Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1419648
Zoals ik al eerder had gemeld wou ik graag een pyrenees herder pupje. Nou heb ik bericht gekregen van de fokker dat er 1 geboren is en dat ik als eerste in aanmerking kom. Maar (en daarom schrijf ik het hier in gezondheid) De moeder, en de rest van de honden zijn vorige week vergiftigd. Waarschijnlijk met rattengif. Nu vraag ik mij af, heeft dit nog zijn weerslag op de pup? Zal die er ook problemen mee kunnen krijgen (die zat toen nog in de buik dus). Wie weet raad?
Door cathrien
#1419846
Ik denk wat voor actie is er ondernomen na het bekend worden? hoelang tussentijd was er tussen de inname en de actie? Heeft de moeder restverschijnselen? dat is het eerste wat in mijn op komt als ik dit topic lees. Wat jij moet doen is jouw vraag nou ik kan je daar echt geen handvat in geven. Sterkte
Door suzanne 1
#1419902
cathrien schreef: Ik denk wat voor actie is er ondernomen na het bekend worden? hoelang tussentijd was er tussen de inname en de actie? Heeft de moeder restverschijnselen? dat is het eerste wat in mijn op komt als ik dit topic lees. Wat jij moet doen is jouw vraag nou ik kan je daar echt geen handvat in geven. Sterkte
Bij de moeder waren ze er gelukkig als eerste bij. Ze weten niet wanneer de inname was. Maar de moeder werd 's avonds niet goed. Ze zijn er gelijk mee naar de da gegaan, ook omdat ze dus drachtig was. Een soort epileptische aanvallen had ze. Toen ze thuis kwamen met haar werden haar andere honden ook niet goed. Daarvan is er eentje met een lichaamstemp. van onder de 32 graden geweest. De moeder dus niet. Ze hebben een paar dagen erna nog extreme reacties op geluid getoond. Dus als de deur open ging dat ze opschrokken alsof er een bom afging. Dat was allemaal wel weg toen de pups geboren werden.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1419912
Oei, lastig....
Ik denk dat je of een rationele keuze moet maken en dan ook geen kennis moet gaan maken enzo...of je laat de tijd het beslissen en wacht het af....laat t pupje extra onderzoeken door de da enzo...alles in overleg met de fokker natuurlijk. En als ze daar niet voor open staan en bv zeker willen weten wat je gaat doen, dan zou ik het niet doen.
Wel jammer, want het drukt natuurlijk wel enigzins de feestvreugde van de geboorte van de nieuwe pup  :(
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen  ;)
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op di 17 nov 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1420027
Sammy is op 4 jarige leeftijd vergiftigd door rattengif  :'(

Zij heeft toen 2 dagen en een nacht aan het infuus gelegen en om de zoveel uur zijn haar waardes (lever, nieren en blaas) gecontroleerd.
Zij heeft hier niets aan over gehouden en ze is nu bijna 9 jaar.

Ik weet niet hoe het zit met drachtige honden en het eventueel doorgeven aan de pups, maar dit is mijn ervaring ermee.
Door suzanne 1
#1420109
vanaalst schreef: wat voor med heeft moeders gehad?
zou er iig heel goed over nadenken..
had ze ook maar 1 pup of is de rest...
Moeders had 2 pups. Die allebij op de echo na de vergiftiging er goed uitzagen en dus leefden. De ene is bij de geboorte dood gegaan helaas. Maar dat heeft dus niks met de vergiftiging te maken.

En ik heb even contact gehad met mijn da en met Tannetje. Beide zeggen dat als de pup zich gewoon gedraagt dat ik er van uit mag gaan dat het gezond is. Een voordeel is geweest dat het pupje al compleet was. Dus alle orgaantjes waren al volgroeid.
Ik denk dat ik hem neem.
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken. En inderdaad het zette een behoorlijke domper op de vreugde van het pupje.
Door vitess
#1420218
Heb je zelf ook een beter gevoel nu je na het contact hier op BP, en met je da en Tannetje kontakt hebt gehad? Als je je keus hebt gemaakt dan natuurlijk super veel plezier met alle voorbereidingen en straks met je kleine uk! Zodra hij er is sta ik natuurlijk op de stoep!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door