Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lianneke
#1420977
Hallo,
Mijn vraag is hoeveel voeding heeft een pup van5 maanden nodig die uiteindelijk z,on 60/65 kilo gaat wegen.
Nu krijgt hij nog 5% van het huidige gewicht, Dat is nu 30 kilo. Maar ik denk dat die procenten nu misschien naar beneden bijgesteld moeten worden omdat het anders teveel wordt? Ik kan zn ribben nog goed voelen maar er komt wel wat vet op nu.
Wie weet bij welke leeftijd je ongeveer weer naar beneden gaat met de procenten?? Hij eet trouwens KVV en af en toe een Barf dag.
Groetjes, Lianne
Laatst gewijzigd door lianneke op wo 18 nov 2009, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door irmaa
#1420979
Denk niet dat het met leeftijd te maken heeft het is meer kijken en voelen , als jij denkt dat hij te dik wordt, dan moet je iets minderen.
Het is uitproberen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1420980
Vaak zie je met een maand of 6 een verzadeging optreden, of wat je al zegt, dat er wat vet op komt te staan. Vanaf dat moment kun je de hoeveelheden voer minder hard mee laten stijgen met het gewicht van de hond. Hoeveel dat precies is dat verschilt per hond en gaat puur op zicht en gevoel.
Door **Jolanda**
#1421105
Op het forum word heel vaak gezegt: voer op het oog.
Dus als jij denkt/merkt dat hij te dik aan het worden is, ga je wat minder geven. Merk je straks dat het toch te weinig is omdat hij magertjes word, dan geef je weer wat meer.
Door tt-tjes
#1422105
[quote="Angelique"]
Vaak zie je met een maand of 6 een verzadeging optreden, of wat je al zegt, dat er wat vet op komt te staan. [/quote]

Chendo is nu 6 maanden en hij krijgt idd ook wat vet op de ribben. Ik ga nu zijn percentage naar beneden brengen om te kijken hoe dit gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door