Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimkok
#1358029
Heeft iemand ervaring met het volgende. Mijn 8-jarig labje Kim staat nu een maand op carnibest eend/rijst. Ik heb dit oa. gedaan omdat ze zo vaak last heeft van haar oren en geregeld een oorontsteking. Hiervoor at ze brokken (hypoallergenic van royal canin, maar dat hielp dus niet tegen de oorklachten) En terwijl ik nooit iets anders heb bijgevoerd, deed dus al een jaar elimintatiedieet met deze brokken. Maar helaas kreeg ze toch afgelopen zondag weer last van haar rechteroor. Terwijl ze dus al 4 weken alleen maar CB eend/rijst krijgt. Ik denk dus nu dat de oorklachten niks met voeding te maken hebben. En als dat toch niet zo is dan wil ik onderhand ook wel eens een lekker gedroogd lamspensstaafje geven en zo, want vind het zo zielig dat ze nooit iets lekkers tussendoor krijgt. Wat denken jullie hiervan?
Door claudiaB
#1358058
Zwemt ze veel? Ze kunnen ook oorklachten krijgen van (teveel) water in hun oren.
Ik denk dat het verstandig is om rauw te blijven voeren. De hond krijgt meer weerstand enz.
Misschien is het wel een idee om een kvv te zoeken waarin geen graan en rijst zit.
Sommige honden kunnen hier niet tegen.
Succes.
Door Lizzy
#1359272
[quote="kimkok"]
Heeft iemand ervaring met het volgende. Mijn 8-jarig labje Kim staat nu een maand op carnibest eend/rijst. Ik heb dit oa. gedaan omdat ze zo vaak last heeft van haar oren en geregeld een oorontsteking. Hiervoor at ze brokken (hypoallergenic van royal canin, maar dat hielp dus niet tegen de oorklachten) En terwijl ik nooit iets anders heb bijgevoerd, deed dus al een jaar elimintatiedieet met deze brokken. Maar helaas kreeg ze toch afgelopen zondag weer last van haar rechteroor. Terwijl ze dus al 4 weken alleen maar CB eend/rijst krijgt. Ik denk dus nu dat de oorklachten niks met voeding te maken hebben. En als dat toch niet zo is dan wil ik onderhand ook wel eens een lekker gedroogd lamspensstaafje geven en zo, want vind het zo zielig dat ze nooit iets lekkers tussendoor krijgt. Wat denken jullie hiervan?

[/quote]

De kans is zeker aanwezig, dat het niks met voeding te maken heeft. Ik heb ook een hond gehad met chronische oorontstekingen, dat niet aan voeding gerelateerd was. Ik zou wel rauw blijven voeren. Omdat dit gewoon ontelbaar veel gezonder is dan brok. En verder zou je eens naar een holistisch DA kunnen gaan.

Zwemmen kan inderdaad veel klachten veroorzaken.

En er kan een bacterie in het oor zitten (ik noem maar wat, pseudomonas bacterieen) die een steeds terugkerende ontsteking veroorzaken. Heb je wel eens het vuil uit het oor op kweek laten zetten?

Bij mijn hond hield ik haar oren het best door Prodier Oordruppels van VSM of Puur Oor te gebruiken. En ik heb dat de eerste keer echt maanden gegeven. En daarna was het nog maar zo af en toe nodig. En inderdaad, als ze gezwommen had.

Je zou trouwens inderdaad ook nog KVV zonder graan en dus zonder rijst kunnen gaan geven. Of zelf kunnen gaan samenstellen. Schimmels en gisten groeien namelijk uitstekend op koolhydraat.
Door kimkok
#1359456
Ik ben inderdaad ook al bij een holistisch DA en die zegt dat er ergens een allergie zit, maar waar is moeilijk te traceren. De holistisch dierenarts meet ook altijd of het voer ok voor haar is en de eend/rijst werd goed gemeten. Maar ik kan nauturliijk ook eens eend zonder rijst gaan geven, want die heeft carnibest ook voor diabetes en ook de lam hebben ze zonder rijst. En ik zal ook eens vragen of de reguliere DA het vuil uit het oor op kweek wil zetten. Jammer dat de DA dat nooit zelf heeft voorgesteld.

[quote="Lizzy"]
De kans is zeker aanwezig, dat het niks met voeding te maken heeft. Ik heb ook een hond gehad met chronische oorontstekingen, dat niet aan voeding gerelateerd was. Ik zou wel rauw blijven voeren. Omdat dit gewoon ontelbaar veel gezonder is dan brok. En verder zou je eens naar een holistisch DA kunnen gaan.

