Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#140739
Nog een vraagie....
Kan ik ook padden stoelen door de groente mix doen ? Zoals championgs ed ?
Door Lizzy
#140754
Champignons heb ik zelf nog nooit gegeven maar ik geef wel eens Shiitake paddestoelen. Ik zie dus niet in waarom champignons niet zouden kunnen! Paddestoelen bevatten veel vitamine B12 en E en zink.
Door laura
#142408
ik heb geleerd dat champignons zo niet goed zijn, net als rauwe bonen. Als het iets verhit zou zijn, zou het wel goed zijn!

Ik weet dat veel mensen ze zo wel eten, maar volgens mij is het niet goed.
Door laura
#142410
ik heb geleerd dat champignons zo niet goed zijn, net als rauwe bonen. Als het iets verhit zou zijn, zou het wel goed zijn!

Ik weet dat veel mensen ze zo wel eten, maar volgens mij is het niet goed.
Door laura
#142411
das ook stom, 2 keer. Ik kreeg de melding dat ie de pagina niet kon vinden. stuur je het nog eens krijg je deze zooi :-\
Door Ollie
#144317
??? Ik dacht dat champions giftig waren voor honden, heb ik ooit eens ergens gelezen!
Door Lizzy
#144326
Ik vraag me toch werkelijk af of dit zo is.... Ik geloof er namelijk niks van.

Als je op google zoekt, zul je niets vinden als je "champignons giftig hond" invoert.

Voer je in "mushrooms dogs" dan kom je op veel sites tegen dat sommige giftige paddestoelen OOK giftig zijn voor honden. En dat lijkt me meer dan logisch.

Ik heb op barfplaats champignons ingevoerd in de zoekoptie en zie daar ook ergens staat dat champignons niet goed zouden zijn (en ik zie ook groentemixjes waar wel champignons doorheen gaan). Maar er staat niet bij WAAROM.

Eerlijk gezegd? Volgens mij kun je prima wat champignons aan de hond geven. Zo heb ik ook ooit gelezen dat avocado ook giftig was voor de hond. Niets is minder waar. Avocado's zijn prima eetbaar voor de hond, behalve plant, pit en schil.
Door Ollie
#144333
Ja ik weet het verder ook niet, maar heb het ooit eens ergens gelezen! Dus ik voer het ook niet!

Ik weet wel zeker dat avocado's voor papegaaien heel giftig is, voor honden weet ik ook niet!
Door Lizzy
#144337
Ollie schreef: Ja ik weet het verder ook niet, maar heb het ooit eens ergens gelezen! Dus ik voer het ook niet!

Ik weet wel zeker dat avocado's voor papegaaien heel giftig is, voor honden weet ik ook niet!
Nou, als avocado giftig zou zijn voor honden (er bestaan zelfs brokjes op basis van avocado) dan zouden mijn honden allang dood geweest moeten zijn!
Door Ollie
#144348
Lizzy schreef:

Nou, als avocado giftig zou zijn voor honden (er bestaan zelfs brokjes op basis van avocado) dan zouden mijn honden allang dood geweest moeten zijn!
Ja dan gaat dat voor honden dus niet op! ;D

Maar ik durf het mijn ara's niet te geven, omdat het in vele vogelboeken staat dat het giftig is voor vogels!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door