Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1420954
Hoi allemaal,

Onze jongste is inmiddels bijna 8 maanden oud en groeit gestaag en netjes. Gemiddeld gewicht voor ons type hond is 30 tot 34 kilo, afhankelijk van de grootte. Zij weegt nu 25 kilo. Omdat het onze eerste pup is die we helemaal op basis van vlees en barf voeden, vind ik het bijzonder om te zien dat er nu al zo'n groot verschil is te zien tussen haar en haar zusjes. Zusjes lijken wel een maand ouder, voller vacht etc. Rhea, onze oudste hebben we vanaf een maand of 9 eigenlijk pas rauw laten eten, daarvoor brokken dus is geen goed vergelijkingsmateriaal. Ik vroeg me nou af met hoeveel maanden zeg maar Lisa en haar zusjes ongeveer gelijkgetrokken zijn? Wat jullie ervaring hierin is.

Ik wist niet dat het verschil zo groot zou zijn namelijk. En wat een troep brokken dus zijn  :biggrin2: ;D

grtz,
Elles

Afbeelding
Door Lizzy
#1420981
In Angelique haar handtekening stond altijd "goed bereid kost even tijd". Waarmee ze ook doelde (toch Angelique?) op de ontwikkeling van de hond. Het duurt langer, voordat ze "af" zijn. En voor mensen die graag vroeg beginnen met showen, kan dat wel eens een nadeel zijn. Maar ja, als ze dan eenmaal af zijn....... Dan zijn ze dus mooier af dan brokkenhondjes. Gespierder, strakker, vitaler, etc.
Door rheawithpixels
#1420985
Haha, ja ik weet het. Ze heeft al eens gezegd dat haar hond dan als een puppie in de jeugdklas stond  ;D
Stond zelf recent ook met een baby in de puppieklas  ;D ;D
Het is niet zo dat ik ongeduldig ben hoor. Vind het gewoon een bijzonder iets om waar te nemen.
Laatst gewijzigd door rheawithpixels op wo 18 nov 2009, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1420988
Ik heb precies het zelfde meegemaakt./. Toen Kain een week of 10 was, waren zijn broertjes een dikke kilo zwaarder..
Ik wist nog niet dat een vlees hond langzamer groeide dan een brok hond.
Van mijn kant was het wel even beetje paniek.. Omdat ik dacht dat Kain iets te kort kwam.

Maar als ik foto's bekijk van zijn broertjes, dan ziet Kain er ondanks dat ie wat lichter van gewicht is er stukke beter uit!
Door Lizzy
#1420990
rheawithpixels schreef: Haha, ja ik weet het. Ze heeft al eens gezegd dat haar hond dan als een puppie in de jeugdklas stond  ;D
Het is niet zo dat ik ongeduldig ben hoor. Vind het gewoon een bijzonder iets om waar te nemen.
Ja, dat is het ook. Linga groeide trouwens vrij normaal. Maar ze had onwijs veel langere poten dan de rest van haar broertjes en zusjes. Ze leek wel een langpootmug. Ze was ook niet dikker te krijgen. Veel van haar broertjes en zusjes hadden veel meer spekkies. Ze zag er wel super gezond en vitaal uit maar ze bleef heel lang een slungelige puber. Toen ze eenmaal geen puber meer was, was Erna (haar fokker) volgens mij aangenaam verrast door haar verschijning :)!

(foto in mijn handtekening)
Door rheawithpixels
#1420991
Moet ook zeggen dat er 2 lijnen in haar zitten. De vader is wat potig en zijn figuur heeft dus ook onze oudste hond. (ze hebben beide dezelfde vader). Onze jongste heeft een hele slanke drukke moeder en denk dat zij ook meer haar figuur heeft. En dan met het vlees erbij  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1421000
Daar stond dat inderdaad voor ja :biggrin2:  

