Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1417737
hallO

Ik heb gisteren een levering gekregen van Lupa met oa eendenvlees/lobsnit.
Nu heb ik t gedeeltelijk ontdooid zodat ik t in porties kan doen maar nu begin ik te twijfelen of ze geen eendenhart
hebben geleverd. Daar heeft t nl. wel wat van weg, van die kleine 'druppelvormige' stukjes, per stuk zo'n 30 gram.
Ik ga Lupa ook even een mailtje sturen (met foto) maar aangezien de forummers altijd erg snel zijn ... zet ik hier ff
een berichtje neer.
Iemand ervaring met t eendenvlees van Lupa? Wat is lobsnit?
De eendenfilet van Richard/Herby zag er echt anders uit maargoed, ik ben een beginner en kan t (gruwelijk) mis hebben.
Gebruikersavatar
Door nova
#1417765
volgens de naam is het spiervlees, maar ik meen op de foto maagjes te zien.
Is het niet de krop , of een deel van de krop van de eend?
Door mrloes
#1417774
hi

Op de site van Lupa heet het "eendenvlees (lobsnit)" en op de zak stond "eendenvlees".
Ik heb Lupa gemaild incl foto en wacht vol spanning op antwoord maargoed, tis za.avond
en niet iedereen zit achter de pc.

De 'dingen' zijn ongv zo groot als 'n kleine pink? Zo'n 4-5 cm denk ik.
Heb ze maar weer terug in de vriezer gedaan totdat ik zeker weet wat t is, ga ik t dan
in porties doen. Leek me wel veilig.
Door Anne in Zweden
#1417803
4-5 cm kan wel kloppen, dat is ook ongeveer de afmeting van de spiermagen die ik tot nu toe in 'mijn' eenden heb aangetroffen. Maar die waren dus niet zo schoon, eerder gelig van kleur (vanwege het onverteerde voedsel wat er nog in zat, neem ik aan).
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1417841
Ik geef het bij de orgaanmix, dus als orgaan.
Zo had ik ook een discussie over hart. De slager zei me dat hart een spier is en dat bij spiervlees zou rekenen. Maar ik ben van mening dat alles wat binnenin het beest zit organen zijn. Wat wij onder spiervlees rekenen houdt de botten bij elkaar.
Door Anne in Zweden
#1417855
Hier gaat spiermaag ook gewoon in de orgaanmix.

Uit de dikke Van Dale:

"Spiermaag =

tweede maag van vogels

het ongekauwd ingeslikte voedsel wordt in en door de spiermaag fijngewreven en tot een brijachtige massa gekneed, alvorens door te gaan naar de maag."

Dus: vogel = herkauwer = familie van de koe.  :D ;D ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door