Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Muisje
#1420252
Sinds Jack gecastereerd is, is meneer flink aangekomen. We zijn op dit moment druk bezig om hem weer op
een normaal gewicht te krijgen. Jack staat sinds een tijd ook weer gewoon op brok. We zijn van Nijmegen naar
Haarlem verhuist en mijn bij mijn vaste vlees leverancier kan ik niet meer komen.
Ik kom nog wel geregeld in Nijmegen hoor, maar ik kom zaterdag pas rond 7 uur daar en steeds bestellen en het
niet op kunnen halen heeft ook geen zin. Nu hebben mijn ouders en zus het steeds gehaald maar die hebben
geen grote vriezer dus het begon een probleem te worden.

Nu vroeg ik me wel af, als ik Jack weer op vlees zou zetten! Zou het dan ook makkelijker zijn om hem te laten afvallen.
Jack doet het goed op brok hoor heb er niet echt spijt van hem weer op brok te hebben gezet maar hij moet wel
echt afvallen en we doen nu veel met hem (fietsen, veel achter de ballen aan laten gaan, frisbeen enz)
Nu weet ik dat vlees gewoon goed voor hem is, maar als dit hem nu echt zou helpen makkelijker af te vallen dan wil ik
echt wel weer terug op het vlees...

MVG Suus
Door **Jolanda**
#1420268
JA!!!

Gewoon terug op vers, of dat nou kvv of barf is. Hier zitten nooit echt dikmakers in zoals in brokken.
Klein voorbeeld: mijn BCreu was gewoon aan de dikke kant; hij krijgt vers en is nu eigenlijk ietsje te mager waardoor ik hem moet bijvoeren.

Dus het helpt zeker om over te stappen op vers.
Misschien dat je via het forum mensen kunt leren kennen uit de buurt die je kunnen helpen aan adressen. ;) Of waar je samen mee kunt bestellen.
Door pallas
#1420275
Brááf.... vleesje erin :)


En nou ff zonder dollen:
Alvallen met Barf is veel makkelijker . ja kan nl zelf de keuze maken wat je hem precies geeft .
Zo kan alleen de keuze voor magerder vlees en iets meer groente er al voor zorgen dat je hond afvalt, zonder dat je hem hoeft uit te hongeren. Verder krijgt ie dan ook altijd alles binnen qua vitaimines en mineralen. Dan blijft je hond lekker fief en fit en dan nog een beetje extra bewegen, dan is ie zo weer strak in 't pak :)

Brokken ....das toch gewoon niet de goede weg naar een gezonde hond . maar dat wist je al ;)
Door Muisje
#1420285
Barf wil ik zelf (nog) niet. Kunnen hier bijna niks krijgen ook geen kippen/eenden nekken:S
Natuurlijk heb ik ook nog geen vleesleverancier maar geen enkele slager kan of wil er aankomen:S
KVV vind ik zelf wat veiliger en dan kan hij ook weer aan het rauwe voedsel wennen.

Ik ga even rond neuzen op de site opnieuw naar alle merken! en leveranciers !Misschien al tips (erg fijn)
Door Nadia
#1420291
Bij de AH (en nettorama) is smuldier te krijgen. Das een complete KVV.
Wellicht is in de buurt ook nog carnibest te krijgen..
Door **Jolanda**
#1420298
en de c1000 heeft ook smuldier  ;)

Ik zou zeggen: doe een oproep in de 'vraag- en aanbod'. vraag of er meer mensen bij jou in de buurt kvv kopen, waar ze dat kopen en of je mee kunt bestellen om zo samen van korting te profiteren  ;)
Door Muisje
#1420306
Jaa Smuldier kan ik hier ook bij de Deka krijgen, moet zeggen dat ik daar niet echt goede
ervaringen mee heb. Heb het als eerste kvv aan  :dog:  gegeven en na 20 min kotste hij alles steeds
(1 week lang) alles weer uit. Daarom ben ik toen over gegaan op worstjes van 200 gram die ik bij
e ark van noach haalde..
Door Irish
#1420465
Ik woon in Hoofddorp, dus wil best een keertje met je samen bestellen hoor! (Graag zelfs, ik heb zelf ook niet veel vriezerruimte  :D)
Door Cathelijn
#1420499
Ja, maak gebruik van de diverse leveranciers die bij je thuis leveren, zoals Herby, Dogshape etc etc. Dan zou het geen probleem moeten zijn denk ik zo.
Gebruikersavatar
Door pike
#1420610
Hmmm, je zegt: Jack doet het goed op brok. Je zegt ook: Jack is flink aangekomen. Naar mijn idee rijmt dat niet. Want als hij het goed deed zou hij niet flink aankomen. Brokken bevatten koolhydraten en die maken dik.  Ik zou hem lekker op kvv zetten als je niet aan barf kunt/wilt komen.  ;)
Door Muisje
#1420888
@ Iris,, heel graag.. Wat bestel je zo al? Heb je anders de site???

@ Pike, Jack is gecastereerd en kreeg daarna zijn lust in brokken terug. Hij eet ze goed,
de fout die wij vooral gemaakt hebben is door hem bruinbrood en rijst te geven.
Rijst,met kipfile en bonen als meneer aan de dunnen was (dat is hij soms gewoon even 2 dagen
en dan is het weer goed) Bruinbrood kreeg hij vaak van mijn ouders (als hij daar logeerd)
het blijkt dat bruin brood voor een hond gelijk is aan 20 suiker klontjes voor de hond.

Na dat ik verhuist ben, en fulltime ben gaan werken is hij uitgelaten door mijn bovenbuurvrouw.
die liet hem niet langer dan 10 min uit en dan zat hij soms 3 uurtjes boven te spelen met haar
hond. Vandaar dat hij veel te dik is geworden maar de brok daar doet hij het gewoon goed op hoor...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door