Maar het kan natuurlijk nooit geen kwaad om zelf de test eens te laten herhalen.Je kan ook idd goed merken dat Flaka het zelf ook erg vind en is dan ook echt van de leg omdat dit gebeurt is. M'n moeder is wel iemand die gelukkig weet dat ze er zelf ook niets aan kan doen en straft er dan ook absoluut niet.
Die damclear van groene os dat lijkt me wel wat. Waar haal je die?

Iedereen super bedankt voor het meedenken :biggrin2:
[/quote]

Ik zou ze nogmaals laten testen want het kan later alsnog de kop opsteken..
De groene os kun je bestellen bij medpets.nl
Door Xanadu
#1426217
[quote="Wendy (boxer gek)"]
Je kan ook idd goed merken dat Flaka het zelf ook erg vind en is dan ook echt van de leg omdat dit gebeurt is. M'n moeder is wel iemand die gelukkig weet dat ze er zelf ook niets aan kan doen en straft er dan ook absoluut niet.
Die damclear van groene os dat lijkt me wel wat. Waar haal je die?
[/quote]
Verschillende dierenartsen verkopen het en je kunt het ook via internet bestellen (bijv. www.nmlhealth.com of www.dursydog.nl).
Heel veel succes voor de arme Flaka.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door