Zwemmen kan inderdaad veel klachten veroorzaken.

En er kan een bacterie in het oor zitten (ik noem maar wat, pseudomonas bacterieen) die een steeds terugkerende ontsteking veroorzaken. Heb je wel eens het vuil uit het oor op kweek laten zetten?

Bij mijn hond hield ik haar oren het best door Prodier Oordruppels van VSM of Puur Oor te gebruiken. En ik heb dat de eerste keer echt maanden gegeven. En daarna was het nog maar zo af en toe nodig. En inderdaad, als ze gezwommen had.

Je zou trouwens inderdaad ook nog KVV zonder graan en dus zonder rijst kunnen gaan geven. Of zelf kunnen gaan samenstellen. Schimmels en gisten groeien namelijk uitstekend op koolhydraat.


[/quote]
Door vitess
#1359457
Mocht de CB je verder goed bevallen dan zou je ook Eend Diabetes kunnen nemen, daarin zit geen rijst. Wie weet... de labrador van mijn ouders heeft bijna tien jaar oorproblemen gehad en na een paar maanden eend diabetes gaat het erg goed. Succes!

Groeten van Angel
Door wijkje
#1359736
Ik heb eigenlijk hetzelfde dillemma..Jeppe heeft nu paar keer oorontsteking gehad in haar jonge leventje...Ondanks dat ik haar oren regelmatig heb schoongemaakt had ze nu toch weer beginnende oorontsteking....Dus ik ga nu eerst kijken of ik ook wat met voeding kan bereiken..En de tip om wat op de kweek te zetten hou ik ook in mijn achterhoofd..Gezwommen heeft ze de laatste tijd ook niet..Dus ik ben ook aan het nadenken hoe ik oorklachten kan voorkomen..
Door kimkok
#1360440
[quote="vitess"]
Mocht de CB je verder goed bevallen dan zou je ook Eend Diabetes kunnen nemen, daarin zit geen rijst. Wie weet... de labrador van mijn ouders heeft bijna tien jaar oorproblemen gehad en na een paar maanden eend diabetes gaat het erg goed. Succes!

Groeten van Angel
[/quote]

Hallo Angel, wat at de labrador voordat ze CB eend diabets kreeg?

groetjes, Madeleine
Door kimkok
#1361831
[quote="vitess"]
Hoi Madeleine, er zijn al pb-tjes over en weer gegaan, maar het antwoord was dus hypoallergene brokken van Royal Canin...
[/quote]

Ik las inderdaad op je pb dat ze ook eerst eend/rijst kreeg waar het later toch weer niet zo goed ging en nu met eend diabetes wel.  Ik denk dat ik dan voor de zekerheid ook maar ga overschakelen op eend diabetes. En wellicht later lam/diabetes. Het is inderdaad een kwestie van uitproberen, maar het duurt allemaal zo lang..... Krijgt de hond van je ouders overigens wel iets erbij als snackje of beloning?
Door vitess
#1362187
Ze krijgt niet heel veel tussendoortjes, maar dit is meer omdat mejuffrouw wel wat in gewicht mag minderen... wat ze krijgt is stukjes eendenfilet, dit gedroogd uit de oven. En af en toe een eendennekje.

Groeten van Angel
Door nolly
#1416118
Hai,

Mijn vriendin heeft 2 cavaliertjes en een daarvan zat ook altijd met zijn oren te hannesen. Na onderzoek(MRI-scan) is komen vast te staan dat hij een aandoening van PSOM had en is daar inmiddels in utrecht aan geopereerd. Het is een aandoening die heel veel voorkomt bij die hondjes, maar omdat er nog niet veel over bekend is of ook andere rassen er last van kunnen hebben stuur ik je een earl door , zodat je die er even op na kunt slaan.
Misschien heeft het helemaal niets met het eten te maken en kan je lieveling gewoon lekker op een botje kauwen. Sterkte en succes. Nolly .
#1417881
Weet niet of je wat aan mijn post hebt, maar een kennis van me met een langharige hond had ook altijd last van zijn oor. Het bleek van zijn poten af te komen wanneer hij dan ging krabben (mijtjes geloof ik). Nu ontsmet ze regelmatig zijn poten en lijkt het probleem te zijn opgelost.

Hij heeft overigens ook voedselallergie :-(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door