Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1419104
bikkel had afgelopen week "weer" een ontzettende dikke tong zodat hij niet kon eten/ drinken naja eigenlijk kon hij niets. De vorige keer dat het gebeurde was het ook na een dag werken en deze keer dus ook. bikkel word beloond dmv een jutte dummie in het werk. Wij denken dus dat het een allergische reactie is op de dummie. (en niet wat de weekenddierenarts vorige keer dacht door het barf) Bikkel heeft nu een prik met dexadreson gehad, tegen deze allergische reactie volgens mijn eigen dierenarts. Binnen een dag was de tong weer normaal. Maar ook alle bultjes op zijn billen en hoofd zijn verdwenen en hij trekt niet meer weg als je over zijn rug aait, en krijgt geen stuiptrekkingen (noem het maar even zo) als je over zijn zij aait.
Is iemand bekend met dit spul? Ik vind het namelijk een "wondermiddel" zoals ik het op dit moment bekijk aangezien hij nu eindelijk geen jeuk etc meer heeft.
Gebruikersavatar
Door nova
#1419110
Uit de naam kan ik afleiden: Dexamethason en prednison
Dan laat het zich raden wat er in die spuit zat en verklaren waarom die zwelling meteen afnam  ;)
Door pieterendiaan
#1419218
bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad op internet gezien wat erin zat. Op 12-11 heeft hij de spuit gehad,  dat is nu 5 dagen geleden en nog steeds geen jeuk en bulten... voor hoelang weet ik natuurlijk niet. Ik vraag me wel af hoe het dan kan dat die bulten etc ook wegtrekken??
zo'n spuit lijkt mij dat je dat niet maandelijks kan halen?
Mevroi Kruim schreef: Betekent dat dan dat die bulten e.d. wegtrekken omdat het ontstekingen zijn?
klinkt logisch, al is de spuit ook bedoelt voor allergische reactie, en dat waren die bulten dacht ik ook...
Wie weet er een antwoord?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1419224
Mevroi Kruim schreef: Betekent dat dan dat die bulten e.d. wegtrekken omdat het ontstekingen zijn?
Omdat het een allergische ontstekingsreactie betreft, trekken die bulten weg.
Onstekingen door een schimmel of bacterie worden juist erger na gebruik van corticosteroiden.
Door pieterendiaan
#1419656
*Dorothea* schreef: Omdat het een allergische ontstekingsreactie betreft, trekken die bulten weg.
Onstekingen door een schimmel of bacterie worden juist erger na gebruik van corticosteroiden.
dank je wel! Denk je dat het wegblijven van die bulten etc tijdelijk is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door