Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1141629
Mijn boxer van 7 jaar heeft van da carprodyl 50 mg gekregen ivm artrose in de voorpoten.
Ik ben nu terug op 1,5 per dag en ga terug naar 1 per dag.
Ik ga Corta RX geven ipv de glucobest.
Nu heb ik pijn compositum en Teunisolie besteld
Dacht dat hij daar baat bij zou kunnen hebben en evt van de pijnstillers af zou kunnen komen.
Klopt dit of heb ik niet op zitten te letten.

Hoe lang duurt het voordat de pijn comp. werkt? en de teunisbloemolie??
En de Corta? Week of 6 zeker?

Is de carprodyl beschadigend voor de maag?
#1142110
Nou, ik zal maar reageren dan, het blijft zo stil hier  ???
Eigenlijk heb ik niet eens antwoorden voor je, behalve dan dat je groenlipmossel kunt geven om de maagwand te beschermen tegen de nadelige invloeden van de pijnstillers.

Ik geef mijn hond duivelsklauw als natuurlijke pijnstiller en doils atrose, vooral dat laatste doet het wel goed.

Succes ermee en beterschap voor je hond!!
#1145805
Zie de lijst die ik voor de artrose geef in het bericht: dosering Zeel...

Ik heb goede ervaring met pijncompositum en heb het een hele tijd als enige pijnstilling gegeven en zelfs een hele tijd niet. Ben er net meer mee begonnen. Heb denk ik nu ongeveer een week nodig voor resultaat. Als hij het regelmatiger krijgt, dan werkt het ook incidenteel bij hem. Dus vier dagen niets nodig. Opeens pijn en dan eenmalig of twee maal geven en dan werkt het toch gewoon.

Groene lipmossel en glucosamine in combi met chondriotine en msm (msm is ook pijnstillend) kan ik wel aanbevelen. Pijn compositum ook, maar werking verschilt per hond. Moet je zelf even uitproberen.

Carprodyl/rimadyl heeft hier tot maagbloedingen en zweren geleid, idem voor metacam (alleen gestopt voordat het zo ver kwam, bij de eerste verschijnselen van misselijkheid al). Maar velen krijgen het lange lange tijd zonder problemen.
#1145806
oh ja mij is gezegd liever borageoil dan teunisbloem. Beiden hebben gammalinoleenzuur, maar borageoil zou beter bij gewrichten helpen en teunisbloem beter bij menstruatieklachten. Maar goed dat is mij verteld... (wel door een betrouwbaar iemand met redelijk wat verstand ervan).
#1147042
RoLa schreef: Bedankt voor je reactie...
Dan zal ik eens borageoil gaan opzoeken.
Last van menstruatie klachten heeft mijn REU gelukkig helemaal niet ;D ;D ;D
Wellicht maak ik m zelf dan maar op :D

Zo is het hier ook gegaan ;D ;D ;D (helpt wel voor een betere menstruatie).
Let op, niet iedereen is tevreden met borageoil, zou het inderdaad maar even goed opzoeken ;)
#1411531
Venus mijn labrador van 10 jaar heeft artrose in alle vier haar voetjes en spondylose in haar rug. Zij krijgt comfort arthrix plus sinds 2,5 jaar geleden eerste half jaar in combinatie met chiropractie en accupunctuur (toen kwam ze als herplaatser bij mij, voorheen geen behandeling gehad). Dit werkte afdoende tot een half jaar geleden haar klachten moeilijker bewegen,pijn weer terug en kreeg ze acute iso Joint erbij dit hielp niet helemaal afdoende en ben nu met pijn compositum begonnen sinds een week en hiermee is ze weer de oude. Ze krijgt 1/3 van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
#1420896
Nou vraag ik me af...moet je al deze dingen samen geven en werkt het elkaar dan niet tegen? Bv mijn hond krijgt standaard elke dag stride glucosamine poeder. Maar ook elke dag previcox pijnstilling. Daar wil ik eigenlijk vanaf. Dus daar zoek ik een homeopatisch vervanger voor. Als ik dan pijncompositium geef naast de stride en groenlipmossel voor het versterken van de maagwand, ben ik er dan? Of moet ik daarnaast nog duivelsklauw oid geven?
Nog even een totaal andere vraag maar wel op het gebied van artrose...mijn hond krijgt dus pijnstilling maar loopt toch nog kreupel ( beetje zo´n rappersloopje  ;)) . Nu heb ik het idee dat hij geen pijn of last heeft. ( als hij echt pijn heeft gaat hij heel langzaam lopen) mensen met een hond die artrose heeft herkennen jullie dit? Dat het lopen dus anders blijft ook al gooi je er behoorlijk wat pijnstilling tegenaan. Vind het zo moeilijk inschatten of het nu pijn is of niet.
#1421368
Nou ja zoiets bedacht ik me laatst toen ik hem al kreupelend het park door zag rennen... :P het zag er niet uit als pijnlijk, die periodes heeft hij ook wel maar dan gaat hij megalangzaam en sleept zich een beetje voort. Ben blij dat jij bevestigd wat al een beetje rondzweefde in mijn hoofd!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door