Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1416508
hallO

Ik heb wat hertenvlees over omdat ik t idee heb dat Boef er toch jeuk van krijgt. Ik wil 'm dit dus niet meer geven.
Alleen ja, wat doe ik ermee? T zijn zo'n 15 zakjes van 100 gr p/stuk.
Nu heeft mijn broer 3 honden, allen op brok maar: kan t kwaad als zij bv om de dag allemaal een beetje rauw vlees krijgen?
T gaat om een Greyhound, een Teckel en een Maltezer-kruisinkje.
Ik vind t ook zonde om weg te gooien en voor zijn honden is t misschien een lekker extraatje??
Door Lizzy
#1416516
mrloes schreef: hallO

Ik heb wat hertenvlees over omdat ik t idee heb dat Boef er toch jeuk van krijgt. Ik wil 'm dit dus niet meer geven.
Alleen ja, wat doe ik ermee? T zijn zo'n 15 zakjes van 100 gr p/stuk.
Nu heeft mijn broer 3 honden, allen op brok maar: kan t kwaad als zij bv om de dag allemaal een beetje rauw vlees krijgen?
T gaat om een Greyhound, een Teckel en een Maltezer-kruisinkje.
Ik vind t ook zonde om weg te gooien en voor zijn honden is t misschien een lekker extraatje??
Is het niet wat om eerst te drogen en als snackje te geven?

Denk overigens niet dat het kwaad kan hoor, als je broer af en toe wat rauw vlees geeft. Ik zou hem alleen aanraden om het niet in combinatie met brok te geven als ze een gevoelig spijsverteringssysteem hebben (en die kans is er, als ze alleen brok eten).
Door mrloes
#1416525
T drogen is zeker een optie, dat ik daar niet aan gedacht heb.
Alleen: geef ik t dan aan de andere honden of aan Boef?
Bedoel, kan ie v gedroogd hertenvlees ook jeuk krijgen als ie daar wat allergisch voor is?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1416529
niet aan boef geven , als ie van vers hertenvlees jeuk krijgt krijgt ie t ook van gedroogd vlees ....
lekker als snacks aan de doggies van je broer geven ;)
Door mrloes
#1416532
Oke! T ligt al uit de vriezer, kan t ontdooien vannacht en dan morgen de oven in.
Kan ik uitdelen, beetje Sinterklaas spelen maar dan voor de doggies hier en daar.
Onee, alleen 'daar' ... vooral niet hier  ;)
Door Lizzy
#1417010
Ja nee, sorry, niet duidelijk van mij maar ik bedoelde het inderdaad te drogen als snacks voor de hond van je broer. Gedroogd zal jouw hond er nog steeds jeuk van krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door