Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Steef
#1421736
Hallo allemaal,
Mijn lieve kater van 17 jaar oud heeft al een paar maanden suikerziekte. Hij krijgt carnibest voor de diabetische kat en daar doet hij het super op!! Nu heb ik sinds ruim een week een probleempje: hij heeft ontzettend last van haarballen en spuugt dan veel water met haren uit. Vorige week had hij ook een dag last  van ontlasting dat hij niet goed kwijt kon. Weet iemand wat ik hem evt. kan geven?
Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Steef op do 19 nov 2009, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door barbarella
#1421751
Ik krijg vast iedereen over me heen, omdat het geen versvlees product is, maar onze oude katten van 16 en 19 hadden veel baat bij Whiskas antihaarbalsnoepjes... Ik kon echt duidelijk verschil merken. Ik weet alleen niet zeker of het kan bij een kat met suikerziekte.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1421754
als 1 van  mijn katten teveel last van haarballen heeft en deze zelf niet goed wegkrijgt, geef ik haarbalpasta.
volgens mij zitten daar wel koolhydraten in, dus das voor een diabeteskat niet zo geschikt mss. mss toch even de dierenarts om advies vragen.

haarbalsnoepjes doen hier meer kwaad dan goed; veel stinkende stront, maar nog steeds haarballen.
Door Too
#1421823
Welkom op Barfplaats! :)

Fijn dat de oude heer t zo goed doet op vers.

In geval van fikse haarballen geef  ik ook pasta, verder staat er voor de [binnen] dames iets te grazen, dat wil ook wel s helpen
Succes!
Door Steef
#1422608
Heel erg bedankt voor de reacties! Maar hij mag idd geen koolhydraten hebben, ik had gehoord dat schapenvet zou kunnen helpen maar ik weet eigenlijk ook niet of dat mag. (is toch ook natuurlijk en van een dier?) Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Groetjes...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1422626
dat kan mogelijk iets zijn in het geval van constipatie, maar dan wel voor onbewerkt schapenvet kiezen. dus niet van die blokjes van de hondenafdeling van de dierenwinkel. maar eigenlijk ben ik er niet zo voor.
probeer eerst of je het op kan lossen met kattengras. dat eten katten op om het braken makkelijker te maken, dus haalt mogelijk de haarballen er ook mee uit.
Door Mevroi Kruim
#1422651
Hier ook in geval van nood haarbalpasta. Schapenvet wordt alom aangeprezen als wondermiddel voor weetikveel maar een onderbouwing daarvan heb ik echt nog nooit gezien. Ik zie er het nut niet van in.
Wat we bij de paarden geven als ze verstopping hebben is paraffine. Dat is minerale olie die door het lichaam niet opgenomen wordt en alleen door de darmen fietst en idealiter de obstructie meeneemt. Je zou je da kunnen vragen of dat een optie is. En anders zou psylium kunnen helpen, dat zijn plantaardige vezels die enorm veel vocht kunnen opnemen en dan een soort gelei vormen die als een tuitenrager door de darmen gaat. Moet het wel een vorm zonder koolhydraten zijn, ik weet zo ff niet of dat in de handel verkrijgbaar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door