Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1414208
Kennelhoest. Met Chendo gaat het al wat beter, hij heeft AB sinds maandag. Balou kan op dit moment geen 20 meter lopen zonder reversed sneezing te hebben, waardoor hij bijna geen lucht krijgt en Fjurdy kucht er vrolijk op los. Net dus naar de DA en voor allebei ook AB gekregen.
Ik baal als een stekker als mijn hondjes iets mankeren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1414209
Beterschap voor je 3-tal Carole.... Is idd helemaal niet leuk als ze iets mankeren. Gelukkig blijft bij ons kennelhoest altijd tot een minimum beperkt....
Door rheawithpixels
#1414210
Begrijp je gevoel maar al te goed!
Hier hebben we ook een sniffie en snuitje rondlopen. Beide ook gewoon ingeënt tegen kennelhoest. Ze hoesten hier gelukkig niet. Niezen die van jou ook veel of is het alleen hoesten?
Door vagebond
#1414430
Hier is het dus ook raak, Jazz begon zondag in ene, heb er al propolis, puur laryngo, honing en vanaf vanmiddag ook maar bisolvon in gestopt.
Wanneer is ab nodig, alleen bij koorts toch? De andere 3 hebben het nog (afkloppen) niet. Ik snap niet hoe ze daar nu weer aan komt, ik kom nooit op shows of clubs, zeker gewoon buiten met uitlaten opgelopen. Ze speelt ook nooit met andere honden. Vanmiddag zijn we nog naar t bos geweest, en ze eet verder goed, ze rochelt en hoest af en toe, vooral als ze in beweging komt.
Door tt-tjes
#1414647
De bisolvon helpt hier dus niet afdoende, ik heb nu natterman met codeine. Ik denk dat Chendo het mee heeft gebracht van de training.
F&B hebben in geen jaren kennelhoest gehad, maar zijn nu dus besmet door Chendo.
Balou rochelt en hoest niet alleen, maar kan dus ook bijna niet eten en slikken. Hij hoeft maar ergens aan te snuffen of hij begint al met reverse sneezing.
Chendo heeft AB gekregen omdat hij het dus al sinds vrijdag heeft en het niet echt beter werd ondanks honing, tussistin en bisolvon.
Balou heeft het dus het ergste te pakken.
DA vond het dus raadzaam om AB in te zetten.
Door tt-tjes
#1417549
Met Chendo gaat het nu weer wat beter, hij hoest nog wel af en toe maar niet meer zoals begin van de week. Balou blijft last hebben van reversed sneezing, en behoorlijk ook, terwijl hij aan de AB zit. Het vervelende is dat hij last heeft van de AB, waardoor hij vanmorgen alles er uit gooide, inclusief de AB.
Ik weet dat je eigenlijk niet mag stoppen met AB en hij moet nog 1 dag, maar als dit maagproblemen veroorzaakt wil ik het hem eigenlijk niet meer geven.

Heeft iemand nog tips voor dat reversed sneezing, behalve zijn neus dichthouden en keel wrijven?

Hij krijgt nog steeds natterman trouwens.
Door tt-tjes
#1417802
Dat dacht ik ook maar het heeft volgens de DA wel degelijk te maken met de kennelhoest. Ik merk ook dat als hij net hoestdrank gehad heeft dat hij er bijna geen last van heeft.
Door Jojo
#1419334
vanaalst schreef: maar reversed sneezing is toch heel wat anders dan kennelhoest?
zit er niet iets in zijn neus?
Die 2 van mijhadden een week of wat terug ook een neusverkoudheid. Of noem het kennelhoest ;) Maar die hadden dus geen hoestje gelaten, alleen veel reversed sneezing en af en toe niezen en een snotneus. Dus er zal wel een virusje waren die deze klachten veroorzaakt...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door