Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door OEB-ke
#1417846
Hoihoi,

Zet menu van Bunker ook even online. Bunker is een Old Englisch Bulldog van 19 weken. Hij weegt 15kg. De getallen is in gram en grmx=groentemix. Pens is vrij veel maar ik koop pakjes van 500gr en doe die in de helft. Ik zit er niet graag in te wroeten, daarmee. :-\
Is ongeveer getelt op 5%/lichaamsgewicht. Ben benieuwd of ik het goed doe. :D

                   

                      voormiddag                                                                                                  namiddag

maandag:    250 pens+ei                                                                                                    280 kwartel

dinsdag:      125 sardines-100 grmx-100 kiplever                                                              300 kipnek, kippoot

woensdag:  125 eendvlees of paardvlees-100 grmx-100 eendhart of paardlever            300 eendnek

donderdag: 250 pens+ei                                                                                                    300 lams of geitrib (jonge)

vrijdag:        125 zalm of kabbeljauw-100 grmx-kiplever                                                    300 kalkoennek

zaterdag:    125 konijnvlees-100 grmx-100 konijn niertjes                                                300 konijnpoot,kop of hazenrug

zondag:      125 kipvlees of rundvlees-100grmx-100 kiplever of rundshart                        300 kipnek, kippoot of rundsbot
Door *loes*
#1417967
Hi Oeb

Er zijn een paar dingen die mij opvallen, je hebt er runderbot op staan en dat is echt een grote no no.
Ik weet niet of je nu net gaat beginnen met barfen, maar als dat wel zo is, zal ik starten met kippen nek/eendennek,kwartel  en als dat goed verteerd, kan je verder uitbreiden, zie hoofdstuk in de barfbieb over botten.
Je hebt er ook vrij veel lever op staan, lever beslaat in principe 3% .
Ik weet niet hoeveel % je voert van alles, maar de rekenwonders worden zo wel wakker ;)
Heel veel plezier met je pup en het barfen  :)
Door Lizzy
#1417976
[quote="OEB-ke"]
Hoihoi,

Zet menu van Bunker ook even online. Bunker is een Old Englisch Bulldog van 19 weken. Hij weegt 15kg. De getallen is in gram en grmx=groentemix. Pens is vrij veel maar ik koop pakjes van 500gr en doe die in de helft. Ik zit er niet graag in te wroeten, daarmee. :-\
Is ongeveer getelt op 5%/lichaamsgewicht. Ben benieuwd of ik het goed doe. :D

                   

                      voormiddag                                                                                                   namiddag

maandag:    250 pens+ei                                                                                                    280 kwartel

dinsdag:      125 sardines-100 grmx-100 kiplever                                                               300 kipnek, kippoot

woensdag:  125 eendvlees of paardvlees-100 grmx-100 eendhart of paardlever             300 eendnek

donderdag: 250 pens+ei                                                                                                    300 lams of geitrib (jonge)

vrijdag:        125 zalm of kabbeljauw-100 grmx-kiplever                                                     300 kalkoennek

zaterdag:    125 konijnvlees-100 grmx-100 konijn niertjes                                                 300 konijnpoot,kop of hazenrug

zondag:      125 kipvlees of rundvlees-100grmx-100 kiplever of rundshart                         300 kipnek, kippoot of rundsbot


[/quote]

Qua percentages kom ik op:
50% vleesbot
22% orgaanvlees, waarvan:
11% pens
11% ander orgaanvlees
11% groenten
15% spiervlees

Dat ziet er prima uit. Wees er inderdaad wel op bedacht dat je lever, hart en nier goed afwisselt en niet alleen lever geeft.

En rundsbot moet je dus inderdaad niet geven. Het is een tandensloper en simpelweg te hard voor een geschikt vleesbot.

Verder ziet het er gewoon strak uit hoor! Ik tel wel 9 diersoorten dus dat is heel mooi. 
Door OEB-ke
#1418195
Ik ben met mijn boxer beginnen barfen toen zij 8 jaar was. Ze is in januari overleden op 13 jaar, daar ben ik zeer trots op omdat ze ernstige hardproblemen had op 11 jaar. Toen ik begon met barfen zag ik dat ze het beter deed dan op de brok;) . Ik heb er ooit eens op barfplaats een foto van gezet. Had toen mooie reacties dat ze er nog goed uitzag voor haar leeftijd. Misschien herinneren sommige deze nog wel. (Old Belgische Boxer).

Bunker eet al vanaf 8 a 9 weken botten zoals kippennekken, eendnekken, kwartel end..... dus hij is toch al wel wat gewend. Ik hou wel alles vast als hij eet omdat hij een echte schrok-kop is en alles zo wil inslikken. (zelfs kalkoennekken :o )

Kwa rundsbotten bedoel ik eigenlijk smulkluiven met vlees (dacht toch dat het rund was?) dit wissel ik dan af met mergpijpen met echt merg in en niet met van die opgevulde troep. Is dit dan echt niet geschikt? Smulkluiven met vlees worden toch verkocht voor de hond en mergpijpen ook? Mja niet alles dat word verkocht is ook echt goed? :biggrin2:

Bij volgende bestelling ga ik inderdaad ook wat minder lever bestellen.....



Alvast bedankt voor de reacties.....
Door *loes*
#1419005
Helaas is niet alles wat verkocht word geschikt voor de hond, runderbot sloopt het gebit van de hond, en kan voor lelijke verstoppingen zorgen, met een hele nare afloop.
Door bloemetje
#1419078
[quote="OEB-ke"]
Ik
Kwa rundsbotten bedoel ik eigenlijk smulkluiven met vlees (dacht toch dat het rund was?) dit wissel ik dan af met mergpijpen met echt merg in en niet met van die opgevulde troep. Is dit dan echt niet geschikt? Smulkluiven met vlees worden toch verkocht voor de hond en mergpijpen ook? Mja niet alles dat word verkocht is ook echt goed? :biggrin2:
[/quote]

Wat zijn smulkluiven  ???. Is dat wel rauw  ???. Maar ik vrees van niet nee. Mergpijpen zijn ook tandenslopers en volledig ongeschikt.
Door OEB-ke
#1419491
Ok, de smulkluiven zijn idd niet rauw. Deze worden geschrapt uit het menu. De mergpijpen ga ik leegmaken en gewoon bij het eten mengen. Het bot gaat id vuilbak.

Thanks voor de reacties
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door