Wanneer ze gelijk komen is moeilijk te zeggen....als ze ooit gelijk komen, want tegen de tijd dat jouw wuppie op haar top is kan broketende zus alwel vierkant op haar retour zijn.
Hier enkel 100% vers-etende zusjes en de verschillen in groei, vachtstadium, formaar enz. zijn alsnog significant.
Stukje aanleg legt toch ook een flink stuk gewicht in de schaal en dat stukje aanleg zorgt ervoor dat de ene hond met 1,5 jaar staat te schitteren in de showring en de ander pas met 2,5 gaat opvallen. Is lastig met een teefje, geef ik direct toe, maar het zij zo, het is maar show.  
Door Juul
#1421002
Ik zag met een jaar oud, niet heel veel verschil tussen Falco en het ene broertje . Andere broertje wel, maar was al met 7 mnd gecastreerd, dus daar kan  het ook aan liggen.
Hij is wel heel lang een slungelige puber geweest, begint nu met 2 jaar pas een beetje uit te zwaren. Wat Lizzy zegt herken ik wel, heel lange poten en niet dik te krijgen.
Door rheawithpixels
#1421006
@ Angelique:

Je kent Lisa's moeder Keesje. Is vrij klein en iel ding, weegt ook maar 28 kilo. Denk dat onze Lisa ook niet meer dan 28 kilo gaat wegen. Ze is altijd in beweging en eten is haar grootste hobby  ;D
Haar zusjes lijken meer op Nikan. Wat lager en potiger zoals Rhea.

Wij zijn de enige uit het nest met teefjes die haar vers geven. De rest rommelt wat aan  :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1421018
rheawithpixels schreef: Moet ook zeggen dat er 2 lijnen in haar zitten. De vader is wat potig en zijn figuur heeft dus ook onze oudste hond. (ze hebben beide dezelfde vader). Onze jongste heeft een hele slanke drukke moeder en denk dat zij ook meer haar figuur heeft. En dan met het vlees erbij  ;D
Uhh, dat is bij de meeste honden die niet uit inteeld verkregen zijn zo :biggrin2: lijntje van pa en lijntje van moe, vandaar ook het aanlegverschil bij de verschillende pups waar je met je voer gewoon geen invloed op hebt.
Door Red_Hunter
#1421020
Harmony is ook minder af dan haar zusjes, en helaas heeft dat waarschijnlijk wel haar laatste jeugd cac gekost.
De eerste 2 had ze al vroeg gehaald, toen ze net in de jeugdklas stond en dat kwam volgens mij omdat Harmony gelijkmatig opgroeide en de rest in de jeugdklas met slungel poten stond. Helaas hebben de andere haar ingehaald w.b.t. de volwassenheid en zo heb ik waarschijnlijk mijn laatste punt niet gehaald.  :'(
Volgend jaar maar een tijdje thuis houden en dan hopen dat ze er wat volwassener uit gaat zien en wel de show kan stelen.

Groetjes Trudie
Door rheawithpixels
#1421022
Angelique schreef: Uhh, dat is bij de meeste honden die niet uit inteeld verkregen zijn zo :biggrin2: lijntje van pa en lijntje van moe, vandaar ook het aanlegverschil bij de verschillende pups waar je met je voer gewoon geen invloed op hebt.
Ehm...ja....ze komen uit een  broeder-en-zuster-liefde vrije lijn  ;D :biggrin2:
Laatst gewijzigd door rheawithpixels op wo 18 nov 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1421026
rheawithpixels schreef: @ Angelique:

Je kent Lisa's moeder Keesje. Is vrij klein en iel ding, weegt ook maar 28 kilo. Denk dat onze Lisa ook niet meer dan 28 kilo gaat wegen. Ze is altijd in beweging en eten is haar grootste hobby  ;D
Haar zusjes lijken meer op Nikan. Wat lager en potiger zoals Rhea.

Wij zijn de enige uit het nest met teefjes die haar vers geven. De rest rommelt wat aan  :-X
Lekker laten rommelen en vooral niet het vergelijk mee aangaan :-X

Ik kan me niet heugen Keesje ooit live gezien te hebben  :-\ en fotoos zijn altijd wat verradelijk met die haardossen, maar generaal gezien is jouw familie wat lichter van bouw dan mijn familie. Maar dat gegeven is dus erfelijk bepaald en niet te beïnvloeden door middel van voeding.
Door rheawithpixels
#1421031
Angelique schreef: Lekker laten rommelen en vooral niet het vergelijk mee aangaan :-X

Ik kan me niet heugen Keesje ooit live gezien te hebben  :-\ en fotoos zijn altijd wat verradelijk met die haardossen, maar generaal gezien is jouw familie wat lichter van bouw dan mijn familie. Maar dat gegeven is dus erfelijk bepaald en niet te beïnvloeden door middel van voeding.
Neuh, ze is al een hele tijd niet meer showwaardig. Zit geen haardos meer op  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door