Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#142306
Jonas zijn nagels moeten weer nodig worden geknipt. Dit is geen lolletje! Als pup onderging hij het allemaal nog goed, maar die nagels werden steeds dikker en hij vond het steeds minder leuk. Ik heb hem mbv de clicker al zover gekregen dat ik de 'tang' om de nagel kan doen, maar zo gauw hij in de gaten krijgt dat ik echt wil knippen (heb zowat twee handen nodig), is hij weg.
Vijlen laat hij wel toe, maar begin daar maar eens aan bij die bassetten-nagels. De laatste keer heb ik hem bij zijn borst omhoog getild en mijn broer de nagels geknipt. Dat ging op zich redelijk goed, maar ja, dan moet je altijd met z'n tweeen zijn.
Iemand nog goeie tips??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#142309
Heb je wel een goede nageltang? Ik heb nog nooit twee handen nodig gehad om een nagel te knippen, ook niet bij grote, dikke nagels. Ik ga dan trouwens altijd stukje bij beetje een beetje zigzaggend te werk. Zeker bij donkere nagels waarbij je het leven niet ziet zitten.
Door Elise
#142320
Spike stelt zich ook altijd onwijs aan als de nagels moeten worden geknipt. Gelukkig is het bijna nooit nodig, alleen dat nageltje aan de binnenkant van zijn voorpoten moeten worden geknipt. Nu had ik altijd zo'n tang die werkte op de manier van een guillotine, die vond hij dus echt niks, poot weg trekken ed. Ik heb nu een andere tang gekocht en die vindt hij geen probleem, ziet er zo uit ongeveer

Afbeelding

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het werkt voor Spike
Door Cathelijn
#142325
mmm, ik dacht toch dat de tang die ik heb goed was, maar ga er nu nog maar eens goed naar kijken (lijkt wel op die op het plaatje) Dan kunnen we dat vast uitsluiten (of een nieuwe tang halen). Zijn nagels zijn echt erg dik en voor zigzaggend knippen heb ik de tijd niet (hij wil meteen zijn poot terugtrekken, bedoel ik). Gelukkig heeft hij geen zwarte nagels en kan ik goed zien waar ik knip. Liever wat te weinig dan te veel eraf...
Ik ga die tang nog eens uittesten op een stukje hout ofzo, of die nog wel scherp genoeg is..
Door lekker kort
#142328
Zet de hond op een verhoging sta je er zelf ook beter voor, de poot pakken en knippen en dat knippen niet langzaam maar in één keer flats, en ja Bassets vinden het niet leuk
Door Lupa
#142334
net zoals fritz zegt de hond op een tafel of iets dergelijk zetten, voetje vast pakken en in een keer snel knippen. is je tang wel groot genoeg?

als je een te kleine tang hebt vouje dan de nagel dubbel en dat kan oijn doen.
Tip snel en cordaart de hond merkt dan bijna niks ervan
Gebruikersavatar
Door Binno
#142362
Elise schreef: Nu had ik altijd zo'n tang die werkte op de manier van een guillotine, die vond hij dus echt niks, poot weg trekken ed. Ik heb nu een andere tang gekocht en die vindt hij geen probleem, ziet er zo uit ongeveer

