Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#586321
Mijn oudje, Jory van 13 jaar, verliest de laatste tijd, ondanks regelmatige beweging, spiermassa.
Ze komt nu echt spierkracht tekort. Ze is al en paar keer van de trap gekukeld, zodat ze die nu alleen nu alleen nog neemt als ik haar aan de halsband vast houdt.
Ook is ze al een paar keer omgevallen als ik haar pootje optil om haar tuig aan te trekken, en ze ligt zo ongeveer in een spagaat als ze een minimale waterkant weer op moet klimmen.

Nu heb ik hier wel eens wat gelezen over een anabolenspuit om de spiermassa wat te doen toenemen.
Ik zit er sterk aan te denken om Jory die te laten geven.
Zitten hier bijwerkingen aan? En wat zijn juliie ervaringen met het resultaat, is het één prik en kunnen ze er dan weer een tijdje tegenaan, of moet het eerst een aantal keer herhaald worden?
Door *wendy*
#586325
Klein stukje uit een pb naar mij van iemand wiens hond ook anabolen heeft gebruikt.
Wij hebben er met Gandor ook aan zitten denken, maar omdat het gedrag van dominante reuen heel erg kan veranderen wil ik het op dit moment nog niet.
Bijwerkingen heb ik nog niet opgezocht voor mezelf, dus geen idee verder.

Hier het stukje:
heeft een lange tijd anabolen gekregen ivm herstellen , dat heeft wel geholpen maaaaaaar moet wel zeggen dat onze hond een beetje een afgeschreven hond is maar wel vrolijk door het leven gaat ennnn DAT is het belangrijkste !!
Hij heeft nog steeds last in de zin van dat hij altijd blijft lopen zoals hij nu loopt , zijn poot is aan de bill zo goed als gelijk qua spier opbouw maar onder aan de poot kan je heel goed het verschil zien qua spier opbouw .
Ik persoonlijk zou het wel proberen met anabolen bij je ventje , ik ken een hond (weet niet hoe het nu met die hond is ) maar die had totaal geen heupkommen en die kan sinds hij anabolen heeft ook weer goed uit de weg dusssssssssss , wie niet waagt wie niet wint , let wel op dat AL zeggen de da van niet ik wel vind dat anabolen iets verandert aan het gedrag van .......
Door oebaya
#586752
Bij gebruik van anabolen loop je het risico op agressie. Ik had een hond in behandeling met zeer ernstige HD, zo ernstig dat de dierenarts meteen inslapen eigenlijk beter vond. Toch gekozen om de hond een prettig leven te geven zo lang het nog pijnloos kan, want het dier was nog zeer jong. Ter ondersteuning spoot de dierenarts anabolen. De hond werd heel snel, erg agressief. Geen anabolen meer gespoten en binnen een paar dagen was van de agressie niets meer te bespeuren.
Het zal niet bij alle honden gebeuren, maar hou er rekening mee.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#586756
Bas heeft ook een tijdje anabolen gehad en zelfs hij kreeg last met zijn gedrag.... vond zichzelf erg stoer en viel uit naar alle honden die hij tegenkwam....... echt niet leuk. Sinds hij die anabolen niet meer krijgt is zijn gedrag weer zoals die van een newf moet zijn. En tja, ik vond het middel dus ergerd dan de kwaal hoewel de kwaal bij lange na niet opgelost is zo...
Door Peet
#586774
Goh, hier sta ik van te kijken, ik had er nog nooit van gehoord. De enige bijwerking die ik ken van anabolen is een kans op verhoogde bloeddruk. Beau krijgt ook zo'n 2 tot 3 anabolenprikjes per jaar, maar gelukkig heb ik niets aan zijn gedrag gemerkt. Hij wordt juist steeds relaxter...maar ja, dat zal de leeftijd wel zijn, denk ik... ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#589672
Ik heb het vanmiddag met de da overlegd. Ze vond dat Jory inderdaad een "ingevallen kontje" had.
Ze heeft een spuit anabolen gekregen, over 3 weken moeten we die herhalen.
Ik ben beniewd of het haar weer wat meer kracht gaat geven!
Door ziggyguapa
#1424021
Hallo allemaal,
ben vandaag met mijn hond naar da moeten gaan omdat ze op 3 poten liep. Ze neemt al een paar jaar Elthyrone voor haar schildklier probleem en vanaf dit jaar is er serieuse spierafname waardoor ze regelmatig mankt.
Vandaag heeft ze dus een anabole spuit gekregen,3 weken later zou ze terug een spuit krijgen.
Nu is mijn vraag of er bijwerkingen zijn, ik heb gelezen dat er gedragsverandering zou kunnen zijn,is dit ook bij een teef?
Andere reacties is altijd interressant om te lezen?

Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Door choopy
#1424025
ziggyguapa schreef: Hallo allemaal,
ben vandaag met mijn hond naar da moeten gaan omdat ze op 3 poten liep. Ze neemt al een paar jaar Elthyrone voor haar schildklier probleem en vanaf dit jaar is er serieuse spierafname waardoor ze regelmatig mankt.
Vandaag heeft ze dus een anabole spuit gekregen,3 weken later zou ze terug een spuit krijgen.
Nu is mijn vraag of er bijwerkingen zijn, ik heb gelezen dat er gedragsverandering zou kunnen zijn,is dit ook bij een teef?
Andere reacties is altijd interressant om te lezen?

Groetjes Gerda
Ik heb het vorige week met mijn DA over gehad.
Ik ga bij DJilly eerst Spiersupport van Groen Os uitproberen. Dit is een homeopathisch middel
Djilly heeft in april een leverontsteking gehad en het middel wordt afgeraden bij leverindicaties.
Helaas heeft ze toch deze week weer een leverontsteking opgelopen, ondanks dat ze niks gehad heeft.

Verdere bijwerkingen weet ik niet, omdat ik dit middel dus niet ga gebruiken, ivm de lever
Door Lizzy
#1424202
ziggyguapa schreef: Hallo allemaal,
ben vandaag met mijn hond naar da moeten gaan omdat ze op 3 poten liep. Ze neemt al een paar jaar Elthyrone voor haar schildklier probleem en vanaf dit jaar is er serieuse spierafname waardoor ze regelmatig mankt.
Vandaag heeft ze dus een anabole spuit gekregen,3 weken later zou ze terug een spuit krijgen.
Nu is mijn vraag of er bijwerkingen zijn, ik heb gelezen dat er gedragsverandering zou kunnen zijn,is dit ook bij een teef?
Andere reacties is altijd interressant om te lezen?

Groetjes Gerda
Bij honden met hart of nierproblemen, moet je uitkijken met anabolen. Dan kan het middel wel eens erger zijn dan de kwaal. Ik heb aan mij hond niks gemerkt, qua gedragsveranderingen. Helaas hielp het middel ook voor geen meter, dus hier schoot het niet op. Wat is de oorzaak van de spier-afname?
Door irmaa
#1424371
Jaren geleden  heb ik 2 x een anabolen injectie laten zetten bij mijn hoogbejaarde leonbergerreu,  eerste keer hielp het zeer goed, 2x keer minder. Heb geen gedragsveranderingen gezien,
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1424380
toen paap (mijn vorige dalmaatje) anabolen kreeg werd ik door de d.a gewaarschuwd dat het ook tumoren in de hand kan werken..
hij is later gestorven aan een hersentumor.
mijn oude kat kreeg ook anabolen en die stierf aan een maag tumor..
of t toeval is?
ik weet t niet..
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1424487
Het is al even geleden (oud topic) maar ik heb toen zelf geen gedrags veranderingen gemerkt bij Jory. Ook lichamelijk heb ik geen bijwerkingen gezien.
Ze is er toen echt stukken van opgeknapt voor wat betreft bespiering en het slechte lopen.
Het schijnt vooral een belasting te zijn voor de lever en eventueel aanwezige tumoren kunnen er harder door gaan groeien. Tja, soms moet je kiezen uit 2 kwaden, en ik heb toen gekozen voor kwaliteit van leven.
Door ziggyguapa
#1424699
Lizzy schreef: Bij honden met hart of nierproblemen, moet je uitkijken met anabolen. Dan kan het middel wel eens erger zijn dan de kwaal. Ik heb aan mij hond niks gemerkt, qua gedragsveranderingen. Helaas hielp het middel ook voor geen meter, dus hier schoot het niet op. Wat is de oorzaak van de spier-afname?
de spierafname komt door het medicijn voor haar schildklier (Elthyrone)
ik had ook zoiets van beter kort en vinnig leven dan constant mank lopen!
Ze doet nu agilty bij de veteranen en ze doet het zo graag,van zodra ik met haar niet zou kunnen lopen treurt ze weg en iets anders nu nog aanleren is voor haar geen optie want dat is voor haar stress(denk dat die stress ook door haar schildklier komt)

groetjes Gerda
Door pallas
#1424793
ziggyguapa schreef: de spierafname komt door het medicijn voor haar schildklier (Elthyrone)
ik had ook zoiets van beter kort en vinnig leven dan constant mank lopen!
Ze doet nu agilty bij de veteranen en ze doet het zo graag,van zodra ik met haar niet zou kunnen lopen treurt ze weg en iets anders nu nog aanleren is voor haar geen optie want dat is voor haar stress(denk dat die stress ook door haar schildklier komt)

groetjes Gerda
Didot gebruikt nu thyroxal en daar staan geen bijwerkingen zoals spierafname bij.
Kan het niet zo zijn dat ze niet goed ingesteld is op de medicatie? Bij teveel kan er volgens mij wel spierschade ontstaan.
Ik kan helaas geen info vinden over dit middel er honden, dus zeker weten doe ik het niet :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door