Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1410704
Ik heb 2 katten Zoéy eet eigenlijk wel alles maar Magic doet toch heel vaak moeilijk, zo at hij tot voor kort nooit zijn orgaanmix op nu wel en nu doet hij met spiervlees o.a. paard en hert weer moeilijk hij had gisteren hert niet eten dus in de koelkast s'avond weer aangeboden niet dus de hele nacht laten staan en natuurlijk zorgen dat Zoëy het niet opeet dus apart allebei maar s'morgens stond het er nog net zo.
Conclusie hij had de hele dag niets gegeten doen jullie dat ook zo of geef je dan toch wat anders?
Door Too
#1410736
Voorop gesteld dat poes gezond is en geen [extreem] overgewicht heeft laat ik ze rustig 2 maaltijden overslaan [dwz 24 uur niet eten]
Ik laat trouwens niks staan, ze krijgen heel luxe 2x daags een hapje.. niet eten is pech
Als de 3de keer geweigerd wordt krijgen ze [een uurtje later-want ontdooien] een klein hapje van iets anders en dan later in de week nog een keer de weiger-hap, eet ze dan nog niet dan vindt ze t ws echt niet te eten , dan geef ik t ook niet meer.

De dikke nurks wil wel s moeilijk doen over dingen die nieuw, te wild of lang niet aangeboden zijn, meestal volstaat 2x aanbieden -houtduif bleef niet lekker -zelfs de alles-eter at dat met lange tanden, dat hoeven ze niet meer te eten van me
Paard was 2x niet lekker..nu wel.

Al met al... beetje puzzelen wat werkt!
Door Henkje
#1410800
Als ze het hier niet willen, wordt het opgegeten door de rest. Dus weg is pech.
behalve met de houtduifkarkassen, dat lustte niemand. Hele houtduif met veer eten ze wel graag.
Door deja
#1410874
Ja dat opeten door de rest dat is bij mij Zoëy en die is sinds ze barft wel een kilo aangekomen, nou hinderde dat niet want ze was altijd aan de magere kant maar het is nu net een pannekoek dus moet het toch maar weghalen.
Het gekke van Magic is dat hij wel hertevlees heef gegeten en nu ineens weer weigerd hij het botjes gaan bijna allemaal goed op patrijsboutjes na orgaan gaat nu goed kipspier en kalkoenspier vind hij lekker rund zo zo paard en wild nou nee dat eet hij niet hoor maar wil toch wel blijven proberen omdat hij het een week of 2 geleden wel op at.
Maar haal het inderdaad wel weg maar als hij dan s'avonds nog niets heb gegeten zet  ik hem in het trappenhuis met bakje hij kan van beneden naar 2 hoog en daar is een grote zolder, en neem ik Zoëy op mijn slaapkamer ik denk dan als hij honger krijgt dan eet hij wel maar niet dus.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1418848
Ik ben nu precies zo aan het puzzelen met onze kat, Zazou.
Nu ik het lekker onder de knie heb met de hond, wil ik met de kat ook van kvv naar barf overstappen.
Kip, gans, haas en eend gaan nu goed, maar de organen nog niet. Vandaag fazantnekje geprobeerd, ze haalt haar neus ervoor op. Ik probeer het morgen nog een keertje.
Ze krijgt nu om de beurt, kvv en barf. Maar nu ze dit weigert te eten, vraag ik me wel af hoe ik dit aanpak. Bied ik haar morgen weer de fazantnek, hart en maag aan? Als ze het morgenavond nog niet heeft gegeten, zal ze wel echt niet lusten.