Afbeelding

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het werkt voor Spike
Tegen het advies van de dierenwinkel in ::) heb ik me ook zo'n model aangeschaft. Vind ik persoonlijk ook veel handiger omdat je sneller kan knippen en de hond minder tijd heeft om steeds zijn poot weg te trekken.
Eén van onze honden (maltezer) is ook zo'n tegenspartelaar als het om nagelknippen gaat en ik leg hem dan altijd op zijn rug om zijn nageltjes te knippen. Maar ja, da's dan ook wel zijn favoriete houding... ::) ;D
Door Cathelijn
#142381
tja, helaas voor mij is een maltezer iets makkelijker hanteerbaar dan een basset. Het rugliggen hebben we al geprobeerd... :( De tang is nog scherp en goed hanteerbaar, dus het lijkt me toch een gedragsprobleem (misschien wel van mij). Ik probeer al zo snel mogelijk te knippen, maar wil wel goed knippen... De tafel is een mooie tip, maar daar probeert hij dan vanaf te springen. Pfff... ik bel mijn broertje wel weer of hij kan komen helpen. Bedankt voor het meedenken!
Door jeanne
#142382
Fritz schreef: Zet de hond op een verhoging sta je er zelf ook beter voor, de poot pakken en knippen en dat knippen niet langzaam maar in één keer flats, en ja Bassets vinden het niet leuk
Nou, Freule vond het ook nooit zo'n pretje. Was altijd een heel gedoe. Maar toen ben ik haar op de trimtafel gaan zetten of in bad en dan hups, nie mawwe, knip knip knip, klaar was klara. Dus net wat Fritz zegt, je moet niet gaan zitten hannessen en twijfelen met knippen. Hup, knip, klaar!
Bes vind het niet erg, en Sil vind het ook niet erg, om de nagels te knippen. Niet te veel poespas ervan maken.
Maar de basset van mijn vriendin, een teefje, die heeft ook zulke dikke brede nagels, dat mijn grote nageltang er maar net omheen past. En ze zijn werkelijk keihard, dus ik geloof je wel hoor, dat je er moeite mee hebt. Zij komt ook altijd hier om de nagels te laten knippen en dan zet ik de hond in bad (moet toch gewassen worden) en dan pak ik 1 poot en vrouwtje houd de kop vast en ik zeg dan JA, en dan knip ik in een keer de nagel en zij houd de kop vast. Omdat de tang er maar net omheenpast, is het niet zo'n lekker gevoel bij deze hond. De kop houd ze vast omdat ik anders de neus ertussen heb zitten ;D en ze zijn hard hoor, die nagels!
Door Lupa
#142384
hond op tafel en de votje vast als hij het los wil niet aan toe geven gewoon blijven vast houden in wat voor soort houdingen hij zich ook wurmt.
op een bepalde moment zal die ondekken dat hij toch geen kant op kan.
leg op de tafel wel een handoek of zo ivm het uitglijden, en doe het de eerste keer toch met iemand erbij die houd dan de achetrkant goed vast, niet op de rug gewoon laten staan!
Door Cathelijn
#142387
he Jeanne, woon je een beetje in de buurt?? ;)
Hij heeft inderdaad erg dikke nagels en soms heb ik niet genoeg kracht in 1 hand. Ik ga jullie tips een uitproberen en mijn broer laten knippen - die is een stuk sterker!
Door gonny
#142395
Ik heb dus al eerder een dog gehad en bij haar knipte ik 1x in het leven!! :'(
Jemig dat was echt een potje vrijworstelen eer ik haar nagels had geknipt!!!! ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#142398
Peet schreef:

Herders ook niet hoor.....Afbeelding
Rottweilers ook niet... ::)
Enne Lupa, tussen haakjes, waarom niet op de rug?
Bij ons worden ze allemaal al liggend geknipt.
Als ik dat bij onze maltezer al staand probeer, dan spartelt hij zo erg dat hij zijn pootjes gegarandeerd breekt, of op zijn minst zichzelf erg pijn doet...? :-\
Door Erna
#142404
Zodra ik de nageltang pak vliegen 2 van de 3 bassets alle hoeken in.

Met 3 handen moeten ze in de houdgreep genomen worden en de 4e hand die knipt. Gillen doen ze er ook bij, zodat de buren komen vragen of ze mee mogen eten met de BBQ met speenvarken. Snel knippen maakt geen enkel verschil, ze gillen alles bij elkaar.

Bassets zijn toch een slag apart met nagels knippen. De 5 spikkels hebben nergens last van en laten gewoon nun nagel knippen. 1 basset ligt ook relaxed haar manicure te ondergaan maar die andere twee......Drama's!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door