Krijgt ze genoeg variatie binnen als ze kvv (Bibi, natuur of beef) de ene dag krijgt en de andere dag een nekje en/of spiervlees, van wat ze wel lust?
Door Mevroi Kruim
#1418866
Daar zal ze het zeker goed op doen. Gewoon rustig aan, niet te hard van stapel lopen, het komt vanzelf goed, het begin is er!
Hiero heb ik er nu 1 die beweert dat kip geen eten is en 1 die beweert dat haas geen eten is. Terwijl ze dat wel altijd gegeten hebben  :D katten blijft apart volk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#1418901
fazant eten ze hier alle2 niet.

maar ot is ook weer aan het trutten. de vorige lading prakjes gingen allemaal in 1x schoon op, ik hoefde het niet eens met een vork een beetje uit elkaar te halen. en nu is er een nieuwe lading prakjes. ik had haar vorige week al eens een muffin gegeven, maar ik dacht omdat dat dus meer in elkaar zit dat ze daarom moeilijk deed. gisteravond kreeg ze dat ene losse zakje. ik haal het uit de koelkast: 'eten!eten!'. ik haalde het een beetje los met een vork en zette het weg. ze rook er een beetje aan en liep weg.
ik heb het bakje terug in de koelkast gezet enn ben gaan slapen. de hele nacht heeft ze lopen mekkeren en vervelend doen en net bood ik het weer aan. ze had vreselijke honger, weer ruiken en weer weglopen.
ik heb er maar weer een beetje kattenmelk doorgeroerd en toen at ze er wel wat van.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1418954
Krijgt ze genoeg variatie binnen als ze kvv (Bibi, natuur of beef) de ene dag krijgt en de andere dag een nekje en/of spiervlees, van wat ze wel lust?
Mevroi Kruim schreef: Daar zal ze het zeker goed op doen. Gewoon rustig aan, niet te hard van stapel lopen, het komt vanzelf goed, het begin is er!
Zal ze dan niet te weinig orgaan krijgen?

Vanochtend de fazant van gisteren weer voor haar neus gezet, ze mot het niet! Ook niet met kvv erbij, nou ja. Voortaan geen fazant dus. Ze loopt maar wat achter met aan in de hoop dat ze nu echt wat fatsoenlijks te eten krijgt.
Trouwens Carnibest vindt ze ook maar net aan, en dat is nu net wat er in haar bakje zat, omdat ik dat toch maar op maak.

Baiko zal er blij mee zijn straks. Dan voor vandaag maar even geen barf. Morgen weer.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1419146
We zullen zien hoe snel de introductie gaat van de nieuwe soorten vlees. Maar orgaan is nog altijd niet geliefd. Dus zal dat nog wel een tijdje in beslag nemen voor ze dat echt gaat eten.
Door deja
#1419401
[quote="WillyP"]
We zullen zien hoe snel de introductie gaat van de nieuwe soorten vlees. Maar orgaan is nog altijd niet geliefd. Dus zal dat nog wel een tijdje in beslag nemen voor ze dat echt gaat eten.
[/quote]
Magic at tot voor kort ook geen orgaan nu is het zo op en doet hij weer moeilijk met spiervlees, maar ik had kippenlever en nu runderlever en nu is het weer mis, wat zijn het toch een eigenaardige beesten.
Maar wanhoop niet ik het ook veel geduld gehad ging echt niet allemaal even makkelijk maar ik mag nu niet echt meer klagen.
Nog een vraag; ik geef ze s'avonds voor ik naar bed ga vaak nog een kuiken dan hoeven ze geen ei in het menu he?
Laatst gewijzigd door deja op ma 16 nov 2009, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1419807
orgaan licht aanbakken is misschien nog een idee. Maar mengen met een blikje zalm gaat niet lukken. Mevrouw hoeft geen zalm. Hooguit een heel klein beetje witte vis. Maar ook zeker niet alles.

Vandaag weer de volgende poging. Wilde eend. Het lijkt ook weer niet te gaan lukken. De eendenekken van DogShape gingen wel. Dus eend is geen eend. ::)
Door Mevroi Kruim
#1419814
Blikzalm smaakt en ruikt heel anders dan verse zalm. Het is idd gekookte meuk maar ik ken heel wat katten die hun neus ophaalden voor vers en totaal door het lint gingen voor blikzalm (hiero bv  >:().
En wilde eend is idd heel wat anders dan tamme eend, de smaak en de geur zijn veel sterker. Moeten ze leren eten  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door